در این مطلب، ویدئو آموزش برنامه پایتون با ابزارک های Jupyter با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:18:51
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,030 –> 00:00:02,820
سلام بچه ها این الیوت iPad pro است و
2
00:00:02,820 –> 00:00:04,230
در این آموزش ما از
3
00:00:04,230 –> 00:00:06,509
ویجت های Jupiter برای ساخت
4
00:00:06,509 –> 00:00:09,150
برنامه های تعاملی در پایتون استفاده می کنیم، بنابراین
5
00:00:09,150 –> 00:00:11,309
ویجت های Jupiter ساده ترین راه برای ساختن یک
6
00:00:11,309 –> 00:00:14,070
برنامه در پایتون در این ویدیو هستند، من
7
00:00:14,070 –> 00:00:15,839
اصول اولیه و اساسی را به شما نشان خواهم داد. سپس
8
00:00:15,839 –> 00:00:17,640
ماه آینده ما یک بازی ویدیویی خواهیم ساخت که
9
00:00:17,640 –> 00:00:19,199
10
00:00:19,199 –> 00:00:21,539
وقتی میگویم ویجتهای مشتری به شما اجازه میدهند
11
00:00:21,539 –> 00:00:23,400
برنامههایی بسازید، واقعاً هیجانانگیز خواهد بود.
12
00:00:23,400 –> 00:00:25,140
13
00:00:25,140 –> 00:00:28,050
14
00:00:28,050 –> 00:00:30,660
دکمه
15
00:00:30,660 –> 00:00:32,940
های اجرای توابع تا پایان این
16
00:00:32,940 –> 00:00:34,620
آموزش در واقع
17
00:00:34,620 –> 00:00:37,020
رابطی را که اکنون می بینید خوب می کند، بنابراین
18
00:00:37,020 –> 00:00:39,059
ما از صفحه
19
00:00:39,059 –> 00:00:39,989
اصلی AIA
20
00:00:39,989 –> 00:00:42,899
شروع می کنیم ابتدا به داخل پوشه عمومی رفته سپس
21
00:00:42,899 –> 00:00:46,200
یک پوشه جدید ایجاد می کنیم. تغییر نام
22
00:00:46,200 –> 00:00:47,129
این پوشه
23
00:00:47,129 –> 00:00:52,260
ویجت های Jupiter اکنون به داخل آن
24
00:00:52,260 –> 00:00:55,230
پوشه رفته و یک نوت بوک جدید Python 3 ایجاد کنید.
25
00:00:55,230 –> 00:00:57,899
26
00:00:57,899 –> 00:01:01,859
27
00:01:01,859 –> 00:01:03,960
28
00:01:03,960 –> 00:01:06,540
29
00:01:06,540 –> 00:01:09,180
در مورد آنچه در مورد آن است، ما
30
00:01:09,180 –> 00:01:11,670
همچنین تعدادی پیوند بسیار مفید را اضافه خواهیم کرد که
31
00:01:11,670 –> 00:01:13,320
اگر میخواهید درباره ویجتهای Jupiter بیشتر بدانید، میتوانید بعداً آنها را بررسی کنید،
32
00:01:13,320 –> 00:01:16,049
بنابراین
33
00:01:16,049 –> 00:01:18,000
در آموزش قبلی به یاد داشته باشید که چگونه
34
00:01:18,000 –> 00:01:20,630
گفتم این جعبهابزارها یا بستههای Python وجود دارد
35
00:01:20,630 –> 00:01:23,939
که میتوانیم آنها را وارد کنیم. برای استفاده
36
00:01:23,939 –> 00:01:27,479
از توابع از پیش ساخته شده پایتون در اینجا
37
00:01:27,479 –> 00:01:31,110
، بسته ابزارک ها را وارد می کنیم، بنابراین
38
00:01:31,110 –> 00:01:34,290
ساده ترین راه برای وارد کردن بسته پایتون
39
00:01:34,290 –> 00:01:38,070
اجرای تنها یک دستور در این
40
00:01:38,070 –> 00:01:41,100
مورد است تا بسته ابزارک های iPad را دریافت کنیم که
41
00:01:41,100 –> 00:01:43,680
وارد کردن توسط ویجت ها تایپ
42
00:01:43,680 –> 00:01:46,200
می کنیم. way یک جنبه
43
00:01:46,200 –> 00:01:49,020
منفی دارد و شما را مجبور می کند
44
00:01:49,020 –> 00:01:51,060
هر بار که
45
00:01:51,060 –> 00:01:53,549
می خواهید چیزی را اجرا کنید کلمه i’m pi widgets را تایپ کنید، بنابراین اگر تنبل هستید
46
00:01:53,549 –> 00:01:55,860
راهی برای تایپ کد کمتر وجود دارد، به
47
00:01:55,860 –> 00:02:01,140
48
00:02:01,140 –> 00:02:02,820
جای اینکه مجبور شوید، اکنون ویجت های i PI را به صورت ipw انجام دهید. کل
49
00:02:02,820 –> 00:02:05,640
کلمه I PI ویجت ها را تایپ کنید تنها کاری که باید انجام دهید این است که
50
00:02:05,640 –> 00:02:09,030
ipw را در نوار لغزنده تایپ
51
00:02:09,030 –> 00:02:11,760
کنید، همچنین بسته ها و عملکردهای مفید دیگری هستند
52
00:02:11,760 –> 00:02:13,590
که هنگام
53
00:02:13,590 –> 00:02:16,260
کار با ویجت های Jupiter باید بدانید در اینجا
54
00:02:16,260 –> 00:02:18,750
لیستی از مواردی است که من importi را توصیه می کنم.
