در این مطلب، ویدئو استفاده از Psychopy و Python برای آزمایش های صوتی (فیلم 1): ایجاد یک محرک صوتی ساده با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:08:44
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,079 –> 00:00:02,790
درست است، بنابراین ما جسارت داریم،
2
00:00:02,790 –> 00:00:05,640
اگر ما روانپزشک شدیم، پایتون داریم. کاری که
3
00:00:05,640 –> 00:00:07,410
در این ویدیو می خواهیم انجام دهیم این
4
00:00:07,410 –> 00:00:09,809
است که یک محرک صوتی ایجاد می کنیم که
5
00:00:09,809 –> 00:00:12,240
اساساً یک فایل صوتی با استفاده از
6
00:00:12,240 –> 00:00:14,549
جسارت و انواع
7
00:00:14,549 –> 00:00:17,600
صداها یا آهنگها یا محرکهایی که در علوم اعصاب شنیداری استفاده میکنیم
8
00:00:17,600 –> 00:00:22,260
میتوانند بسیار کوتاه باشند، بنابراین
9
00:00:22,260 –> 00:00:23,910
ما به دنبال انفجارهای 10 میلیثانیهای
10
00:00:23,910 –> 00:00:28,199
صد میلیثانیهای هستیم، بنابراین
11
00:00:28,199 –> 00:00:31,410
این صداهای کوتاه در
12
00:00:31,410 –> 00:00:34,140
بسیاری از موارد امواج سینوسی هستند.
13
00:00:34,140 –> 00:00:36,780
چیز دیگری که می توانیم
14
00:00:36,780 –> 00:00:40,050
اطمینان حاصل کنیم این است که هنوز کوتاه است اما نویز
15
00:00:40,050 –> 00:00:44,329
می ترکد به طوری که نویز سفید یا صدای فیلتر شده
16
00:00:44,329 –> 00:00:47,940
نیز می تواند طولانی باشد، بنابراین اگر به مواردی مانند مطالعات سازگاری شنوایی نگاه می کنید، می توانید یک
17
00:00:47,940 –> 00:00:52,260
ثانیه دو ثانیه 15 ثانیه نویز یا تن صدا ایجاد
18
00:00:52,260 –> 00:00:54,600
کنیم.
19
00:00:54,600 –> 00:00:56,820
20
00:00:56,820 –> 00:00:59,370
احتمالاً میتوان از آهنگهای طولانیتر استفاده کرد، بنابراین
21
00:00:59,370 –> 00:01:02,250
اینها محرکهای بسیار سادهای هستند که اکنون استفاده میشوند.
22
00:01:02,250 –> 00:01:06,119
چگونه میتوانیم
23
00:01:06,119 –> 00:01:08,700
24
00:01:08,700 –> 00:01:11,100
25
00:01:11,100 –> 00:01:12,840
آن را خوب بسازیم.
26
00:01:12,840 –> 00:01:16,490
و نویز محرکی برای این ویدیو است،
27
00:01:16,490 –> 00:01:19,560
بنابراین ما می خواهیم از نویز سفید استفاده کنیم، اکنون
28
00:01:19,560 –> 00:01:21,390
نویز سفید باید
29
00:01:21,390 –> 00:01:24,110
در همه فرکانس ها انرژی یکسانی داشته باشد و
30
00:01:24,110 –> 00:01:26,970
می دانیم که ما در حال تولید هستیم،
31
00:01:26,970 –> 00:01:29,759
اگر به اینجا نگاه کنید، یک مونو با تولید یک
32
00:01:29,759 –> 00:01:32,130
سیگنال مونو در 48 داریم. کیلوهرتز،
33
00:01:32,130 –> 00:01:34,650
بنابراین با استفاده از Nyquist می دانیم که در حال حاضر در شنوایی انسان
34
00:01:34,650 –> 00:01:37,860
به حدود 0 تا 24 کیلوهرتز محدود شده ایم،
35
00:01:37,860 –> 00:01:41,520
اگر
36
00:01:41,520 –> 00:01:44,040
نوجوان یا کودک خردسال هستید، می توانید
37
00:01:44,040 –> 00:01:46,680
تا 20 کیلوهرتز بشنوید، مشکلی نیست، بنابراین
38
00:01:46,680 –> 00:01:51,470
ما این را در 48 کیلوهرتز در جایی که می توانیم می سازیم.
39
00:01:51,470 –> 00:01:55,049
اساساً تمام فرکانسهایی را
40
00:01:55,049 –> 00:01:58,409
که افراد جوانتر میتوانند بشنوند تحریک کنید، بنابراین
41
00:01:58,409 –> 00:02:01,950
42
00:02:01,950 –> 00:02:04,460
43
00:02:04,460 –> 00:02:07,020
اگر در حال انجام انواع
44
00:02:07,020 –> 00:02:09,330
آزمایشهای دیگر مانند روی موشها یا خفاشها هستید
45
00:02:09,330 –> 00:02:11,599
که حساسیت فرکانس بسیار بالایی دارند،
46
00:02:11,599 –> 00:02:13,860
بنابراین خوب است که محتوای فرکانس و نرخ نمونه خود را بدانید.
