در این مطلب، ویدئو چالش پایتون: بازی ریاضی با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:12:59
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,110 –> 00:00:02,580
سلام و به یک چالش دیگر پایتون خوش آمدید
2
00:00:02,580 –> 00:00:04,680
اسم من تام است با
3
00:00:04,680 –> 00:00:06,240
کد اصلی آنلاین مثل همیشه فراموش نکنید که لایک
4
00:00:06,240 –> 00:00:08,670
به اشتراک بگذارید و در کانال ما مشترک شوید
5
00:00:08,670 –> 00:00:10,230
در چالش امروز ما شما را به چالش می کشیم
6
00:00:10,230 –> 00:00:12,769
تا یک بازی ریاضی بسازید
7
00:00:12,769 –> 00:00:16,980
و این ایده به ذهنم خطور کرد. ما از طریق یکی از
8
00:00:16,980 –> 00:00:19,109
دوستانمان که داشت برخی از آموزش های ما را بررسی می کرد
9
00:00:19,109 –> 00:00:21,420
و یک سوال در مورد اینکه چگونه
10
00:00:21,420 –> 00:00:23,939
می تواند برای پسرش یک بازی ریاضی بسازد
11
00:00:23,939 –> 00:00:27,570
که به نظر من واقعاً عالی است
12
00:00:27,570 –> 00:00:31,109
، پرسید.
13
00:00:31,109 –> 00:00:32,910
بازی
14
00:00:32,910 –> 00:00:35,280
همه چیز درست است اساساً کاری که میخواهیم انجام دهیم این
15
00:00:35,280 –> 00:00:38,010
است که بهطور تصادفی دو عدد 1 تا
16
00:00:38,010 –> 00:00:41,850
10 را در دو طرف اپراتوری که میگیریم انتخاب
17
00:00:41,850 –> 00:00:44,070
کنیم و آن اعداد را
18
00:00:44,070 –> 00:00:46,610
به کاربر بریزیم، همچنین
19
00:00:46,610 –> 00:00:50,460
عملگرهای تصادفی را در هر جایی از جمع انتخاب میکنیم.
20
00:00:50,460 –> 00:00:53,010
ضرب تفریق و تقسیم درست،
21
00:00:53,010 –> 00:00:56,690
بنابراین از کاربر پرسیدیم که عمل
22
00:00:56,690 –> 00:01:01,109
1 ضربدر 5 درست است و سپس از آنها خواسته می
23
00:01:01,109 –> 00:01:03,270
شود تا در صورت صحیح بودن پاسخی
24
00:01:03,270 –> 00:01:06,689
را اضافه کنند، در صورت نادرست بودن یک پاسخ به نمره خود اضافه می کنیم
25
00:01:06,689 –> 00:01:08,430
، ما هیچ کاری انجام نمی دهیم.
26
00:01:08,430 –> 00:01:11,400
به آنها بگویید که اشتباه
27
00:01:11,400 –> 00:01:13,650
بود در پایان، ما نمره را
28
00:01:13,650 –> 00:01:15,720
همانطور که گفتم برمی گردانیم، اگر این را ذکر کنم،
29
00:01:15,720 –> 00:01:18,210
5 سؤال را بررسی می کنیم، بچه ها می توانید تا
30
00:01:18,210 –> 00:01:20,250
زمانی که می خواهید آن را طولانی کنید، اما مال
31
00:01:20,250 –> 00:01:21,869
ما 5 سؤال را پشت سر می گذارد، پس بیایید برویم و به
32
00:01:21,869 –> 00:01:24,090
یک نمونه از این برنامه کوچک نگاه کنید،
33
00:01:24,090 –> 00:01:27,869
خوب، پس چقدر
34
00:01:27,869 –> 00:01:31,619
ریاضی را بلدید، ما در اینجا یک اعلان دریافت کردیم و
35
00:01:31,619 –> 00:01:34,860
میگوید 7 به علاوه 7 خوب است که 14 است، بنابراین
36
00:01:34,860 –> 00:01:38,460
ما وارد میکنیم که 4/3 است من نمیدانم.