55
00:02:18,750 –> 00:02:21,090
خوب حالا که ما ویجتهای Jupiter را وارد کردیم،
56
00:02:21,090 –> 00:02:24,000
بیایید ببینیم آنها در این بخش چیست،
57
00:02:24,000 –> 00:02:25,680
من
58
00:02:25,680 –> 00:02:28,560
متداولترین ابزارکهای Jupiter را که استفاده میکنم به شما نشان میدهم در اینجا
59
00:02:28,560 –> 00:02:31,140
همچنین یک پیوند بسیار مفید است که
60
00:02:31,140 –> 00:02:33,690
تمام ویجتهای Jupiter را که میتوانید استفاده کنید به شما نشان میدهد،
61
00:02:33,690 –> 00:02:36,569
من واقعاً توصیه میکنم
62
00:02:36,569 –> 00:02:38,880
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه
63
00:02:38,880 –> 00:02:42,150
ویجتها واقعاً چه هستند، پیوند را بررسی کنید، بنابراین ویجتی
64
00:02:42,150 –> 00:02:45,360
که من بیشتر از همه استفاده میکنم ویجت دکمهای است که این
65
00:02:45,360 –> 00:02:47,790
تابع یک دکمه کوچک ایجاد میکند که
66
00:02:47,790 –> 00:02:50,100
میتوانید اینجا را کلیک کنید در پارامترهای دکمهها
67
00:02:50,100 –> 00:02:52,110
میتوانید ببینید که
68
00:02:52,110 –> 00:02:54,239
توضیحات مربوط به روی دکمه من کلیک شده است
69
00:02:54,239 –> 00:02:56,819
و نماد یک
70
00:02:56,819 –> 00:02:59,160
علامت کوچک در اینجا دارد، میتوانید ببینید که میتوانید
71
00:02:59,160 –> 00:03:01,769
با استفاده از
72
00:03:01,769 –> 00:03:05,250
نمادهای فونت عالیتر برای ساختن این دکمه
73
00:03:05,250 –> 00:03:07,080
، دکمهها
74
00:03:07,080 –> 00:03:10,620
را شیکتر جلوه دهید، چیزی به نام طرحبندی دکمهها را تغییر میدهیم.
75
00:03:10,620 –> 00:03:13,049
اکنون که دکمهها را پوشش میدهیم
76
00:03:13,049 –> 00:03:16,950
، لغزنده ابزاری واقعاً
77
00:03:16,950 –> 00:03:19,440
مفید است وقتی میخواهید یک
78
00:03:19,440 –> 00:03:24,420
عدد برای برنامه خود در اینجا تنظیم کنید، میبینید
79
00:03:24,420 –> 00:03:27,049
که ما یک ممیز شناور یا
80
00:03:27,049 –> 00:03:30,930
عدد اعشاری ایجاد کردهایم که مقدار شروع
81
00:03:30,930 –> 00:03:34,920
7.5 است و حداقل مقادیر آن 0 و
82
00:03:34,920 –> 00:03:39,359
حداکثر 10 است، همچنین جهت
83
00:03:39,359 –> 00:03:42,269
این نوار لغزنده افقی است، اکنون فرض
84
00:03:42,269 –> 00:03:44,040
کنید داده هایی دارید که در دسته های مختلف قرار دارند،
85
00:03:44,040 –> 00:03:46,650
به عنوان مثال، فرض
86
00:03:46,650 –> 00:03:48,989
کنید لیستی از انواع مختلف
87
00:03:48,989 –> 00:03:51,900
میوه وجود دارد که یک روش واقعا خوب برای نمایش است.
