در این مطلب، ویدئو دوره Crash در برنامه نویسی پایتون با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:20:01
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,640 –> 00:00:04,060
سلام. اکنون قصد داریم یک دوره کوتاه کرش در برنامه نویسی پایتون بگذرانیم.
2
00:00:05,560 –> 00:00:11,460
پایتون یکی از پرکاربردترین زبان های برنامه نویسی در جهان است، –
3
00:00:11,560 –> 00:00:17,040
– و دلیل اصلی آن این است که عملکرد خوبی دارد.
4
00:00:17,120 –> 00:00:23,140
همچنین زبانی است که خواندن بسیار آسان و نحو مناسبی دارد –
5
00:00:23,280 –> 00:00:26,460
– و یکی از ساده ترین زبان ها برای یادگیری.
6
00:00:28,960 –> 00:00:35,320
می توانید برنامه نویسی پایتون را در ویرایشگرهای مختلف انجام دهید، مانند این اینجا.
7
00:00:36,060 –> 00:00:38,440
در اینجا یک ویرایشگر به نام Spyder وجود دارد.
8
00:00:38,440 –> 00:00:41,820
در اینجا یک پنجره کد دارد که در آن کد برنامه را وارد می کنید، –
9
00:00:41,820 –> 00:00:47,940
– و یک پنجره خروجی در اینجا، جایی که نتایج کد به پایان می رسد.
10
00:00:48,280 –> 00:00:51,640
و سپس برخی از قابلیت های اضافی در اینجا، در میان چیزهای دیگر، دارد.
11
00:00:51,960 –> 00:00:57,040
رایج ترین ویراستاران این است که آنها مانند اینجا دارای دکمه “اجرای کد” هستند.
12
00:00:57,800 –> 00:01:01,700
بنابراین اولین کاری که فکر کردم انجام دهم، در خط 1، استفاده از نقل قول های سه گانه بود –
13
00:01:01,700 –> 00:01:05,680
– گفتن این که در زیر یک نظر کمی طولانی تر است.
14
00:01:07,880 –> 00:01:16,680
سپس می توانم برای مثال بنویسم: کرش دوره در برنامه نویسی پایتون، –
15
00:01:19,120 –> 00:01:21,120
– و سپس با نقل قول های سه گانه پایان دهید.
16
00:01:21,340 –> 00:01:27,540
نقل قول های سه گانه نظرات هستند و هنگام اجرای برنامه نادیده گرفته می شوند.
17
00:01:27,840 –> 00:01:31,940
بنابراین اگر اکنون این را اینجا اجرا کنم، اینجا می گوید “runfile” –
18
00:01:31,940 –> 00:01:36,020
– به این معنی که اجرا می شود و بعد هیچ چیز دیگری بیرون نمی آید.
19
00:01:36,900 –> 00:01:38,740
خوب پیش رفت، پس می توانیم آنچه را که می خواهیم بنویسیم –
20
00:01:38,740 –> 00:01:41,260
– در سه نقل قول، شروع و پایان.
21
00:01:42,760 –> 00:01:45,060
اولین چیزی که فکر کردم باید به آن نگاه کنیم چیزی به نام متغیر است، –
22
00:01:45,060 –> 00:01:50,100
– و سپس از روش دیگری برای نوشتن نظرات استفاده می کنم –
23
00:01:50,300 –> 00:01:51,500
– به عنوان یک عنوان
24
00:01:51,500 –> 00:01:54,020
اینجا میدان است.
25
00:01:54,460 –> 00:02:00,600
و آن مربع را می توان با کد یا قبل از کد یا به تنهایی در خطوط استفاده کرد.
26
00:02:01,080 –> 00:02:06,080
اما فقط می توان از آن در یک خط استفاده کرد، در حالی که این نقل قول های سه گانه –
27
00:02:06,080 –> 00:02:07,860
– قابل استفاده در چندین خط.
28
00:02:08,039 –> 00:02:09,879
پس این یک نظر است و نادیده گرفته خواهد شد.
29
00:02:09,880 –> 00:02:12,120
میتوانیم رانندگی کنیم و ببینیم که خوب پیش میرود.
30
00:02:13,520 –> 00:02:17,860
متغیر کمیتی است که حاوی مقداری است –
31
00:02:17,880 –> 00:02:20,240
– و از طریق برنامه قابل تغییر است.