37
00:01:38,460 –> 00:01:44,450
نمی دانم 1.3 که اشتباه است 8 منهای 7 می شود 1
38
00:01:44,450 –> 00:01:49,829
3 تقسیم بر 10 می شود 3 امتیاز 3 3 33 من
39
00:01:49,829 –> 00:01:51,570
نمی دانم تا کجا پیش می رود اما
40
00:01:51,570 –> 00:01:54,149
این پاسخ صحیح است و 5
41
00:01:54,149 –> 00:01:58,740
ضربدر 10 خوب است که 50 می
42
00:01:58,740 –> 00:01:59,009
43
00:01:59,009 –> 00:02:02,009
شود. امتیازتان را تصحیح کنید خیلی شیرین است،
44
00:02:02,009 –> 00:02:03,750
بنابراین بازیهای ما باید اینطور به نظر برسند
45
00:02:03,750 –> 00:02:07,170
و کار کنند، پس دوباره یک ویدیوی شلوغ را مکث کنید، پس از اتمام کار، آن را تماشا کنید
46
00:02:07,170 –> 00:02:08,639
47
00:02:08,639 –> 00:02:10,990
48
00:02:10,990 –> 00:02:12,370
و اگر برای شما مفید بود،
49
00:02:12,370 –> 00:02:16,120
راه حل خود را در یوتیوب یا در کد اصلی ما ارسال کنید.
50
00:02:16,120 –> 00:02:18,940
51
00:02:18,940 –> 00:02:20,620
اگر کمی با آن مشکل دارید، آنلاین dot کنید، برگردید و
52
00:02:20,620 –> 00:02:22,360
راه حل ما را ببینید که به شما نشان می دهد چگونه ما
53
00:02:22,360 –> 00:02:24,220
بازی را ساختیم و امیدوارم شما بچه ها
54
00:02:24,220 –> 00:02:27,010
بتوانید چیزی را خوب یاد بگیرید، بنابراین در اینجا ما
55
00:02:27,010 –> 00:02:30,610
ویدیو را مکث می کنیم سلام و خوش آمدید،
56
00:02:30,610 –> 00:02:33,340
امیدوارم که شما بچه ها توانسته
57
00:02:33,340 –> 00:02:35,650
باشید راه حلی برای این بازی ریاضی کوچک پیدا کنید
58
00:02:35,650 –> 00:02:39,130
تا به دوستمان
59
00:02:39,130 –> 00:02:41,740
کمک کنید. بچه ها با نحوه
60
00:02:41,740 –> 00:02:44,800
ساختن بازی آشنا شوید، در اینجا خواهیم دید که چقدر به یکدیگر نزدیک می شویم،
61
00:02:44,800 –> 00:02:46,870
پس بیایید ادامه دهیم و
62
00:02:46,870 –> 00:02:49,450
ابتدا
63
00:02:49,450 –> 00:02:52,060
ماژول های اپراتور تصادفی و وارداتی را وارد می کنم، ما به
64
00:02:52,060 –> 00:02:55,060
هر دوی آنها برای این بازی نیاز داریم، بنابراین وارد کنید
65
00:02:55,060 –> 00:03:03,040
اپراتور تصادفی و import بسیار خوب است، بنابراین ابتدا
66
00:03:03,040 –> 00:03:04,810
یک
67
00:03:04,810 –> 00:03:07,090
تابع ایجاد می کنیم، ابتدا
68
00:03:07,090 –> 00:03:09,430
سه تابع برای اجرای این بازی خواهیم داشت، اول
69
00:03:09,430 –> 00:03:12,180
یکی دو مشکل یا سؤال تصادفی ایجاد می کند
70
00:03:12,180 –> 00:03:15,310
سپس سؤال را می
71
00:03:15,310 –> 00:03:16,810
پرسیم و سپس ما در
72
00:03:16,810 –> 00:03:18,400
واقع بازی را در جایی اجرا می کنیم که امتیاز را نگه می دارد
73
00:03:18,400 –> 00:03:21,610
و از کاربر درخواست می کند، بنابراین ما
74
00:03:21,610 –> 00:03:23,320
با تابع مسئله تصادفی شروع
75
00:03:23,320 –> 00:03:26,050
می کنیم، این معادله را برای ما ایجاد می کند،
76
00:03:26,050 –> 00:03:29,620
بنابراین بیایید جلو برویم و
77
00:03:29,620 –> 00:03:32,110
تابع خود را تعریف کنیم و می گوییم تصادفی تاکید بر
78
00:03:32,110 –> 00:03:41,470
مشکل ما ادامه دهید و از آن پایین تر،
79
00:03:41,470 –> 00:03:43,000
ما ادامه می دهیم و
80
00:03:43,000 –> 00:03:46,540
اپراتورهای خود را در یک فرهنگ لغت قرار می
81
00:03:46,540 –> 00:03:48,610
دهیم، دلیل اینکه ما این کار را انجام می دهیم این است که بعداً
82
00:03:48,610 –> 00:03:51,540