88
00:03:51,900 –> 00:03:55,380
این با استفاده از یک کشویی در اینجا میتوانیم
89
00:03:55,380 –> 00:03:57,630
روی دستههای مختلفی کلیک کنیم که
90
00:03:57,630 –> 00:04:01,170
میخواهیم جعبههای متنی واقعاً مفید باشند زمانی
91
00:04:01,170 –> 00:04:03,750
که میخواهید کاربر در متنی وارد کند،
92
00:04:03,750 –> 00:04:06,299
به عنوان مثال، در
93
00:04:06,299 –> 00:04:08,670
برنامههایی که کاربر ممکن است
94
00:04:08,670 –> 00:04:12,060
بخواهد نام کاربری خود را در نهایت تایپ کند واقعاً مفید است. آخرین
95
00:04:12,060 –> 00:04:12,630
ویجتی
96
00:04:12,630 –> 00:04:15,150
که پوشش خواهم داد نوار پیشرفت است، بنابراین شما می
97
00:04:15,150 –> 00:04:16,680
دانید زمانی که رایانه شما چیزی را بارگیری می
98
00:04:16,680 –> 00:04:18,599
کند و می بینید که یک نوار کوچک
99
00:04:18,599 –> 00:04:21,329
حرکت می کند که در صفحه نمایش حرکت می کند که به آن
100
00:04:21,329 –> 00:04:22,830
نوار پیشرفت می
101
00:04:22,830 –> 00:04:25,650
102
00:04:25,650 –> 00:04:29,039
گویند.
103
00:04:29,039 –> 00:04:31,860
از مقدار 5 شروع می شود که در نیمه راه
104
00:04:31,860 –> 00:04:34,590
بین حداقل مقدار صفر و
105
00:04:34,590 –> 00:04:36,840
حداکثر ده است، بسیار خوب است،
106
00:04:36,840 –> 00:04:38,520
بنابراین من تعدادی از ویجت های مورد علاقه خود را به شما نشان دادم،
107
00:04:38,520 –> 00:04:41,280
اما واقعاً چگونه از آنها استفاده کنیم.
108
00:04:41,280 –> 00:04:43,740
چیزهایی برای ساختن برنامهها برای
109
00:04:43,740 –> 00:04:46,439
مثال چگونه میتوانیم
110
00:04:46,439 –> 00:04:49,349
نوار پیشرفت را به خوبی جابهجا کنیم. اولین قدم
111
00:04:49,349 –> 00:04:52,050
این است که ویجت ژوپیتر را به عنوان یک
112
00:04:52,050 –> 00:04:54,930
متغیر پایتون ذخیره کنیم تا بتوانیم
113
00:04:54,930 –> 00:04:58,469
تغییر متغیر را شروع کنیم، به عنوان مثال،
114
00:04:58,469 –> 00:05:01,530
اجازه دهید نوار پیشرفت را به عنوان متغیر پایتون ذخیره
115
00:05:01,530 –> 00:05:04,500
کنیم. پیشرفت همیشه
116
00:05:04,500 –> 00:05:06,389
خوب است قبل از اینکه چیزی را به نام آن ذخیره کنید، بررسی کنید که متغیر
117
00:05:06,389 –> 00:05:09,240
قبلاً وجود
118
00:05:09,240 –> 00:05:12,120
نداشته باشد، بیایید
119
00:05:12,120 –> 00:05:15,569
نوار پیشرفت خود را به عنوان کلمه پیشرفت ذخیره کنیم،
120
00:05:15,569 –> 00:05:19,560
اکنون وقتی کلمه پیشرفت را اجرا می
121
00:05:19,560 –> 00:05:22,560
کنیم، نوار پیشرفت خود را می بینیم زیرا نوار پیشرفت ما
122
00:05:22,560 –> 00:05:25,979
است. اکنون که به کلمه پیشرفت پیوند داده شده است،
123
00:05:25,979 –> 00:05:28,680
در واقع می توانیم از کلمه پیشرفت برای
124
00:05:28,680 –> 00:05:31,169
جستجوی همه چیز در مورد نوار پیشرفت خود استفاده کنیم،
125
00:05:31,169 –> 00:05:33,870
به عنوان مثال، اگر
126
00:05:33,870 –> 00:05:37,560
مقدار پیشرفت نقطه را تایپ کنیم، مقدار فعلی نوار پیشرفت را می بینیم که
127
00:05:37,560 –> 00:05:41,009
این خروجی 5
128
00:05:41,009 –> 00:05:43,529
است. انتظار می رود زیرا
129
00:05:43,529 –> 00:05:45,900
ما مقدار اصلی
130
00:05:45,900 –> 00:05:49,379
نوار پیشرفت خود را به مقدار 5 می پذیریم، اما
131
00:05:49,379 –> 00:05:51,210
فرض کنید می خواهیم مقدار نوار پیشرفت خود را تغییر دهیم،
132
00:05:51,210 –> 00:05:53,699
به عنوان مثال، فرض کنید می
133
00:05:53,699 –> 00:05:56,279
خواهیم مقدار val را تغییر دهیم.
