در این مطلب، ویدئو برنامه نویسی سوکت پایتون در یک ویدیو | پایتون شماره 4 با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:24:21
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,030 –> 00:00:02,060
سلام و به این سخنرانی در مورد
2
00:00:02,060 –> 00:00:04,830
برنامه نویسی Sonic خوش آمدید، بنابراین در این مرحله شما
3
00:00:04,830 –> 00:00:06,180
چیزهای جالب
4
00:00:06,180 –> 00:00:08,400
زیادی را یاد خواهید گرفت که اغلب برنامه نویسی را یاد خواهید گرفت
5
00:00:08,400 –> 00:00:10,679
، در صورتی که نمی دانستید
6
00:00:10,679 –> 00:00:14,219
می خواهید بدانید مشتریان چگونه با آنها صحبت می کنند.
7
00:00:14,219 –> 00:00:16,440
سرورها و سایر کلاینتها نیز
8
00:00:16,440 –> 00:00:18,750
با پروتکل TCP آشنا میشوید که
9
00:00:18,750 –> 00:00:20,880
10
00:00:20,880 –> 00:00:24,750
مخفف پروتکل کنترل انتقال است و
11
00:00:24,750 –> 00:00:27,300
برای شروع با برنامهنویسی سوکت،
12
00:00:27,300 –> 00:00:30,599
من به شما یاد میدهم که چگونه TCP کار میکند به
13
00:00:30,599 –> 00:00:34,230
نام جریان سوکت TCP.
14
00:00:34,230 –> 00:00:35,550
دوباره یاد می گیریم که چگونه به یک
15
00:00:35,550 –> 00:00:40,200
سرور موجود مثلاً گوگل متصل شوید و سپس
16
00:00:40,200 –> 00:00:41,579
به شما یاد می دهم که چگونه
17
00:00:41,579 –> 00:00:45,170
با استفاده از یک اسکریپت پایتون و
18
00:00:45,170 –> 00:00:49,020
یک اسکریپت دیگر که یک کلاینت است، سرور خود را ایجاد کنید تا
19
00:00:49,020 –> 00:00:50,700
بتوانید از آن برای اتصال به خود استفاده کنید.
20
00:00:50,700 –> 00:00:57,360
سرور خود و بسیاری از سرورهای دیگر، بنابراین سوکت ها
21
00:00:57,360 –> 00:01:00,480
و سوکت API برای ارسال
22
00:01:00,480 –> 00:01:03,420
پیام در سراسر یک شبکه استفاده می شوند و
23
00:01:03,420 –> 00:01:07,650
شکلی از IPC را ارائه می دهند که مخفف
24
00:01:07,650 –> 00:01:10,380
ارتباطات بین فرآیندی است، شبکه می تواند
25
00:01:10,380 –> 00:01:13,799
یک شبکه منطقی باشد یا به صورت فیزیکی
26
00:01:13,799 –> 00:01:16,229
به یک شبکه متصل باشد. شبکه خارجی با
27
00:01:16,229 –> 00:01:18,540
اتصالات خاص خود به شبکه های دیگر
28
00:01:18,540 –> 00:01:21,869
اکنون یک مثال واضح اینترنت است
29
00:01:21,869 –> 00:01:26,369
که در آن می توانید توسط
30
00:01:26,369 –> 00:01:30,180
ارائه دهنده خدمات اینترنتی خود P is P
31
00:01:30,180 –> 00:01:34,650
متصل شوید، بنابراین روش های اتصال شما به اینترنت یا به عبارت
32
00:01:34,650 –> 00:01:37,310
دقیق تر به یک سرور نیاز
33
00:01:37,310 –> 00:01:40,740
به برنامه نویسی به اصطلاح سوکت دارند.
34
00:01:40,740 –> 00:01:42,750
برنامه نویسی سوکت راهی برای اتصال دو
35
00:01:42,750 –> 00:01:46,049
گره در یک شبکه برای برقراری ارتباط با
36
00:01:46,049 –> 00:01:48,619
یکدیگر است تا در مورد آن فکر کنید زیرا
37
00:01:48,619 –> 00:01:52,530
خودتان در اینجا با دستگاه تلفن همراه خود به
38
00:01:52,530 –> 00:01:56,820
درستی وصل هستید، بنابراین
39
00:01:56,820 –> 00:02:00,960
بیایید بگوییم اوه من درست می جنگم که به
40
00:02:00,960 –> 00:02:04,500
شما امکان می دهد مشتری پس کلاینت
41
00:02:04,500 –> 00:02:06,719
شما را قادر می سازد تا به سرور خاصی متصل شوید،
42
00:02:06,719 –> 00:02:10,318
بنابراین شما مشتری و
43
00:02:10,318 –> 00:02:12,120
سرور دو گره
44
00:02:12,120 –> 00:02:16,560
یا سوکت هستند، بنابراین Woonsocket به یک پورت خاص گوش می دهد،
45
00:02:16,560 –> 00:02:19,620
بنابراین کلمه کلیدی دیگر در اینجا
46
00:02:19,620 –> 00:02:25,110
این است که پورت در مورد آن پورت به عنوان نقطه ای
47
00:02:25,110 –> 00:02:27,959
فکر کنید که شما درست بدانید که شما
48
00:02:27,959 –> 00:02:30,269
یک بندر دارید و چندین کشتی وجود دارد که شما می شناسید
49
00:02:30,269 –> 00:02:34,200
و هر یک مجاز
50
00:02:34,200 –> 00:02:38,940
است شما یک منطقه اختصاص داده شده برای آنها را بشناسید،
51
00:02:38,940 –> 00:02:40,980
بنابراین در مورد هر یک از آنها به عنوان یک کشتی فکر کنید.
