در این مطلب، ویدئو آموزش Blender 2.6 – برنامه نویسی پایه پایتون – قسمت 1 را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,920 –> 00:00:04,080
این یک آموزش اصلی برنامه نویسی پایتون
2
00:00:04,080 –> 00:00:07,529
برای کاربران مخلوط کن مبتدی یا متوسط است که
3
00:00:07,529 –> 00:00:10,650
ن از نسخه 2.6 3a استفاده می کنم و ک
4
00:00:10,650 –> 00:00:13,170
ری که در اینجا انجام می دهیم این است که فق
5
00:00:13,170 –> 00:00:15,690
برخی از اشیاء را به صورت برنامه نویسی به صحنه اضافه می کنیم زی
6
00:00:15,690 –> 00:00:17,699
ا گاهی اوقات کاری که من
7
00:00:17,699 –> 00:00:19,529
وست دارم کار کنم مانند شماست. میدانید که
8
00:00:19,529 –> 00:00:20,939
میتوانید این کار را از طریق اصلاحکنندههای آرایه انجام دهید
9
00:00:20,939 –> 00:00:22,859
یا فقط میدانید که
10
00:00:22,859 –> 00:00:25,230
اشیاء را با دقت قرار دهید، اما
11
00:00:25,230 –> 00:00:27,140
قرار دادن ریاضی اشیاء برای من واقعاً یک روش
12
00:00:27,140 –> 00:00:30,060
بسیار قویتر برای کار است، بنابراین من
13
00:00:30,060 –> 00:00:33,329
شما را از طریق آن عبور میدهم و از این صحنه اصلی استفاده میکنیم.
14
00:00:33,329 –> 00:00:34,860
که من اینجا راه اندازی کرده ام، من
15
00:00:34,860 –> 00:00:36,630
فقط یک نورافکن ساده و چند
16
00:00:36,630 –> 00:00:39,989
نورافکن و چند نور نقطه ای
17
00:00:39,989 –> 00:00:41,760
دارم، فقط به این دلیل که دوست دارم یک صحنه خوب
18
00:00:41,760 –> 00:00:44,640
برای تماشا داشته باشم و تنها چیزی
19
00:00:44,640 –> 00:00:46,800
که مطمئن شوم حالت بافت خود را تنظیم کرده ای
20
00:00:46,800 –> 00:00:48,210
شما با آن آشنا نیستید،
21
00:00:48,210 –> 00:00:51,090
ممکن است نگاهی به ویدیوی یک
22
00:00:51,090 –> 00:00:53,910
پرتاب کننده ذرات اولیه بیندازید و همچنین
23
00:00:53,910 –> 00:00:56,430
باید به حالت بازی مخلوط کن رفته باشید
24
00:00:56,430 –> 00:01:02,129
تا بتوانید نورپردازی FRA را تنظیم کنید، بیایید
25
00:01:02,129 –> 00:01:03,660
ببینیم کجاست اینجا زیر
26
00:01:03,660 –> 00:01:06,689
دکمه رندر در اینجا شما h باید
27
00:01:06,689 –> 00:01:09,750
سایهزنها را تنظیم کنید سایهبانهای GLSL مانند
28
00:01:09,750 –> 00:01:12,990
این برای اینکه نورهای بافت شما
29
00:01:12,990 –> 00:01:14,430
اعمال شوند، اما ما
30
00:01:14,430 –> 00:01:15,900
در حالت بازی مخلوط کن
31
00:01:15,900 –> 00:01:17,549
کار نمیکنیم، در حالت رندر مخلوط کن کار میکنند و اینجاست
32
00:01:17,549 –> 00:01:19,350
که اسکریپت پایتون را
33
00:01:19,350 –> 00:01:21,479
مینویسیم. و یک تفاوت در
34
00:01:21,479 –> 00:01:23,280
مخلوط کن وجود دارد، به نوعی مانند دو
35
00:01:23,280 –> 00:01:25,650
موتور مجزا است که شما می توانید
36
00:01:25,650 –> 00:01:27,450
در داخل مخلوط کن برنامه ریزی کنید یا می توانید
37
00:01:27,450 –> 00:01:29,549
در داخل مخلوط کن برنامه ریزی
38
00:01:29,549 –> 00:01:32,220
39
00:01:32,220 –> 00:01:34,020
40
00:01:34,020 –> 00:01:35,640
کنید. و ترکیب و
41
00:01:35,640 –> 00:01:38,189
تطبیق را انجام دهید، اما برای شروع، ما فقط به این
42
00:01:38,189 –> 00:01:38,729
یکی
43
00:01:38,729 –> 00:01:41,700
میمانیم، بنابراین وقتی مخلوطکن شروع
44
00:01:41,700 –> 00:01:43,619
به نگاه کردن به این پنجره خاص میکند
45
00:01:43,619 –> 00:01:45,210
، جدول زمانی خود را
46
00:01:45,210 –> 00:01:47,579
اینجا در منوهای خود در نوار ابزار و
47
00:01:47,579 –> 00:01:49,380
پنجره اصلی خود دارید و این حالت پیشفرض است.
