در این مطلب، ویدئو بازی چند نفره آنلاین با پایتون – سوکت و شبکه با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:11:50
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,030 –> 00:00:02,190
سلام بچه ها و به یک ویدیوی یوتیوب دیگر خوش آمدید،
2
00:00:02,190 –> 00:00:04,380
بنابراین در ویدیوی امروز به
3
00:00:04,380 –> 00:00:06,210
شما نشان خواهم داد که چگونه یک
4
00:00:06,210 –> 00:00:09,450
بازی چند نفره آنلاین با استفاده از پایتون ایجاد کردم، اکنون
5
00:00:09,450 –> 00:00:10,769
این واقعاً یک
6
00:00:10,769 –> 00:00:12,690
آموزش کامل نیست، اما من
7
00:00:12,690 –> 00:00:15,000
برخی از آنها را به شما نشان خواهم داد. ابزارها و چیزهایی که
8
00:00:15,000 –> 00:00:17,010
برای انجام این کار استفاده میکنم و امیدوارم شما را در مسیر درست هدایت کنم،
9
00:00:17,010 –> 00:00:19,020
اگر
10
00:00:19,020 –> 00:00:20,880
میخواهید چنین کاری را انجام دهید، قبل از شروع
11
00:00:20,880 –> 00:00:22,769
همه کدهایی که در این ویدیو مرور میکنم،
12
00:00:22,769 –> 00:00:24,449
در github در دسترس خواهد بود،
13
00:00:24,449 –> 00:00:26,310
بنابراین شما میتوانید
14
00:00:26,310 –> 00:00:28,349
نظر پینشده یا توضیحات را بررسی کنید،
15
00:00:28,349 –> 00:00:29,730
اگر
16
00:00:29,730 –> 00:00:31,080
هر کدی را که میخواهید دریافت میکنند،
17
00:00:31,080 –> 00:00:32,668
دارای حق چاپ نیست، مانند استفاده از آن برای هر چیزی که
18
00:00:32,668 –> 00:00:35,250
میخواهید اهمیتی نمیدهم و همچنین یک پلاگین سریع
19
00:00:35,250 –> 00:00:37,920
که اخیراً توییتر را راهاندازی کردم، آن را بررسی کنید.
20
00:00:37,920 –> 00:00:40,559
در Tech with Tim با دو M به
21
00:00:40,559 –> 00:00:41,820
طوری که در توضیحات زیر آمده است،
22
00:00:41,820 –> 00:00:43,350
حتماً بروید دنبال کنید تا اگر میخواهید
23
00:00:43,350 –> 00:00:45,570
بهروزرسانیهای اختصاصی را بشنوید،
24
00:00:45,570 –> 00:00:48,270
بخشی از نظرسنجیها باشید و بازخورد خود را
25
00:00:48,270 –> 00:00:49,410
به کانال بدهید تا بتوانم
26
00:00:49,410 –> 00:00:52,620
آن را در من ویدیوهای آینده در حال حاضر همچنین
27
00:00:52,620 –> 00:00:53,910
من یک سرور discord دارم اگر شما بچه ها در مورد چیزی کمک می خواهید
28
00:00:53,910 –> 00:00:55,710
لطفاً به آن بپیوندید که من
29
00:00:55,710 –> 00:00:57,449
در حال حاضر 200 نفر را در آن محصور کرده ام
30
00:00:57,449 –> 00:00:58,859
و این افراد شگفت انگیزی هستند که سؤال
31
00:00:58,859 –> 00:01:00,809
می پرسند و با من صحبت می کنند بنابراین اگر شما
32
00:01:00,809 –> 00:01:01,829
بچه ها مایلید که بخشی از آن باشید.
