در این مطلب، ویدئو انیمیشن در پایتون با Matplotlib با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:08:38
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,620 –> 00:00:03,330
سلام به همه، امروز به شما نشان خواهم داد که
2
00:00:03,330 –> 00:00:05,810
چگونه با
3
00:00:05,810 –> 00:00:08,309
matplotlib انیمیشن بسازید، انیمیشنی که در حال حاضر می بینید،
4
00:00:08,309 –> 00:00:10,290
نمونه ای است که برای امروز آماده کردم، بنابراین
5
00:00:10,290 –> 00:00:13,830
بیایید ببینیم چگونه کار می کند، بنابراین در اینجا
6
00:00:13,830 –> 00:00:17,039
اسکریپت مورد نیاز ما numpy است، البته به طور خاص به Muttalib نیاز داریم.
7
00:00:17,039 –> 00:00:19,710
ما به
8
00:00:19,710 –> 00:00:23,010
matplotlib dot animation func animation نیاز داریم
9
00:00:23,010 –> 00:00:27,150
و این شیئی است
10
00:00:27,150 –> 00:00:30,470
که وظیفه تولید خود انیمیشن را بر عهده دارد و
11
00:00:30,470 –> 00:00:33,510
اکنون numpy برای تولید داده ها استفاده می شود
12
00:00:33,510 –> 00:00:36,809
و در اینجا x و y داریم و این
13
00:00:36,809 –> 00:00:39,420
فقط موج سینوسی است که اخیراً دیدیم و
14
00:00:39,420 –> 00:00:42,570
چیز خاصی نیست. وجود دارد اما ما باید
15
00:00:42,570 –> 00:00:44,940
سپس یک شکل نیز ایجاد کنیم و
16
00:00:44,940 –> 00:00:47,940
این شکل همان شکلی است که بعداً در
17
00:00:47,940 –> 00:00:50,520
آن انیمیشن اتفاق می افتد و
18
00:00:50,520 –> 00:00:53,850
یک X در این شکل ایجاد می کنیم و سپس
19
00:00:53,850 –> 00:00:56,699
داده پرش داریم که بعداً کمی
20
00:00:56,699 –> 00:01:01,489
بیشتر در مورد آن صحبت خواهیم کرد. اساساً
21
00:01:01,489 –> 00:01:04,739
مقدار نقاط دادهای است که بین فریمها پرش میشوند،
22
00:01:04,739 –> 00:01:08,159
بعداً خالصتر میشوند، سپس
23
00:01:08,159 –> 00:01:11,189
ما دو تابع بسیار مهم داریم، ابتدا
24
00:01:11,189 –> 00:01:15,299
فانک دوم بهروزرسانی نمودار هر دوی
25
00:01:15,299 –> 00:01:18,060
این توابع با هم ارسال میشوند
26
00:01:18,060 –> 00:01:21,170
. شکل به شی انیمیشن فانک
27
00:01:21,170 –> 00:01:23,040
28
00:01:23,040 –> 00:01:25,320
، فانک ابتدایی در ابتدای انیمیشن فراخوانی می شود
29
00:01:25,320 –> 00:01:27,960
و هر زمان که انیمیشن
30
00:01:27,960 –> 00:01:31,229
تکرار می شود، بنابراین بین تکرارها، زمانی که
31
00:01:31,229 –> 00:01:33,210
انیمیشن تمام شد و دوباره در آن شروع می شود
32
00:01:33,210 –> 00:01:36,000
، فانک فراخوانی می شود تا
33
00:01:36,000 –> 00:01:39,210
انیمیشن را مجدداً
34
00:01:39,210 –> 00:01:43,200
به پلات به روز رسانی حالت اولیه خود تنظیم کند. جایی است که
35
00:01:43,200 –> 00:01:45,600
خود انیمیشن اتفاق میافتد،
36
00:01:45,600 –> 00:01:50,970
بنابراین طرح بهروزرسانی بهطور مکرر
37
00:01:50,970 –> 00:01:54,630
توسط شی انیمیشن فانک فراخوانی میشود و هر فراخوانی
38
00:01:54,630 –> 00:01:58,200
برای بهروزرسانی طرح، فریم بعدی
39
00:01:58,200 –> 00:02:02,009
فریمهای انیمیشن را ایجاد میکند، سپس تعریف میکند
40
00:02:02,009 –> 00:02:05,729
که چه چیزی به
41
00:02:05,729 –> 00:02:08,758
تابع نمودار بهروزرسانی آپدیت ارسال میشود، میبینید که نمودار بهروزرسانی یک
42
00:02:08,758 –> 00:02:11,849
پارامتر را میگیرد. آیا وقتی انیمیشن
43
00:02:11,849 –> 00:02:13,140
شروع می شود از
44
00:02:13,140 –> 00:02:17,310
این سکانس شروع می کنیم و به
45
00:02:17,310 –> 00:02:19,020
دلیل نحوه تعریف سکانسی که از
46
00:02:19,020 –> 00:02:23,330
صفر شروع می شود بنابراین در فریم اول
47
00:02:23,330 –> 00:02:26,100
ابتدا در آن فانک نامیده می شود
48
00:02:26,100 –> 00:02:29,460
بنابراین ما محور را از هر چیزی
49
00:02:29,460 –> 00:02:31,770
که قبلاً ترسیم شده است پاک می کنیم.