48
00:01:49,380 –> 00:01:50,610
حالت، بنابراین اگر این دکمه را
49
00:01:50,610 –> 00:01:54,000
در اینجا کلیک کنید، ما فقط به حالت اسکریپت می رویم
50
00:01:54,000 –> 00:01:56,520
و در واقع فقط یک
51
00:01:56,520 –> 00:01:58,710
طرح بندی متفاوت روی صفحه است و من آن را اضافه کرده ام،
52
00:01:58,710 –> 00:02:01,049
شما می توانید به نوعی مردان خود را تغییر دهید. ما این
53
00:02:01,049 –> 00:02:03,810
کار را انجام می دهیم اما یک صفحه متنی ظاهر می شود
54
00:02:03,810 –> 00:02:05,310
که در آن می توانید کد خود را تایپ کنید، کاری که
55
00:02:05,310 –> 00:02:07,890
من در اینجا انجام دادم و
56
00:02:07,890 –> 00:02:10,139
با این پنجره دقیقاً در اینجا که
57
00:02:10,139 –> 00:02:13,849
کنسول پایتون شما است، می آید و سپس
58
00:02:13,849 –> 00:02:16,709
یک پنجره دیگر دارد. پنجره اطلاعات شما بود
59
00:02:16,709 –> 00:02:18,870
که من از اینجا انتخاب کرده
60
00:02:18,870 –> 00:02:20,430
بودم و اینها
61
00:02:20,430 –> 00:02:23,370
چیزهای بسیار قدرتمندی هستند و چیز دیگری که می
62
00:02:23,370 –> 00:02:24,989
خواهید داشته باشید این است که می خواهید
63
00:02:24,989 –> 00:02:27,599
به منوی راهنمای صفحه راهنمای خود در اینجا بروید و
64
00:02:27,599 –> 00:02:30,269
می خواهید سیستم را تغییر دهید کنسول
65
00:02:30,269 –> 00:02:32,519
روی آن کلیک کنید و به شما یک
66
00:02:32,519 –> 00:02:34,739
پنجره می دهد و کاری که انجام می دهد،
67
00:02:34,739 –> 00:02:36,569
مکانی است که خروجی
68
00:02:36,569 –> 00:02:38,940
برنامه نویسی شما به آن می رود، بنابراین اگر
69
00:02:38,940 –> 00:02:41,010
در کد خود خطایی داشته باشید، در آن پنجره کنسول نشان داده می
70
00:02:41,010 –> 00:02:42,569
شود و باید
71
00:02:42,569 –> 00:02:45,720
آن را از نوار وظیفه بردارید اما
72
00:02:45,720 –> 00:02:47,700
در اینجا در این پنجره کنسول نشان داده نمی شود،
73
00:02:47,700 –> 00:02:49,349
این به دلیل دیگری است، در
74
00:02:49,349 –> 00:02:50,970
واقع من فقط چند چیز را
75
00:02:50,970 –> 00:02:52,859
قبل از شروع برنامه نویسی به
76
00:02:52,859 –> 00:02:54,599
شما نشان می دهم. نشانگر من به این
77
00:02:54,599 –> 00:02:58,170
مکان است و ما این
78
00:02:58,170 –> 00:02:59,970
اطلاعات را زیر نظر خواهیم داشت پنجره برای شروع و من فقط می
79
00:02:59,970 –> 00:03:02,400
خواهم یک مکعب به صحنه اضافه کنم، بنابراین من یک را
80
00:03:02,400 –> 00:03:05,190
تغییر می دهم و یک مکعب را در اینجا اضافه می کنم
81
00:03:05,190 –> 00:03:07,349
بسیار خوب، پس چه اتفاقی می افتد
82
00:03:07,349 –> 00:03:08,940
اگر مکعب را اضافه کنم اگر اینجا را در پنجره اطلاعات نگاه کنید.