33
00:01:01,829 –> 00:01:04,500
لطفاً در پیوستن به این موضوع تردید نکنید،
34
00:01:04,500 –> 00:01:06,479
تقریباً کاری که من در اینجا انجام می دهم و
35
00:01:06,479 –> 00:01:08,640
این بازی بسیار
36
00:01:08,640 –> 00:01:10,619
ساده است، فقط دو بلوک قرمز
37
00:01:10,619 –> 00:01:12,420
روی صفحه وجود دارد و اساساً من دارم در
38
00:01:12,420 –> 00:01:14,310
واقع به شما نشان خواهم داد که من دارم لپ تاپ
39
00:01:14,310 –> 00:01:16,380
در اینجا و اتفاقی که قرار است بیفتد این
40
00:01:16,380 –> 00:01:18,090
است که من برنامه ای را روی لپ تاپ
41
00:01:18,090 –> 00:01:20,340
خود اجرا می کنم و در حالی که آن را روی لپ تاپ خود اجرا می کنم،
42
00:01:20,340 –> 00:01:23,850
به طور همزمان توسط رایانه شخصی اجرا می شود
43
00:01:23,850 –> 00:01:25,470
که در حال حاضر روی آن کار می کنم، بنابراین تقریباً وقتی
44
00:01:25,470 –> 00:01:26,640
چیزی را روی لپ تاپ خود منتقل می کنم، اجرا می شود.
45
00:01:26,640 –> 00:01:28,890
میخواهم روی رایانه شخصی خود حرکت کنم و خواهید دید که من
46
00:01:28,890 –> 00:01:30,420
آنها را ندارم مانند سیمکشی، این
47
00:01:30,420 –> 00:01:32,820
کار روی اتصال اینترنتی محلی
48
00:01:32,820 –> 00:01:34,710
یا سروری که میخواهید
49
00:01:34,710 –> 00:01:36,750
آن را بنامید که ما داریم و سپس قبل از
50
00:01:36,750 –> 00:01:38,790
اینکه وارد تمام این کدها شوم. می توانید
51
00:01:38,790 –> 00:01:40,950
ببینید که من در حال چرخش هستم h من می خواهم
52
00:01:40,950 –> 00:01:43,950
در مورد سیستم سرویس گیرنده-سرور در
53
00:01:43,950 –> 00:01:45,600
آشپزی صحبت کنم، به شما اطلاعاتی در
54
00:01:45,600 –> 00:01:47,579
این مورد می دهد، بنابراین اساساً کاری که هنگام
55
00:01:47,579 –> 00:01:49,649
ایجاد چیزی آنلاین یا از طریق
56
00:01:49,649 –> 00:01:51,329
شبکه انجام می دهید این است که چیزی به نام
57
00:01:51,329 –> 00:01:53,640
کلاینت و چیزی به نام سرور دارید که
58
00:01:53,640 –> 00:01:56,640
اکنون کلاینت است. آنچه شما واقعاً میبینید
59
00:01:56,640 –> 00:01:59,549
یا کاربر واقعاً میبیند و این همان
60
00:01:59,549 –> 00:02:01,680
چیزی است که روی هر دستگاه اجرا میشود،
61
00:02:01,680 –> 00:02:04,079
بنابراین اجازه دهید من فقط یک
62
00:02:04,079 –> 00:02:05,460
پنجره طراحی کوچک در اینجا بالا بیاورم تا بتوانم
63
00:02:05,460 –> 00:02:07,409
با یک تصویر درست به شما نشان دهم، بنابراین
64
00:02:07,409 –> 00:02:09,840
اجازه دهید اینجا بگوییم دوباره دو
65
00:02:09,840 –> 00:02:11,310
کلاینت خواهیم داشت و آنها این جعبههای قرمز کوچک خواهند
66
00:02:11,310 –> 00:02:13,560
بود، حالا
67
00:02:13,560 –> 00:02:16,140
وقتی دو کلاینت داریم، یک
68
00:02:16,140 –> 00:02:18,630
سرور داریم، بنابراین میتوانیم به تعداد
69
00:02:18,630 –> 00:02:20,370
دلخواه مشتری داشته باشیم، در مورد من شما
70
00:02:20,370 –> 00:02:21,450
فقط میتوانید دو مشتری داشته باشید، زیرا این فقط یک سرور است.
