در این مطلب، ویدئو نحوه تنظیم مکان پنجره tkinter پایتون با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,030 –> 00:00:02,100
در این ویدیو قصد
2
00:00:02,100 –> 00:00:04,350
داریم نحوه تنظیم
3
00:00:04,350 –> 00:00:06,509
موقعیت یک پنجره را بررسی کنیم و
4
00:00:06,509 –> 00:00:10,230
این کار را با استفاده از روش هندسه انجام می دهیم.
5
00:00:10,230 –> 00:00:12,480
ویدیوی قبلی در این لیست پخش به
6
00:00:12,480 –> 00:00:14,969
روش پیکربندی نگاه کرده است و شما می توانید ببینید
7
00:00:14,969 –> 00:00:17,789
که این خط از همان روشی استفاده می کند که
8
00:00:17,789 –> 00:00:20,460
قبلاً در نظر گرفته شده بود و اگر
9
00:00:20,460 –> 00:00:22,710
در پرانتزهای اینجا نگاه کنید، می بینید که
10
00:00:22,710 –> 00:00:25,260
عرض را روی 200 و ارتفاع
11
00:00:25,260 –> 00:00:28,949
را روی 100 تنظیم می کنیم، بنابراین وقتی این برنامه اجرا
12
00:00:28,949 –> 00:00:30,900
می شود، پنجره ای به نظر می رسد که به نظر می رسد. مانند
13
00:00:30,900 –> 00:00:33,270
این چاه می توانید ببینید که عرض بسیار
14
00:00:33,270 –> 00:00:35,010
بزرگتر از ارتفاع است در واقع
15
00:00:35,010 –> 00:00:37,620
دو برابر بزرگتر است اما می بینیم که
16
00:00:37,620 –> 00:00:39,540
عرض و ارتفاع با این روش تنظیم شده
17
00:00:39,540 –> 00:00:42,629
است در اینجا من اکنون قصد دارم این برنامه کامپیوتری را اصلاح کنم
18
00:00:42,629 –> 00:00:45,059
و اصلاحیه می
19
00:00:45,059 –> 00:00:47,640
تواند باشد. در اینجا دیده شده است، من این
20
00:00:47,640 –> 00:00:50,070
خط کد را نظر داده ام و به جای آن
21
00:00:50,070 –> 00:00:52,620
از این استفاده خواهم کرد و می بینید
22
00:00:52,620 –> 00:00:55,530
که من از هندسه به عنوان روشی
23
00:00:55,530 –> 00:00:57,600
برای فراخوانی استفاده می کنم و در پرانتز می توانید ببینید
24
00:00:57,600 –> 00:01:00,690
که یک رشته وجود دارد و اگر من این pr را اجرا کنم، رشته 200 است،
25
00:01:00,690 –> 00:01:03,570
سپس X و 100 است
26
00:01:03,570 –> 00:01:06,119
ogram آنچه را که به دست خواهیم آورد در اینجا نشان داده شده است
27
00:01:06,119 –> 00:01:08,460
و می توانید ببینید که دقیقاً
28
00:01:08,460 –> 00:01:11,610
همان پنجره ای است که قبلاً در اینجا دیده بودیم، بنابراین
29
00:01:11,610 –> 00:01:13,860
این برنامه و این یکی به طور موثر همین کار را انجام می دهند
30
00:01:13,860 –> 00:01:16,710
و اتفاقی که افتاده این است که من
31
00:01:16,710 –> 00:01:19,979
روش پیکربندی را با
32
00:01:19,979 –> 00:01:22,080
روش هندسه جایگزین کردم و من از رشته ای عبور می کنم
33
00:01:22,080 –> 00:01:25,049
که این نشان دهنده عرض است
34
00:01:25,049 –> 00:01:27,840
و این نشان دهنده ارتفاع است و این
35
00:01:27,840 –> 00:01:30,930
X باید آنجا باشد تا بتوانید
36
00:01:30,930 –> 00:01:33,600