باید اپراتورها را به طور تصادفی انتخاب
83
00:03:51,540 –> 00:03:53,770
کنیم و آنها باید به
84
00:03:53,770 –> 00:03:55,960
ترتیب باشند. این کار این است که
85
00:03:55,960 –> 00:03:58,060
آنها را در فرهنگ لغت قرار داده و سپس آنها را
86
00:03:58,060 –> 00:03:58,950
در فهرست
87
00:03:58,950 –> 00:04:01,570
فرهنگ لغت قرار دهیم به ما این امکان را می دهد که عملیات واقعی را فراخوانی
88
00:04:01,570 –> 00:04:05,980
کنیم تا بتوانیم معادله را به
89
00:04:05,980 –> 00:04:08,590
خوبی انجام دهیم، بنابراین
90
00:04:08,590 –> 00:04:10,630
متغیری که عملگرهای فرهنگ لغت ما را نشان می دهد نامگذاری
91
00:04:10,630 –> 00:04:14,320
92
00:04:14,320 –> 00:04:15,990
می شود. به جلو می رویم
93
00:04:15,990 –> 00:04:19,440
و علامت مثبت را خواهیم داشت و
94
00:04:19,440 –> 00:04:25,020
95
00:04:25,020 –> 00:04:29,150
96
00:04:29,150 –> 00:04:31,890
97
00:04:31,890 –> 00:04:34,320
98
00:04:34,320 –> 00:04:39,600
عملگر را فراخوانی می کنیم. L
99
00:04:39,600 –> 00:04:43,680
و در نهایت vibe از تقسیم واقعی در اینجا استفاده می کند،
100
00:04:43,680 –> 00:04:47,340
بنابراین عملگر true div
101
00:04:47,340 –> 00:04:50,280
و ما به آنجا می رویم فرهنگ
102
00:04:50,280 –> 00:04:52,740
لغت عملگرهای ما، همه چیز بعدی که
103
00:04:52,740 –> 00:04:55,110
می خواهیم انجام دهیم این است که به طور تصادفی یک
104
00:04:55,110 –> 00:04:57,630
عدد را در سمت چپ انتخاب کنیم و عدد را در
105
00:04:57,630 –> 00:05:00,450
درست است، پس ما دوباره از تصادفی
106
00:05:00,450 –> 00:05:02,730
استفاده می کنیم، ما از یک عدد صحیح تصادفی استفاده می کنیم بسیار خوب،
107
00:05:02,730 –> 00:05:04,350
بنابراین ما ادامه می دهیم و یک زیرخط عددی انجام می دهیم.
108
00:05:04,350 –> 00:05:06,450
109
00:05:06,450 –> 00:05:08,040
110
00:05:08,040 –> 00:05:12,780
111
00:05:12,780 –> 00:05:16,560
این یک عدد صحیح تصادفی بر اساس پارامتر ما برمی گرداند،
112
00:05:16,560 –> 00:05:19,080
بنابراین یک تا 10
113
00:05:19,080 –> 00:05:22,830
چیزی است که ما
114
00:05:22,830 –> 00:05:24,270
115
00:05:24,270 –> 00:05:26,070
116
00:05:26,070 –> 00:05:29,430
با آن کار می کنیم.
117
00:05:29,430 –> 00:05:32,790
یک تا ده خوب است، بنابراین ما
118
00:05:32,790 –> 00:05:34,800
اعداد تصادفی گرفتیم، اما من گفتم که
119
00:05:34,800 –> 00:05:38,370
به عملگرهای تصادفی نیز نیاز داریم، بنابراین
120
00:05:38,370 –> 00:05:40,380
چگونه میتوانیم عملگرهای
121
00:05:40,380 –> 00:05:44,070
تصادفی را بهخوبی تصادفی دریافت کنیم، با روشی به نام
122
00:05:44,070 –> 00:05:47,760
انتخاب انتخاب، نوع دادههای دنبالهای
123
00:05:47,760 –> 00:05:50,160
مانند فهرست یا تاپل را میگیرد. یا
124
00:05:50,160 –> 00:05:53,730
چیزی شبیه به آن را تنظیم کنید، بنابراین ما باید
125
00:05:53,730 –> 00:05:56,370
پیش برویم و فرهنگ لغت خود را در اینجا
126
00:05:56,370 –> 00:06:01,230
در لیستی قرار دهیم و سپس می توانیم به طور تصادفی
127
00:06:01,230 –> 00:06:04,980
گزینه “we’re in a mop operator” را انتخاب
128
00:06:04,980 –> 00:06:07,110
کنیم تا این عملیات را این
129
00:06:07,110 –> 00:06:12,420
متغیر بنامیم سپس ما” دوباره می گوییم انتخاب نقطه تصادفی
130
00:06:12,420 –> 00:06:16,830
و سپس ما d o لیست و سپس
131
00:06:16,830 –> 00:06:19,340
در داخل لیست می گوییم عملگرهایی
132
00:06:19,340 –