71
00:02:21,450 –> 00:02:23,850
بازی دو نفره اما این کلاینت ها
72
00:02:23,850 –> 00:02:25,950
همان چیزی هستند که شما می بینید و کاربر می بیند و
73
00:02:25,950 –> 00:02:28,800
بازی را اجرا می کند و
74
00:02:28,800 –> 00:02:30,959
همه چیز را نشان می دهد – مثل صفحه نمایش کسی که خوب است
75
00:02:30,959 –> 00:02:33,420
حالا سرور چیزی است که
76
00:02:33,420 –> 00:02:35,220
اطلاعات را بین کلاینت ها ترجمه می کند و
77
00:02:35,220 –> 00:02:37,980
چیزی که stu را نگه می دارد ff و واقعاً
78
00:02:37,980 –> 00:02:39,450
فقط ترجمه اطلاعات است، بنابراین
79
00:02:39,450 –> 00:02:41,160
اساساً وقتی یک بازی را اجرا می کنیم
80
00:02:41,160 –> 00:02:42,900
هر بار چه اتفاقی می افتد یا حداقل چیزی است که
81
00:02:42,900 –> 00:02:45,239
در برنامه من اتفاق می افتد ، مشتری کاری انجام می
82
00:02:45,239 –> 00:02:46,650
دهد ، بنابراین بگویید روی یک کلید جهت دار کلیک کنید ،
83
00:02:46,650 –> 00:02:48,450
آن اطلاعات به سرور ارسال می
84
00:02:48,450 –> 00:02:50,610
شود و سپس سرور قرار است
85
00:02:50,610 –> 00:02:53,100
اطلاعات را به همه
86
00:02:53,100 –> 00:02:55,800
کلاینتها برگرداند، بنابراین هر بار که به سمت
87
00:02:55,800 –> 00:02:59,190
کلاینت 1 حرکت میکنم، پس متوجه میشوم که C 1 است، سپس
88
00:02:59,190 –> 00:03:01,110
اطلاعات را برای مشتری
89
00:03:01,110 –> 00:03:04,680
دو ارسال میکند و میگوید سلام، ما خوب حرکت کردیم و سپس
90
00:03:04,680 –> 00:03:06,750
همان کلید با مشتری به کلاینت 2 قرار است
91
00:03:06,750 –> 00:03:08,190
اطلاعاتی را به سرور ارسال کند و
92
00:03:08,190 –> 00:03:09,300
سپس سرور
93
00:03:09,300 –> 00:03:11,880
اطلاعات را به کلاینت 1 بازگرداند، اکنون می توانید
94
00:03:11,880 –> 00:03:13,140
تصور کنید که اگر تعداد زیادی
95
00:03:13,140 –> 00:03:15,000
کلاینت مختلف در اینجا داشته باشیم، تعداد زیادی از
96
00:03:15,000 –> 00:03:16,739
اطلاعات به این سمت و سو می رود و
97
00:03:16,739 –> 00:03:18,989
اکنون این سرور – باید به درستی کدگذاری شود
98
00:03:18,989 –> 00:03:20,910
تا بتوانیم اطلاعات را به
99
00:03:20,910 –> 00:03:22,200
روشهای مختلف به صورت رشتهای در مقابل آنها
100
00:03:22,200 –> 00:03:24,360
ارسال کنیم، اما معمولاً چیزی به نام
101
00:03:24,360 –> 00:03:26,370
اطلاعات رمزگذاری شده را ارسال میکنیم، به این معنی که
102
00:03:26,370 –> 00:03:28,650
در بازی من میتوانیم بگوییم که یک دسته موقعیت
103
00:03:28,650 –> 00:03:30,660
داریم. درست است، بنابراین ما مانند 0 0 0
104
00:03:30,660 –> 00:03:33,329
1 داریم و ما این کار را انجام می دهیم این است
105
00:03:33,329 –> 00:03:34,980
که یک سری موقعیت ها را
106
00:03:34,980 –> 00:03:37,560
به صورت رمزگذاری شده به سرور
107
00:03:37,560 –> 00:03:40,110
108
00:03:40,110 –> 00:03:41,940
ارسال می کنیم و آنها را رمزگشایی می کنیم و دوباره آنها را رمزگذاری می کنیم و سپس آنها را به مشتری دیگرمان باز می فرستیم.