32
00:02:22,480 –> 00:02:25,800
ما آنها را فقط با نوشتن نام روی متغیر می سازیم، –
33
00:02:26,500 –> 00:02:30,360
– بنویسید “=”، چه با فاصله یا بدون فاصله، یکسان است.
34
00:02:30,820 –> 00:02:32,820
سپس یک مقدار می دهد: 4.
35
00:02:32,900 –> 00:02:35,900
متغیری است که شامل عدد 4 است.
36
00:02:36,960 –> 00:02:42,940
همچنین می توانیم متنی مانند “نام” بنویسیم –
37
00:02:43,220 –> 00:02:47,900
– سپس از علامت نقل قول استفاده می کنید و نامی را در اینجا می نویسید.
38
00:02:48,940 –> 00:02:51,420
برای مثال “گونار”.
39
00:02:54,540 –> 00:02:55,940
دو نوع اعداد.
40
00:02:55,940 –> 00:03:01,160
این یک عدد صحیح است و اگر بخواهیم یک عدد اعشاری داشته باشیم باید از کاما استفاده کنیم.
41
00:03:01,500 –> 00:03:06,380
و “.5” برای مثال، “4.5”، سپس عدد 4 و نیم را به ما می دهد.
42
00:03:08,820 –> 00:03:13,120
اگر بخواهیم در اینجا مقداری خروجی بگیریم، زیرا میتوانیم این را دوباره اینجا اجرا کنیم، –
43
00:03:13,120 –> 00:03:16,500
– و اجرا می شود، اما چیزی به ما نمی دهد.
44
00:03:16,900 –> 00:03:19,980
اگر می خواهیم چیزی را نشان دهیم، می توانیم “چاپ” را بنویسیم –
45
00:03:20,040 –> 00:03:22,040
– و سپس به عنوان مثال “اعداد”.
46
00:03:22,240 –> 00:03:26,720
سپس می بینید که ما چند پیشنهاد از ویرایشگر Spyder دریافت می کنیم.
47
00:03:26,720 –> 00:03:30,440
اکنون نیازی نیست آنقدر به آنها نگاه کنیم، اما سعی می کند در کد به ما کمک کند.
48
00:03:31,200 –> 00:03:39,180
می بینیم که بسته به آنچه که تعریف می کنیم، رنگ های کمی متفاوت خواهد بود.
49
00:03:39,480 –> 00:03:42,180
در اینجا ما یک رنگ زرد برای آن عدد در اینجا می بینیم، –
50
00:03:42,200 –> 00:03:47,120
– و سپس هم برای متن و هم متن نظر تا اینجا سبز رنگ می بینیم.
51
00:03:47,800 –> 00:03:52,340
و سپس خاکستری می شود که نظرات ناب است.
52
00:03:52,800 –> 00:03:58,880
ویژگی هایی مانند “چاپ”، سپس به رنگ بژ تبدیل می شود.
53
00:03:59,760 –> 00:04:08,000
این در اینجا کمی به نوع طرح رنگی که روی ویرایشگر دارید بستگی دارد.
54
00:04:08,720 –> 00:04:14,620
اما اغلب این نوع رنگ نحوی است که به شما کمک می کند تا اتصالات را در برنامه ببینید.
55
00:04:15,240 –> 00:04:17,220
اگر اکنون “اعداد” را چاپ کنم، –
56
00:04:17,540 –> 00:04:19,440
– پس من اینجا 4.5 می گیرم.
57
00:04:19,920 –> 00:04:21,380
این خروجی من است.
58
00:04:21,740 –> 00:04:25,060
من میتوانم «نامها» را نیز چاپ کنم، اما در این بین باید از کاما استفاده کنم.
59
00:04:25,320 –> 00:04:26,400
نام ویرگول.
60
00:04:26,880 –> 00:04:30,460
رانندگی می کند و 4.5 در سربالایی Gunnar می گیرد.
61
00:04:31,940 –> 00:04:39,060
پس «خروجی» یا «چاپ» است.
62
00:04:40,100 –> 00:04:43,960
من هم ورودی دارم، اما واقعاً ضروری نیست، –
63
00:04:44,800 –> 00:04:47,600
– بنابراین ما آن را در اینجا پوشش نمی دهیم.