83
00:03:08,940 –> 00:03:12,450
دقیقاً به شما نشان می دهد که چه
84
00:03:12,450 –> 00:03:14,489
کاری انجام داده است. این دستور را اجرا کرده
85
00:03:14,489 –> 00:03:17,880
86
00:03:17,880 –> 00:03:20,280
87
00:03:20,280 –> 00:03:22,799
88
00:03:22,799 –> 00:03:25,200
89
00:03:25,200 –> 00:03:27,150
است. false false
90
00:03:27,150 –> 00:03:29,639
false به شما نشان می دهد لایه ای که
91
00:03:29,639 –> 00:03:32,910
اضافه می شود و ما در لایه هستیم
92
00:03:32,910 –> 00:03:35,430
، ما در لایه یک هستیم، مطمئنم اگر
93
00:03:35,430 –> 00:03:38,959
در پنجره دیگر به عقب نگاه کنیم 0-1 است و
94
00:03:38,959 –> 00:03:41,129
به شما می گوید مکان آن
95
00:03:41,129 –> 00:03:43,049
مکانی که مکان نما من دقیقاً در اینجا قرار داشت
96
00:03:43,049 –> 00:03:46,949
و حالت ویرایش نادرست است و غیره، بنابراین
97
00:03:46,949 –> 00:03:49,650
واقعاً یک راه خوب برای پیدا کردن آنچه اتفاق میافتد است
98
00:03:49,650 –> 00:03:51,419
زیرا در نهایت از
99
00:03:51,419 –> 00:03:53,849
همین دستورات در اینجا در
100
00:03:53,849 –> 00:03:56,190
زبان برنامهنویسی استفاده میکنید، به عنوان مثال
101
00:03:56,190 –> 00:03:58,709
، اجازه دهید شروع کنیم این
102
00:03:58,709 –> 00:04:03,120
پنجره اینجا من فقط شروع می
103
00:04:03,120 –> 00:04:05,099
کنم به من اجازه دهید آن را سریع همگام سازی کنید
104
00:04:05,099 –> 00:04:10,139
نه این از آن است که ما فقط آن را
105
00:04:10,139 –> 00:04:11,400
جدا می کنیم مانند این نگران نباشید
106
00:04:11,400 –> 00:04:13,139
که این فقط کاری بود که قبلا انجام داده بودم،
107
00:04:13,139 –> 00:04:17,459
بنابراین بیایید
108
00:04:17,459 –> 00:04:19,560
برای اولین
109
00:04:19,560 –> 00:04:22,048
بار که در پایتون برنامه نویسی می کنید، این را کمی تغییر دهیم.
110
00:04:22,048 –> 00:04:23,729
چند چیز وجود دارد که میتوانید از آنها
111
00:04:23,729 –> 00:04:26,010
استفاده کنید.
112
00:04:26,010 –> 00:04:27,330
113
00:04:27,330 –> 00:04:28,889
114
00:04:28,889 –> 00:04:33,360
115
00:04:33,360 –> 00:04:38,610
116
00:04:38,610 –> 00:04:40,349
117
00:04:40,349 –> 00:04:42,030
118
00:04:42,030 –> 00:04:43,830
من همیشه همه این رباتها
119
00:04:43,830 –> 00:04:45,810
را خاموش میکنم، آنها بهطور پیشفرض خاموش هستند و
120
00:04:45,810 –> 00:04:47,669
نکته دیگر این است که وقتی برای اولین بار ظاهر میشود،
121
00:04:47,669 –> 00:04:50,069
یک صفحه خالی ظاهر میشود، مثل
122
00:04:50,069 –> 00:04:53,099
این اثر، روی این کلیک کنید، فایل
123
00:04:53,099 –> 00:04:53,939
من همانجاست،
124
00:04:53,939 –> 00:04:56,219
اما ما یکی دیگر را نیز
125
00:04:56,219 –> 00:04:57,689
درست می کنم اما با این صفحه خالی مانند
126
00:04:57,689 –> 00:04:59,639
این ظاهر می شود و اینجاست که شما در واقع تایپ می کنید،
127
00:04:59,639 –> 00:05:02,190
بنابراین کاری که من انجام داده بودم
128
00:05:02,190 –> 00:05:06,090
با کلیک کردن روی این دکمه به علاوه اینجا یک فایل ایجاد کرده بودم و می
129
00:05:06,090 –> 00:05:08,550
بینم که با متن 0 0 1 می آید اما من
130
00:05:08,550 –> 00:05:11,789
به تازگی وارد شده بودم و یک نام جدید تایپ کرده
131
00:05:11,789 –> 00:05:14,250
بودم، شما یک نام جدید را در اینجا می شناسید
132
00:05:14,250 –> 00:05:16,110
و سپس اینجا بود که من کدم را تایپ
133
00:05:16,110 –> 00:05:18,539
کردم و می خواهم به آن برسم.