قبل از اینکه
37
00:01:33,600 –> 00:01:36,180
به روش هندسه دقیق تر نگاه کنیم، بین عرض و ارتفاع تمایز قائل شوید،
38
00:01:36,180 –> 00:01:38,970
اجازه دهید یک مانیتور را در نظر بگیریم و در اینجا می
39
00:01:38,970 –> 00:01:41,460
توانید ببینید من یک نمودار دارم که نشان می دهد یک
40
00:01:41,460 –> 00:01:44,310
مانیتور و داخل آن که روی مانیتور نمایش داده می شود
41
00:01:44,310 –> 00:01:46,409
، می توانید ببینید که یک برنامه وجود دارد
42
00:01:46,409 –> 00:01:48,810
و در واقع برنامه پایتون
43
00:01:48,810 –> 00:01:51,000
است و در واقع اکنون در حالت
44
00:01:51,000 –> 00:01:53,880
تمام صفحه تنظیم شده است اگر این
45
00:01:53,880 –> 00:01:57,119
نقطه خاص را در برنامه
46
00:01:57,119 –> 00:01:59,490
در نظر بگیریم. مانیتور سپس آن
47
00:01:59,490 –> 00:02:02,130
نقطه این مقدار را دریافت کرده است.
48
00:02:02,130 –> 00:02:05,399
49
00:02:05,399 –> 00:02:07,530
50
00:02:07,530 –> 00:02:10,800
51
00:02:10,800 –> 00:02:12,510
بروید و فقط به برنامه نگاه کنید
52
00:02:12,510 –> 00:02:13,770
برنامه تمام
53
00:02:13,770 –> 00:02:16,980
صفحه بدون
54
00:02:16,980 –> 00:02:19,440
تصویر مانیتور در اینجا می توانید ببینید که در این
55
00:02:19,440 –> 00:02:22,740
اسلاید و اگر اکنون بگویم خوب اگر در
56
00:02:22,740 –> 00:02:26,100
آن جهت برویم X افزایش می یابد و اگر
57
00:02:26,100 –> 00:02:29,280
در آن جهت بروم Y افزایش می یابد، کمی
58
00:02:29,280 –> 00:02:31,920
شبیه یک نمودار است، اما این روش معمولی
59
00:02:31,920 –> 00:02:33,870
نیست که ما یک نمودار را می بینیم، به این
60
00:02:33,870 –> 00:02:36,900
معنا که Y معمولاً در این جهت افزایش نمی یابد،
61
00:02:36,900 –> 00:02:39,690
زمانی که در مورد نمودارها صحبت می کنیم، Y
62
00:02:39,690 –> 00:02:42,210
معمولاً در این پاتریسین کاهش می یابد، اما
63
00:02:42,210 –> 00:02:43,980
اگر فقط بپذیریم که این این است که چگونه
64
00:02:43,980 –> 00:02:46,980
به صفحه نمایش ها نگاه می
65
00:02:46,980 –> 00:02:49,380
کنیم و به رابط های کاربر گرافیکی نگاه می کنیم و متوجه می شویم که Y
66
00:02:49,380 –> 00:02:51,360
در این جهت افزایش می یابد و ما
67
00:02:51,360 –> 00:02:53,810
قبلاً جهت افزایش X را مشاهده کرده
68
00:02:53,810 –> 00:02:56,310
ایم اگر اکنون
69
00:02:56,310 –> 00:02:59,100
نقطه خاصی را در این رابط کاربری گرافیکی انتخاب
70
00:02:59,100 –> 00:03:01,530
کنم و هستم این نقطه را انتخاب
71
00:03:01,530 –> 00:03:04,740
می کنیم و اگر اکنون خوب بپرسیم
72
00:03:04,740 –> 00:03:07,470
که نقاط این فلش کجاست، کاری که
73
00:03:07,470 –> 00:03:09,840
باید انجام دهید این است که بگویید با
74
00:03:09,840 –> 00:03:13,380
توجه به محور x کجاست و
75
00:03:13,380 –> 00:03:16,680
پاسخ اینجاست وقتی X 0 است با توجه به آن کجاست.