47
00:02:13,860 –> 00:02:15,840
نویز سفید اکنون دامنه
48
00:02:15,840 –> 00:02:17,880
را رها می
49
00:02:17,880 –> 00:02:20,040
کنیم، ما از PI روانی و Python
50
00:02:20,040 –> 00:02:22,170
برای تغییر دامنه استفاده می کنیم یا می توانیم
51
00:02:22,170 –> 00:02:25,650
آن را در نظر بگیریم که حجم این کار را در نرم افزار انجام می دهد
52
00:02:25,650 –> 00:02:28,320
و بدیهی است که اگر شما انجام می دهید
53
00:02:28,320 –> 00:02:30,450
این برای واقعی شما باید
54
00:02:30,450 –> 00:02:32,250
سیستم صوتی خود را کالیبره کنید، شاید با استفاده از
55
00:02:32,250 –> 00:02:34,260
یک تلفن پیستونی یا نوعی
56
00:02:34,260 –> 00:02:36,390
دستگاه کالیبره صدا، بنابراین دامنه یک را رها می کنیم
57
00:02:36,390 –> 00:02:38,850
و مدت زمان
58
00:02:38,850 –> 00:02:41,790
یک ثانیه خواهد بود، بنابراین
59
00:02:41,790 –> 00:02:43,830
اگر می خواهید نیمی از آن را بخواهید، روی OK کلیک کنید. دوم، بدیهی است که
60
00:02:43,830 –> 00:02:45,660
شما آن را به 0.5 ثانیه تغییر می دهید،
61
00:02:45,660 –> 00:02:47,550
خوب ما فقط یک ثانیه را ایجاد می کنیم،
62
00:02:47,550 –> 00:02:48,390
بنابراین روی OK کلیک کنید
63
00:02:48,390 –> 00:02:51,420
و در اینجا شکل موجی است که می توانید ببینید،
64
00:02:51,420 –> 00:02:53,970
ما زمان را در محور x و
65
00:02:53,970 –> 00:02:55,050
برجستگی ها و Wiggles داریم. فقط
66
00:02:55,050 –> 00:02:57,239
نمایشی از شکل موج هستند
67
00:02:57,239 –> 00:03:00,420
اکنون ما پخش را می زنیم و شما ممکن است بتوانید
68
00:03:00,420 –> 00:03:01,739
صدا را از طریق
69
00:03:01,739 –> 00:03:03,630
میکروفون دریافت
70
00:03:03,630 –> 00:03:06,360
71
00:03:06,360 –> 00:03:09,440
کنید.
72
00:03:09,440 –> 00:03:16,320
متوجه شدیم که دوباره این کار را انجام می دهیم و یک بار دیگر درست است، بنابراین
73
00:03:16,320 –> 00:03:18,330
امیدوارم می توانستید
74
00:03:18,330 –> 00:03:20,700
آن صدا را بشنوید، بنابراین این یک ثانیه از
75
00:03:20,700 –> 00:03:24,060
نویز سفیدی است که ما ایجاد کرده ایم تا بتوانیم آن را
76
00:03:24,060 –> 00:03:25,920
ذخیره کنیم و بتوانیم از آن در آزمایشات خود استفاده کنیم.
77
00:03:25,920 –> 00:03:28,970
با این حال
78
00:03:28,970 –> 00:03:33,120
آنچه باید از آن آگاه باشیم این است که
79
00:03:33,120 –> 00:03:35,970
نگاهی بیندازیم از اینجا شروع می شود، بنابراین ما از
80
00:03:35,970 –> 00:03:39,030
هیچ و اصلاً صدا به
81
00:03:39,030 –> 00:03:42,540
سمت 100٪ محرک صوتی
82
00:03:42,540 –> 00:03:45,870
می رویم و بنابراین در اینجا ما یک ناپیوستگی از
83
00:03:45,870 –> 00:03:48,269
هیچ به صدای زیاد داریم و این می تواند باعث
84
00:03:48,269 –> 00:03:50,160
ایجاد اعوجاج به خصوص در
85
00:03:50,160 –> 00:03:53,790
گوش شود. و حلزون گوش و همچنین می تواند باعث ایجاد
86
00:03:53,790 –> 00:03:55,980
اعوجاج در کارت صدای بازتولید کننده
87
00:03:55,980 –> 00:03:59,370
صدای شما شود یا هدفون شما
88
00:03:59,370 –> 00:04:01,290
به انتهای محرک صوتی نگاهی بیندازید
89
00:04:01,290 –> 00:04:03,269
همچنین ما از صد در صد
90
00:04:03,269 –> 00:04:05,610
محرک صوتی به هیچ می رویم و بلافاصله
91
00:04:05,610 –> 00:04:08,160
آن را خاموش می کنیم، بنابراین دوباره در پایان محرک
92
00:04:08,160 –> 00:04:09,660
شما مجموعه دومی از
93
00:04:09,660 –> 00:04:11,940
تحریفها ایجاد میشود،
94
00:04:11,940 –>