134
00:05:18,539 –> 00:05:20,400
135
00:05:20,400 –> 00:05:22,590
136
00:05:22,590 –> 00:05:27,029
و فایل من در اینجا وجود دارد، بنابراین من آن
137
00:05:27,029 –> 00:05:29,729
را با پسوند dot py برای پسوند dot
138
00:05:29,729 –> 00:05:32,580
python نامگذاری کرده بودم و سپس می توانید
139
00:05:32,580 –> 00:05:34,860
فایل متنی خود را همانطور که می روید به طور جداگانه با
140
00:05:34,860 –> 00:05:36,779
گفتن text save as right در اینجا ذخیره کنید و ثابت کنید که
141
00:05:36,779 –> 00:05:38,310
در هر جایی از هارد دیسک شما ذخیره می شود.
142
00:05:38,310 –> 00:05:40,259
پس بیایید کدنویسی را دریافت کنیم و
143
00:05:40,259 –> 00:05:42,449
این چه کار می کند، ما فقط می خواهیم به
144
00:05:42,449 –> 00:05:45,629
سادگی برخی از اولیه های ساده را به
145
00:05:45,629 –> 00:05:47,639
صورت دایره ای در اطراف صفحه برنامه ریزی کنیم تا
146
00:05:47,639 –> 00:05:50,819
بتوانم آنها را در جایی که من 1 قرار دهم و اینها
147
00:05:50,819 –> 00:05:52,589
واقعاً مراحل مهمی هستند، فقط
148
00:05:52,589 –> 00:05:54,509
برای شروع در این سه خط وارد کنید.
149
00:05:54,509 –> 00:05:56,069
فقط کاملاً حیاتی است.
150
00:05:56,069 –> 00:05:58,949
151
00:05:58,949 –> 00:06:04,229
152
00:06:04,229 –> 00:06:06,029
153
00:06:06,029 –> 00:06:07,349
154
00:06:07,349 –> 00:06:10,020
155
00:06:10,020 –> 00:06:12,659
ve dot منظور من از نقطه
156
00:06:12,659 –> 00:06:14,789
زیر
157
00:06:14,789 –> 00:06:18,960
خط ابتدایی
158
00:06:18,960 –> 00:06:21,150
159
00:06:21,150 –> 00:06:23,940
160
00:06:23,940 –> 00:06:27,539
161
00:06:27,539 –> 00:06:29,159
است. قرار است از برخی
162
00:06:29,159 –> 00:06:31,500
روال های ریاضی نیز از شعاع کسینوس سینوسی واردات ریاضی استفاده کنید،
163
00:06:31,500 –> 00:06:33,300
لازم نیست
164
00:06:33,300 –> 00:06:34,319
خیلی نگران باشید که آنها فوراً چه کاری انجام می دهند
165
00:06:34,319 –> 00:06:35,789
فقط به آنها می رسد
166
00:06:35,789 –> 00:06:37,589
زیرا بسیاری از ساده ترین راه ها برای کدنویسی این است
167
00:06:37,589 –> 00:06:40,500
که فقط شروع به پیاده سازی کد خود کنید.