64
00:04:48,940 –> 00:04:51,500
ما می توانیم حسابی انجام دهیم.
65
00:04:53,900 –> 00:04:55,520
برای مثال “زمان”.
66
00:04:57,080 –> 00:05:03,000
اگر آن بالا عدد دیگری بسازیم. می توان آن را “tall1” و “tall2” نامید.
67
00:05:03,640 –> 00:05:06,140
4.5 و عدد 2 برابر با 2 است.
68
00:05:06,640 –> 00:05:11,380
سپس “بار” می تواند “number1” ضربدر “number2” باشد.
69
00:05:12,400 –> 00:05:22,380
ما می توانیم تا جایی که داریم: جمع = عدد1 + عدد2.
70
00:05:24,120 –> 00:05:25,740
و غیره.
71
00:05:26,780 –> 00:05:30,880
سپس باید آن را «ضرب» بنامیم تا سازگار باشیم.
72
00:05:32,960 –> 00:05:38,460
“تقسیم = عدد 1 / عدد 2”.
73
00:05:38,460 –> 00:05:41,580
و تفریق البته با علامت منفی است.
74
00:05:42,040 –> 00:05:44,960
ما هم باید بیاریم، به خاطر بینایی.
75
00:05:49,360 –> 00:05:50,280
مثل اون.
76
00:05:51,740 –> 00:05:54,520
و دوباره، این به این معنی است که شما باید برای این فرآیندها هزینه کنید.
77
00:05:58,560 –> 00:06:02,280
وقتی این کار را انجام دادیم، میتوانیم نتیجه آن را در اینجا چاپ کنیم.
78
00:06:02,420 –> 00:06:06,400
همچنین میتوانیم محاسبات اولیه را درست در پنجره خروجی انجام دهیم.
79
00:06:06,480 –> 00:06:13,540
به عنوان مثال: 2 * (1/3) + 1/2.
80
00:06:13,640 –> 00:06:17,000
سپس بلافاصله پاسخ را خواهیم گرفت.
81
00:06:18,420 –> 00:06:20,980
حسابی همینطوره
82
00:06:22,820 –> 00:06:26,640
گاهی ما می خواهیم چیزی اجرا شود، –
83
00:06:29,460 –> 00:06:31,440
– می توانم همین الان اینجا را بگیرم و حذف کنم.
84
00:06:32,440 –> 00:06:35,400
حالا بیایید به آنچه “شرایط” نامیده می شود نگاه کنیم –
85
00:06:35,400 –> 00:06:39,160
– چون گاهی اوقات می خواهیم برنامه کمی متفاوت اجرا شود، –
86
00:06:39,160 –> 00:06:45,320
– بر اساس اینکه چه نوع شرایطی وجود دارد و چه نوع آزمون های منطقی درست است.
87
00:06:45,700 –> 00:06:51,540
و در پایتون می توانیم این کار را به این صورت انجام دهیم که مثلاً یک عدد تعریف کنیم.
88
00:06:51,540 –> 00:06:53,180
فرض کنید شما عدد 4 را گرفته اید.
89
00:06:54,000 –> 00:06:56,760
سپس می گوییم «اگر» یعنی «اگر».
90
00:06:57,100 –> 00:07:05,460
اگر عدد کمتر از 0 باشد، باید اتفاقی بیفتد.
91
00:07:05,800 –> 00:07:07,720
و روشی که ما این کار را انجام می دهیم به این صورت است که دو نقطه می نویسیم.
92
00:07:07,720 –> 00:07:10,700
وقتی enter را فشار می دهیم، یک تورفتگی خودکار دریافت می کنیم.
93
00:07:11,560 –> 00:07:15,040
اگر آن را دریافت نکنیم، پس کار اشتباهی انجام داده ایم، بنابراین باید آن تورفتگی را داشته باشیم –
94
00:07:15,040 –> 00:07:20,500
– زیرا هر چیزی که به اینجا منتقل شده است متعلق به آن شرایط آنجاست.
95
00:07:20,520 –> 00:07:23,840
بنابراین اگر عدد کمتر از 0 باشد، این اتفاق می افتد.
96
00:07:24,380 –> 00:07:30,540
سپس “چاپ” و “عدد منفی است” را به عنوان یک متن می نویسیم.