109
00:03:41,940 –> 00:03:43,739
جایی که میتوان آنها را رمزگشایی
110
00:03:43,739 –> 00:03:45,450
و استفاده کرد، این فقط برای ایمن نگهداشتن همه چیز در
111
00:03:45,450 –> 00:03:47,010
هنگام انتقال چیزها
112
00:03:47,010 –> 00:03:49,079
از طریق شبکه است و این چیزی است که پایتون
113
00:03:49,079 –> 00:03:50,700
به آن نیاز دارد، بنابراین اجازه دهید کمی در مورد نحوه
114
00:03:50,700 –> 00:03:52,500
کار کلاینتها و سرورها صحبت کنیم،
115
00:03:52,500 –> 00:03:54,720
بنابراین کلاینت همان چیزی است که
116
00:03:54,720 –> 00:03:56,130
روی دستگاه شما اجرا میشود. سرور نوعی چیزی است
117
00:03:56,130 –> 00:03:58,650
که در یک نمونه در حال اجرا است و همه
118
00:03:58,650 –> 00:04:00,150
کلاینتهای شما میخواهند به آن اطلاعات ارسالی وصل
119
00:04:00,150 –> 00:04:01,560
شوند و
120
00:04:01,560 –> 00:04:04,380
اساساً بازی به این ترتیب کار میکند، بنابراین چیزی که
121
00:04:04,380 –> 00:04:06,299
من از آن استفاده میکنم در پایتون است که از
122
00:04:06,299 –> 00:04:08,280
چیزی به نام سوکت و threading استفاده میکنم.
123
00:04:08,280 –> 00:04:10,560
این کار را خوب انجام دهید تا بدانید شاید من
124
00:04:10,560 –> 00:04:12,959
واقعاً به شما نشان دهم که چگونه این کار می کند و
125
00:04:12,959 –> 00:04:14,820
سپس کد را اجرا کنید و شما
126
00:04:14,820 –> 00:04:16,890
درک بهتری از منظور من در
127
00:04:16,890 –> 00:04:18,149
اصل پیدا خواهید کرد زیرا ما یک کلاینت و یک
128
00:04:18,149 –> 00:04:20,100
سرور داریم که به این معنی است که باید در حال اجرا باشیم.
129
00:04:20,100 –> 00:04:22,349
یک سرور به عنوان مثال، اکنون معمولاً شما
130
00:04:22,349 –> 00:04:23,610
یک نمونه سرور را روی
131
00:04:23,610 –> 00:04:24,920
دستگاه دیگری اجرا می
132
00:04:24,920 –> 00:04:27,320
کنید، سپس بازی واقعی شما در حال اجرا است، اما
133
00:04:27,320 –> 00:04:28,880
در مورد من، سرور را روی
134
00:04:28,880 –> 00:04:30,380
این دستگاه، یک کلاینت روی این دستگاه
135
00:04:30,380 –> 00:04:32,510
و سپس یک کلاینت روی لپ تاپم اجرا می کنم.