168
00:06:40,500 –> 00:06:40,980
به نوعی نگاه کنید
169
00:06:40,980 –> 00:06:42,840
که من چه کار می کنم، آن را تایپ کنید، ببینید
170
00:06:42,840 –> 00:06:44,550
چه کار می کند، سپس
171
00:06:44,550 –> 00:06:46,200
تغییرات کوچکی در کد خود ایجاد کنید و به
172
00:06:46,200 –> 00:06:48,300
زودی این کار آسان می شود، اما فقط برای
173
00:06:48,300 –> 00:06:49,560
اینکه ما آن ها را برای شروع در آنجا داشته
174
00:06:49,560 –> 00:06:51,690
باشیم، شما خوب هستید در حال حاضر همه چیز را شکل
175
00:06:51,690 –> 00:06:56,070
دهید که این همان BP y dot ops
176
00:06:56,070 –> 00:06:59,370
top mesh چیزی است که من در اینجا استفاده می کنم و می
177
00:06:59,370 –> 00:07:02,190
بینم که آن را به عنوان شی مکعبی
178
00:07:02,190 –> 00:07:05,160
به این شکل تعریف کردم و بعداً از آن در اینجا استفاده می
179
00:07:05,160 –> 00:07:06,840
کنم بنابراین واقعاً همان است به عنوان
180
00:07:06,840 –> 00:07:08,640
گفتن این BP y dot up sub mesh
181
00:07:08,640 –> 00:07:10,740
primitive cube ad و سپس با یک
182
00:07:10,740 –> 00:07:13,230
مکان به طوری که فقط به نوعی یک تعریف اولیه است
183
00:07:13,230 –> 00:07:17,820
و سپس مکان نما
184
00:07:17,820 –> 00:07:19,890
برابر است با زمینه که مکان مکان نما دیده نمی شود
185
00:07:19,890 –> 00:07:23,190
این به من اجازه می دهد روی
186
00:07:23,190 –> 00:07:25,380
صحنه کلیک کنم و با مخلوط کن واقعاً عالی
187
00:07:25,380 –> 00:07:27,030
188
00:07:27,030 –> 00:07:28,380
است. اما شما به صورت
189
00:07:28,380 –> 00:07:29,550
تعاملی با طراحی خود کار می کنید، این واقعاً
190
00:07:29,550 –> 00:07:32,280
قدرتمند است، بنابراین روی صحنه کلیک می کنید
191
00:07:32,280 –> 00:07:35,760
و سپس چیزی که من از آن استفاده می کنم چیزی است که
192
00:07:35,760 –> 00:07:37,440
من در واقع چیزی را
193
00:07:37,440 –> 00:07:39,150
روی صفحه نمایش می دهم و بعداً در اینجا از آن استفاده خواهم کرد
194
00:07:39,150 –> 00:07:41,220
. من این مکان
195
00:07:41,220 –> 00:07:44,970
نما را با مقادیر XY و Z انتخاب می کنم و از آن
196
00:07:44,970 –> 00:07:47,520
مکان برای ترسیم کارهایی که در کد برنامه نویسی انجام می دهم استفاده خواهم کرد،
197
00:07:47,520 –> 00:07:49,440
اما ما به آن می رسیم،
198
00:07:49,440 –> 00:07:51,000
بنابراین اینها فقط یک نوع از
199
00:07:51,000 –> 00:07:53,790
پیش تعریف ها هستند. متغیرهایی که
200
00:07:53,790 –> 00:07:56,880
من از قبل تنظیم می کنم اینها
201
00:07:56,880 –> 00:07:58,380
متغیر دیگری هستند که من فاصله شعاعی را
202
00:07:58,380 –> 00:08:00,840
که گفتم 1.0 به صورت
203
00:08:00,840 –> 00:08:02,730
پیش فرض برای لایک ها تنظیم کردم اگر از دایره واحد
204
00:08:02,730 –> 00:08:04,530
در مثلثات استفاده می
205
00:08:04,530 –> 00:08:05,940
کنید، در اینجا فقط در یک ثانیه آن را پوشش می دهیم. برای کسانی از شما
206
00:08:05,940 –> 00:08:07,770
که کمی روی مثلث خود زنگ زده اند
207
00:08:07,770 –> 00:08:12,890
etry و این اندازه X اندازه YZ
208
00:08:12,890 –> 00:08:16,260
متغیرهای بیشتری را خنثی می کند، فقط
209
00:08:16,260 –> 00:08:18,840
من از اندازه پیش فرض یک استفاده می کنم،
210
00:08:18,840 –> 00:08:20,370
در ابتدا از آنها استفاده نمی کنم، اما فقط
211
00:08:20,370 –> 00:08:21,390
آن را تنظیم می
212
00:08:21,390 –> 00:08:24,180
کنم، صفر را تنظیم می کنم، می خواهم از آن PI استفاده کنم
213
00:08:24,180 –> 00:08:26,970
هشت من فقط به عنوان یک نوع
214
00:08:26,970 –> 00:08:30,840
تقریب تقریبی برای PI بالای هشت تنظیم می کنم
215
00:08:30,840 –> 00:08:33,809
و این در واقع باید PI بیش از
216
00:08:33,809 –> 00:08:39,570
هشت باشد سه نقطه سه
217
00:08:39,570 –> 00:08:42,150
نقطه یک چهار تقسیم بر هشت
218
00:08:42,150 –> 00:08:46,110
بسیار خوب بنابراین PI مقدار پی
219
00:08:46,110 –> 00:08:47,940
تقسیم بر هشت است. بنابراین من فقط آن را به عنوان
220
00:08:47,940 –> 00:08:49,830
یک متغیر تنظیم کردم که PI بالای هشت باشد،
221
00:08:49,830 –> 00:08:53,150
اما در واقع
222
00:08:53,620 –> 00:08:56,269
اجازه دهید آن را به PI بیش از 8 تبدیل کنیم و به
223
00:08:56,269 –> 00:08:58,399
همین دلیل است که من 6.28 را در آنجا داشتم زیرا
224
00:08:58,399 –> 00:08:59,749
واقعاً این همان چیزی بود که من می خواستم در کل دایره می خواستم.