134
00:05:56,279 –> 00:05:58,889
ما میتوانیم این کار را فقط با این
135
00:05:58,889 –> 00:06:02,069
خط کد انجام دهیم، متوجه میشویم که نوار پیشرفت
136
00:06:02,069 –> 00:06:05,099
بعد از اجرای
137
00:06:05,099 –> 00:06:07,440
کد تغییر میکند، حالا فرض کنید میخواهیم نوار پیشرفت
138
00:06:07,440 –> 00:06:10,050
برابر با 3 باشد و میتوانیم مقدار progress برابر با 3 را تایپ کنیم.
139
00:06:10,050 –> 00:06:13,529
140
00:06:13,529 –> 00:06:16,680
ما همچنین میتوانیم مقدار پیشرفت به
141
00:06:16,680 –> 00:06:20,219
اضافه 1 را تایپ کنیم و با اجرای مکرر آن، 1 را به
142
00:06:20,219 –> 00:06:22,979
مقدار فعلی نوار پیشرفت
143
00:06:22,979 –> 00:06:25,319
اضافه میکنیم، میتوانیم
144
00:06:25,319 –> 00:06:29,060
نوار پیشرفت را به آرامی در طول زمان به سمت بالا حرکت دهیم،
145
00:06:29,060 –> 00:06:31,310
حالا بیایید یاد بگیریم که
146
00:06:31,310 –> 00:06:34,639
توابع پایتون را به ویجتها در کلینگون اختصاص دهیم.
147
00:06:34,639 –> 00:06:37,669
توابع همان چیزی هستند که برای انجام کارها از آنها استفاده می کنید،
148
00:06:37,669 –> 00:06:40,370
آنها باعث می شوند کدی که می نویسید
149
00:06:40,370 –> 00:06:43,730
اجرا شود، بنابراین اگر ویجتی را می خواهید که
150
00:06:43,730 –> 00:06:46,250
برای انجام کاری ایجاد می کنید، باید
151
00:06:46,250 –> 00:06:49,130
در ویدیوی بعدی به آن یک تابع بدهید، خواهید
152
00:06:49,130 –> 00:06:51,080
دید که چگونه می توان از آن استفاده کرد. یک
153
00:06:51,080 –> 00:06:53,690
بازی ویدیویی ایجاد کنید اما در اینجا اجازه دهید فقط یک
154
00:06:53,690 –> 00:06:56,810
دکمه بدهیم یک تابع ساده یک
155
00:06:56,810 –> 00:07:00,260
دکمه ویجت را به متغیر Python BTN اختصاص می
156
00:07:00,260 –> 00:07:02,870
دهد، اجازه دهید بررسی کنیم که متغیر
157
00:07:02,870 –> 00:07:06,020
از قبل وجود نداشته باشد، اجازه دهید
158
00:07:06,020 –> 00:07:09,710
کلمه a BTN برابر با دکمه ای باشد که این دکمه
159
00:07:09,710 –> 00:07:13,250
ایجاد می کند. و کلمه hello در زیر آن
160
00:07:13,250 –> 00:07:16,280
وقتی کلمه BTN را اجرا می کنیم، می بینیم که
161
00:07:16,280 –> 00:07:18,770
دکمه ما ظاهر می شود اما در حال حاضر
162
00:07:18,770 –> 00:07:21,080
وقتی روی آن کلیک می کنیم عملاً کاری انجام نمی دهد،
163
00:07:21,080 –> 00:07:24,110
164
00:07:24,110 –> 00:07:26,240
اگر می خواهید در مورد آن بیشتر بدانید، یک تابع می نویسیم و آن را به دکمه اختصاص می دهیم.