76
00:03:16,680 –> 00:03:19,320
به محور y و an پاسخ این است
77
00:03:19,320 –> 00:03:22,980
که در واقع y برابر با 100 است،
78
00:03:22,980 –> 00:03:25,740
بنابراین، Arrowhead با توجه به برنامه
79
00:03:25,740 –> 00:03:28,080
تمام صفحه ای که
80
00:03:28,080 –> 00:03:31,440
مشاهده می کنید دارای مقدار زیر است x برابر 0
81
00:03:31,440 –> 00:03:34,920
و Y است 100، بیایید
82
00:03:34,920 –> 00:03:37,890
موقعیت دیگری را در این
83
00:03:37,890 –> 00:03:40,140
برنامه تمام صفحه در نظر بگیریم، بیایید نگاهی بیندازیم. در
84
00:03:40,140 –> 00:03:42,600
این نقطه همانطور که با
85
00:03:42,600 –> 00:03:46,080
نوک پیکان نشان داده می شود که آن چاه کجاست، باید در
86
00:03:46,080 –> 00:03:49,110
نظر بگیریم که مقدار x چقدر است و اگر
87
00:03:49,110 –> 00:03:51,030
به اینجا بیاییم، می توانیم ببینیم که در آنجا
88
00:03:51,030 –> 00:03:54,720
X برابر 0 است، اگر به خوبی به یاد داشته باشید، آن را نسبت به Y به خوبی
89
00:03:54,720 –> 00:03:57,530
به یاد داشته باشید. جهتی که Y در آن
90
00:03:57,530 –> 00:04:01,140
افزایش مییابد، باید بزرگتر از
91
00:04:01,140 –> 00:04:03,750
100 باشد و در واقع اگر با آن روبرو شویم
92
00:04:03,750 –> 00:04:06,300
200 است که به ما نشان میدهد که
93
00:04:06,300 –> 00:04:10,459
محورها را پایینتر رفتهایم، مثبتتر شدهایم، در
94
00:04:10,459 –> 00:04:11,610
نتیجه
95
00:04:11,610 –> 00:04:14,400
این نوک پیکان در این
96
00:04:14,400 –> 00:04:19,290
موقعیت است. وقتی x 0 است و Y 200 است، بیایید
97
00:04:19,290 –> 00:04:21,988
اکنون یک موقعیت متفاوت را در نظر بگیریم، یک
98
00:04:21,988 –> 00:04:24,060
مکان متفاوت، بیایید نگاهی به
99
00:04:24,060 –> 00:04:26,580
این فلش بیندازیم و نوک این فلش کجاست،
100
00:04:26,580 –> 00:04:27,600
101
00:04:27,600 –> 00:04:29,730
خوب باید
102
00:04:29,730 –> 00:04:33,510
ببینیم که x-value چیست و مقدار y چیست. بنابراین
103
00:04:33,510 –> 00:04:36,870
اگر به X بالا برویم c ببینید
104
00:04:36,870 –> 00:04:38,550
که واضح است که باید بزرگتر
105
00:04:38,550 –> 00:04:41,580
از صفر باشد زیرا همانطور که از چپ
106
00:04:41,580 –> 00:04:44,580
به راست حرکت می کنید همانطور که به صفحه نگاه می کنید
107
00:04:44,580 –> 00:04:46,830
X بزرگتر می شود و من می گویم
108
00:04:46,830 –> 00:04:49,290
که X است 100
109
00:04:49,290 –> 00:04:51,810
که y در این است یا ما به اینجا می آییم
110
00:04:51,810 –> 00:04:55,590
و میتوانیم ببینیم که Y همان مقدار 200 است،
111
00:04:55,590 –> 00:04:58,080
بنابراین میتوانیم برای نوک این فلش
112
00:04:58,080 –> 00:05:01,620
بگوییم که وقتی X 100 است
113
00:05:01,620 –> 00:05:05,270
و Y 200 است،
114
00:05