225
00:08:59,749 –> 00:09:01,160
من قصد دارم
226
00:09:01,160 –> 00:09:02,569
در یک ثانیه به برخی از ریاضیات اینجا نگاهی
227
00:09:02,569 –> 00:09:04,249
بیاندازم، زیرا در
228
00:09:04,249 –> 00:09:08,870
مخلوط کن وقتی چرخش
229
00:09:08,870 –> 00:09:11,720
هایی مانند آن را انجام می دهید، ما اغلب
230
00:09:11,720 –> 00:09:13,999
به جای زاویه در حالت Radian کار می کنیم و می دانم
231
00:09:13,999 –> 00:09:16,639
که بسیاری از شما ممکن است این کار را انجام دهید. وقتی شروع به تریگ می
232
00:09:16,639 –> 00:09:18,860
کنید مثل این است که چرا زوایایی مانند صفر این کار نمی
233
00:09:18,860 –> 00:09:20,689
کنید 45 درجه در 90 چرا
234
00:09:20,689 –> 00:09:23,860
باید رادیان رادیان کار کنید رادیان دور به نظر می رسد، می
235
00:09:23,860 –> 00:09:25,329
236
00:09:25,329 –> 00:09:27,529
دانید کمی گیج کننده است می
237
00:09:27,529 –> 00:09:29,059
خواهد همان چیزی باشد که برای اولین بار یاد گرفتم، پس بیایید
238
00:09:29,059 –> 00:09:30,439
قبل از اینکه
239
00:09:30,439 –> 00:09:33,559
خوب ادامه دهیم، نگاهی به این برنامه ریاضی بیندازیم.
240
00:09:33,559 –> 00:09:36,589
برنامه مربی ریاضی کوچولو و در
241
00:09:36,589 –> 00:09:38,269
این یک ماشین حساب و زبان
242
00:09:38,269 –> 00:09:40,730
برنامه نویسی برنامه
243
00:09:40,730 –> 00:09:42,079
نویسی ما در طول 9 یارد است، اما
244
00:09:42,079 –> 00:09:43,999
در حال حاضر در حالت درجه کار می کند،
245
00:09:43,999 –> 00:09:46,519
بنابراین وقتی زوایای شما در ریاضیات
246
00:09:46,519 –> 00:09:47,779
صفر درجه از اینجا به سمت راست 45 درجه شروع می شود
247
00:09:47,779 –> 00:09:50,779
، اینجاست.
248
00:09:50,779 –> 00:09:53,930
زاویه مانند این است 90 درجه در اینجا زاویه 90 درجه شما
249
00:09:53,930 –> 00:09:55,149
مانند این
250
00:09:55,149 –> 00:09:58,399
135 به این امتداد می یابد بنابراین فقط یک
251
00:09:58,399 –> 00:09:59,720
زاویه از اندازه گیری است که شما در
252
00:09:59,720 –> 00:10:02,480
اطراف دایره به این شکل می چرخید بنابراین اگر ما در حال
253
00:10:02,480 –> 00:10:04,730
انتخاب نقاط هستیم می خواهم بگویم اگر می خواهم
254
00:10:04,730 –> 00:10:08,809
اینجا مکانی را در مختصات پیدا کنید