165
00:07:26,240 –> 00:07:28,639
توابع پایتون توصیه
166
00:07:28,639 –> 00:07:30,229
میکنم آموزشهای Socratic –iz
167
00:07:30,229 –> 00:07:32,960
در مورد توابع پایتون را بررسی کنید،
168
00:07:32,960 –> 00:07:35,210
بنابراین بیایید تابعی ایجاد کنیم که
169
00:07:35,210 –> 00:07:38,630
کلمه hello را روی صفحه چاپ کند، سپس
170
00:07:38,630 –> 00:07:40,940
میگوییم که با کلیک روی
171
00:07:40,940 –> 00:07:43,910
دکمه یا نقطه دکمهدار روی زیرخط
172
00:07:43,910 –> 00:07:46,760
کلیک میکنیم. اکنون تابع print
173
00:07:46,760 –> 00:07:50,270
hello اجرا می شود وقتی روی دکمه
174
00:07:50,270 –> 00:07:54,140
سلام سلام کلیک می کنیم کلمه hello print را
175
00:07:54,140 –> 00:07:56,840
در زیر آن می بینیم اکنون این بخش در مورد
176
00:07:56,840 –> 00:07:59,600
نحوه ایجاد توابع برای ویجت ها
177
00:07:59,600 –> 00:08:02,389
گیج کننده بود نگران نباشید زیرا چیزی که
178
00:08:02,389 –> 00:08:04,520
من نشان دادم در واقع بسیار پیچیده است.
179
00:08:04,520 –> 00:08:07,820
و کمی طول می کشد تا بفهمیم
180
00:08:07,820 –> 00:08:09,440
خوشبختانه راه ساده تری برای ایجاد
181
00:08:09,440 –> 00:08:12,020
برنامه های کاربردی با ویجت های مشتری وجود دارد و
182
00:08:12,020 –> 00:08:14,050
این با استفاده از چیزی به نام
183
00:08:14,050 –> 00:08:18,020
توابع تعاملی در داخل
184
00:08:18,020 –> 00:08:21,320
ویجت های مشتری با دستور interact شما است.
185
00:08:21,320 –> 00:08:24,050
می توانید یک برنامه کاربردی را فقط در سه
186
00:08:24,050 –> 00:08:26,479
خط کد بسازید در اینجا ما
187
00:08:26,479 –> 00:08:28,970
برنامه ای داریم که کلمه ای را که شما تایپ می کنید می گیرد
188
00:08:28,970 –> 00:08:31,820
و به
189
00:08:31,820 –> 00:08:34,700
تعداد دفعاتی که شما خط اول کد را مشخص می کنید روی صفحه چاپ می کند که
190
00:08:34,700 –> 00:08:36,919
191
00:08:36,919 –> 00:08:40,849
به آن دکوراتور تعاملی می گویند. در پایتون
192
00:08:40,849 –> 00:08:41,370
193
00:08:41,370 –> 00:08:44,190
که میخواهیم یک کادر متنی به نام
194
00:08:44,190 –> 00:08:47,130
text بگیریم و سپس
195
00:08:47,130 –> 00:08:51,210
یک کادر لغزنده عدد صحیح دیگر به نام بارها ایجاد
196
00:08:51,210 –> 00:08:55,050
میکنیم که جعبه متن خالی شروع میشود
197
00:08:55,050 –> 00:08:59,790
و لغزنده بین 0 و 2
198
00:08:59,790 –> 00:09:02,339
در خط زیر که ما ایجاد میکنیم، میشود.
199
00:09:02,339 –> 00:09:04,950
عملکردی که برنامه ما در
200
00:09:04,950 –> 00:09:08,279
مورد ما انجام می دهد، کلمه را در کادر متن می
201
00:09:08,279 –> 00:09:10,560
گیریم و سپس آن را به تعداد مشخص شده روی