50
00:02:31,770 –> 00:02:34,650
محور را با علامت بله هر چیزی که ما می خواهیم در
51
00:02:34,650 –> 00:02:38,580
آنجا علامت گذاری کنید و سپس به به روز رسانی نمودار می رویم یک نمودار به
52
00:02:38,580 –> 00:02:44,400
روز رسانی ابتدا صفر است پس من برابر با
53
00:02:44,400 –> 00:02:49,470
صفر و سپس داده ها s می شود. kip نشان می دهد که چه مقدار
54
00:02:49,470 –> 00:02:51,300
از داده
55
00:02:51,300 –> 00:02:55,050
ها چند شاخص بین فریم ها ترسیم شود،
56
00:02:55,050 –> 00:03:00,209
بنابراین در اولین فریم 0 تا
57
00:03:00,209 –> 00:03:07,920
50 0 تا 50 در X&Y به رنگ مشکی ترسیم می شود و
58
00:03:07,920 –> 00:03:10,440
سپس ما همچنین scatter را فراخوانی می کنیم که
59
00:03:10,440 –> 00:03:15,750
این نقاط قرمز را ایجاد می کند که در آن می بینیم.
60
00:03:15,750 –> 00:03:21,180
هر نقطه I پس این در واقع به ما در انیمیشن اجازه می دهد
61
00:03:21,180 –> 00:03:25,160
تا دنبال کنیم که کدام
62
00:03:25,160 –> 00:03:28,320
پارامتر در واقع برای به روز رسانی
63
00:03:28,320 –> 00:03:31,560
نمودار برای تولید آن فریم ارسال شده است، سپس
64
00:03:31,560 –> 00:03:35,310
البته نقطه داده بعدی این است که ما رد شدن
65
00:03:35,310 –> 00:03:38,459
داده ها را داریم که 50 است، بنابراین ابتدا
66
00:03:38,459 –> 00:03:43,080
0 داریم و سپس به 50 می پریم.
67
00:03:43,080 –> 00:03:48,330
بنابراین، من برابر با 50 داریم، بنابراین 50 به 50
68
00:03:48,330 –> 00:03:53,160
به علاوه 50 را رسم می کنیم، بنابراین 50 به 100 50 به 100 را ترسیم می کنیم، بنابراین
69
00:03:53,160 –> 00:03:56,480
قسمت بعدی انیمیشن را به ما می دهد.
70
00:03:56,480 –> 00:03:59,760
71
00:03:59,760 –> 00:04:02,880
72
00:04:02,880 –> 00:04:04,799
اسکریپت
73
00:04:04,799 –> 00:04:07,769
هر زمان که نمودار را بهروزرسانی میکنم حد X و حد Y را تنظیم میکنم
74
00:04:07,769 –> 00:04:11,360
که قابل مشاهده نیست،
75
00:04:11,360 –> 00:04:13,950
زیرا همیشه از همان
76
00:04:13,950 –> 00:04:17,279
حد x و حد Y تنظیم میشود، بنابراین محدوده
77
00:04:17,279 –> 00:04:20,070
محور X و y همیشه یکسان است، اما از
78
00:04:20,070 –> 00:04:22,830
نظر فنی میتوانیم این را نیز در
79
00:04:22,830 –> 00:04:25,620
تابع init بنابراین آن را حرکت دهید در حال حاضر و
80
00:04:25,620 –> 00:04:27,840
هیچ چیز تغییر نخواهد کرد، فقط
81
00:04:27,840 –> 00:04:30,540
کمی کارآمدتر خواهد بود، زیرا PRT
82
00:04:30,540 –> 00:04:32,550
آن exilim و PRT که در حالی
83
00:04:32,550 –> 00:04:35,940
که آنها فقط پس از شروع اولیه انیمیشن فراخو