136
00:04:32,510 –> 00:04:33,890
من آن را مطرح می کنم و بازی چهره ام را
137
00:04:33,890 –> 00:04:35,060
کمی بزرگتر می کنم تا بتوانید آن را ببینید
138
00:04:35,060 –> 00:04:37,100
بسیار خوب، بنابراین در واقع بیایید این کار را انجام دهیم، حالا
139
00:04:37,100 –> 00:04:39,380
آن را به آن تغییر دهید، اوکی، ما می رویم
140
00:04:39,380 –> 00:04:40,940
وای خیلی خوب است، خیلی خوب است، بنابراین من می
141
00:04:40,940 –> 00:04:43,760
خواهم سرور را اجرا کنم میتوانید اینجا را در
142
00:04:43,760 –> 00:04:46,220
کنسول wake up من ببینید که دقیقاً منتظر
143
00:04:46,220 –> 00:04:48,470
اتصال است، بنابراین ابتدا یک
144
00:04:48,470 –> 00:04:50,930
نمونه از بازی را روی رایانه شخصی خود در اینجا اجرا میکنم فقط
145
00:04:50,930 –> 00:04:52,280
مطمئن شوید که آن را در فریم درستی دریافت کردهام،
146
00:04:52,280 –> 00:04:53,450
بنابراین ما برویم این همان چیزی است که بازی
147
00:04:53,450 –> 00:04:55,010
شبیه شماست. میتوانم ببینم که هر کدام
148
00:04:55,010 –> 00:04:57,080
مربعهای قرمز دارند که میدان قرمز دیگر
149
00:04:57,080 –> 00:04:58,970
بازیکن دو خواهد بود و او میتواند
150
00:04:58,970 –> 00:05:00,380
آن را روی لپتاپ من جابهجا کند، بنابراین اجازه دهید لپتاپم را بگیرم،
151
00:05:00,380 –> 00:05:03,680
بنابراین من فقط میخواهم سریع
152
00:05:03,680 –> 00:05:06,980
اجرا کنم، متاسفم که ظریفترین نیست. روشی
153
00:05:06,980 –> 00:05:08,210
برای انجام این کار، اما من به شما نشان خواهم داد که
154
00:05:08,210 –> 00:05:09,050
در واقع این کار را روی دو کامپیوتر مختلف انجام می
155
00:05:09,050 –> 00:05:10,790
دهم میتوانید ببینید که اکنون
156
00:05:10,790 –> 00:05:12,380
اینجا نشان داده میشود و ببینید که
157
00:05:12,380 –> 00:05:15,560
من کلیدهای دسکتاپ را میزنم و در
158
00:05:15,560 –> 00:05:17,480
لپتاپم میتوانید میدان سرخ را در حال حرکت برعکس ببینید،
159
00:05:17,480 –> 00:05:19,040
اگر
160
00:05:19,040 –> 00:05:21,380
کلیدهای لپتاپ را بزنم، میتوانید ببینید اینکه
161
00:05:21,380 –> 00:05:23,780
میدان سرخ روی رایانه شخصی من در حال حرکت است اکنون
162
00:05:23,780 –> 00:05:25,520
این اتفاق در
163
00:05:25,520 –> 00:05:27,080
شبکه محلی من رخ می دهد، من مانند یک
164
00:05:27,080 –> 00:05:29,900
سرور خارجی در هیچ کجا ندارم، اما بله، بسیار
165
00:05:29,900 –> 00:05:31,340
جالب است و اگر شما بچه ها می توانید
166
00:05:31,340 –> 00:05:33,380
این را برای ساخت بازی های بسیار پیچیده تر
167
00:05:33,380 –> 00:05:35,630
به کار ببرید. من فقط کارها را با چند مربع قرمز انجام می دهم،
168
00:05:35,630 –> 00:05:37,910
پس بیایید جلوتر برویم و این را ببندیم
169
00:05:37,910 –> 00:05:40,490
و من به شما نشان می دهم که سرور
170
00:05:40,490 –> 00:05:43,160
چگونه به نظر می رسد، خوب است، بنابراین می توانید ببینید اینجا
171
00:05:43,160 –> 00:05:45,350
سرور من است و در تمام مدتی که
172
00:05:45,350 —