97
00:07:34,280 –> 00:07:37,720
سپس می توانیم بگوییم: اگر نه، پس چیز دیگری را بررسی می کنیم.
98
00:07:37,720 –> 00:07:41,160
ما به این «الف» می گوییم که مخفف «اگر دیگر» است.
99
00:07:42,100 –> 00:07:50,940
بنابراین اگر عدد بزرگتر از 0 باشد، می توانیم “چاپ” و “عدد مثبت” را بنویسیم.
100
00:07:55,440 –> 00:07:57,580
به استفاده از تورفتگی در اینجا توجه کنید.
101
00:07:58,000 –> 00:08:00,860
سپس می توانیم با “دیگر” پایان دهیم، نباید با “دیگر” پایان دهیم، –
102
00:08:00,860 –> 00:08:03,080
و ما به “الیف” هم نیاز نداریم، –
103
00:08:03,680 –> 00:08:09,540
– اما این یکی پس از آن تست می کند که اگر کمتر از 0 باشد، و اگر باشد، در اینجا هیچ کدام از این کارها را انجام نمی دهد.
104
00:08:09,980 –> 00:08:11,980
اگر نباشد بررسی می کند.
105
00:08:12,120 –> 00:08:16,780
و اگر اینطور نیست، به این یکی میرود، و به هر حال اتفاق میافتد.
106
00:08:17,860 –> 00:08:22,020
بنابراین در اینجا می توانیم بگوییم “چاپ” به عنوان مثال “عدد صفر است”، –
107
00:08:22,020 –> 00:08:24,340
– این تنها فرصتی است که برای ما باقی مانده است.
108
00:08:25,560 –> 00:08:29,620
بنابراین اگر این برنامه را اجرا کنیم، دریافت می کنیم که “عدد مثبت است”.
109
00:08:29,920 –> 00:08:34,640
مثل اون موقع این اینجاست
110
00:08:36,039 –> 00:08:40,339
اگر عدد را در اینجا به “0” تغییر دهیم، دریافت می کنیم که “عدد صفر است”.
111
00:08:40,820 –> 00:08:45,260
و اگر آن را به “-4” تغییر دهیم، دریافت می کنیم که “عدد منفی است”.
112
00:08:48,200 –> 00:08:53,420
بنابراین این یک راه آسان برای نوشتن اصطلاحات است، –
113
00:08:53,420 –> 00:09:03,200
– که سپس بر اساس مشخصات مختلف استنتاج های منطقی، نتایج متفاوتی هستند.
114
00:09:03,740 –> 00:09:11,840
اگر بخواهیم در اینجا، می توانیم این را به صورت “elif” بنویسیم، یعنی یک عدد برابر با 0 است، سپس آن را کاملاً صریح داریم.
115
00:09:12,180 –> 00:09:15,640
اگر قرار است از اجساد استفاده کنیم، پس باید این کار را انجام دهیم.
116
00:09:18,620 –> 00:09:26,120
Double equals به معنای مساوی منطقی است، در حالی که single equals به این معنی است که شما به متغیر یک عدد می دهید، یعنی مقدار “4-“.
117
00:09:26,800 –> 00:09:29,360
اگر کمتر یا مساوی یا حمایت از یا مساوی می خواهید، –
118
00:09:29,360 –> 00:09:33,080
– سپس علامت شباهت را بعد از این عملگرهای منطقی تنظیم می کنید.
119
00:09:34,840 –> 00:09:40,020
ساختار اساسی دیگر چیزی است که ما حلقه می نامیم، –
120
00:09:40,100 –> 00:09:45,600
– و یک حلقه چیزی است که یک کد را تکرار می کند. یک تکرار کد
121
00:09:45,920 –> 00:09:48,740
اساساً دو حلقه اصلی در برنامه نویسی پایتون وجود دارد.
122
00:09:48,740 –> 00:09:50,240
یکی حلقه های while است.
123
00:09:50,540 –> 00:09:53,620
سپس یک متغیر شمارش ایجاد می کنیم که برای ما حساب می شود.
124
00:09:55,040 –> 00:09:59,060
ما اغلب آن را “i” می نامیم، اما شما می توانید آن را هر چه می خواهید صدا کنید.
125
00:09:59,060 –> 00:10:04,520
در صورت تمایل می توانید آن را پیشخوان یا نام خود را صدا بزنید.
126
00:10:05,2