52
00:02:40,980 –> 00:02:43,980
پورت So Woonsocket این بر روی یک
53
00:02:43,980 –> 00:02:48,390
پورت خاص در یک آدرس IP است در حالی که
54
00:02:48,390 –> 00:02:51,620
سوکت دیگری که
55
00:02:51,620 –> 00:02:55,380
برای ایجاد یک اتصال به دیگری خارج است بنابراین Woonsocket
56
00:02:55,380 –> 00:02:58,620
به یک پورت خاص در یک آدرس IP گوش
57
00:02:58,620 –> 00:03:01,019
می دهد، سرور همانطور که یک
58
00:03:01,019 –> 00:03:04,440
شنونده به سوکت ها گوش می دهد هر زمان که
59
00:03:04,440 –> 00:03:09,180
مشتری عمل می کند عمل می کند. به آن دسترسی پیدا میکند، بنابراین وقتی میخواهید
60
00:03:09,180 –> 00:03:11,819
به این سرور متصل شوید،
61
00:03:11,819 –> 00:03:15,720
سرور در واقع از یک یا
62
00:03:15,720 –> 00:03:19,019
چند پورت گوش میدهد و
63
00:03:19,019 –> 00:03:21,420
64
00:03:21,420 –> 00:03:23,390
در صورتی که اطلاعاتی در مورد برخی فایلها و فایلها میخواهید، در یک یا دو درگاه به سرور متصل خواهید شد.
65
00:03:23,390 –> 00:03:28,739
شاید حتی برای اتصال به
66
00:03:28,739 –> 00:03:31,290
کلاینت دیگری، بنابراین نمیخواهید
67
00:03:31,290 –> 00:03:33,180
به کلاینت دیگری متصل شوید، مثلاً این
68
00:03:33,180 –> 00:03:38,489
کلاینت – و کلاینت شما، این
69
00:03:38,489 –> 00:03:40,140
کلاینت نیز سعی میکند به سرور متصل شود
70
00:03:40,140 –> 00:03:42,480
و شما سعی میکنید با کلاینت صحبت کنید، بنابراین
71
00:03:42,480 –> 00:03:44,700
من نمیکنم. واقعاً شما در حال چت کردن
72
00:03:44,700 –> 00:03:47,400
با همدیگر هستید مانند این موارد، بنابراین همه
73
00:03:47,400 –> 00:03:50,910
اینها برای یک سرور اتفاق می افتد و به لطف
74
00:03:50,910 –> 00:03:53,880
برنامه نویسی سوکت، ارتباط بین
75
00:03:53,880 –> 00:03:59,940
کلاینت ها و سرورها امکان پذیر است، بنابراین برای
76
00:03:59,940 –> 00:04:03,450
دیدن سلسله مراتب چگونگی ایجاد این موضوع،
77
00:04:03,450 –> 00:04:06,709
نیاز داریم. d برای درک
78
00:04:06,709 –> 00:04:12,720
پروتکل TCP TCP مخفف
79
00:04:12,720 –> 00:04:21,209
پروتکل کنترل انتقال است، بنابراین
80
00:04:21,209 –> 00:04:25,190
TCP یکی از پروتکل های اصلی
81
00:04:25,190 –> 00:04:28,700
لباس قابل حمل است، سایر پروتکل های مرتبط
82
00:04:28,700 –> 00:04:35,090
UDP DC CP RSVP و بسیاری دیگر هستند
83
00:04:35,090 –> 00:04:36,920
که البته ما همه لایه انتقال هستیم.
84
00:04:36,920 –> 00:04:39,710
البته در اینجا در برنامه نویسی نرم
85
00:04:39,710 –> 00:04:42,680
می توانید پروتکل های دیگری را انتخاب کنید، اما پروتکل
86
00:04:42,680 –> 00:04:46,640
پیش فرض روی TCP تنظیم شده است، حالا چرا باید
87
00:04:46,640 –> 00:04:50,200
از TCP استفاده کنید TCP قابل اعتماد است زیرا
88
00:04:50,200 –> 00:04:53,630
بسته هایی که در
89
00:04:53,630 –> 00:04:57,080
شرایط کانال شبکه یوتیوب رها می شوند، فرض
90
00:04:57,080 –> 00:04:59,690
کنید که به خوبی مورد استقبال قرار نگرفته است.
91
00:04:59,690 –> 00:05:02,210
گره های دیگر بسته هایی که
92
00:05:02,210 –> 00:05:05,600
رها می شوند در واقع شناسایی می شوند، بنابراین
93
00:05:05,600 –> 00:05:07,430
گره ای که بسته را ارسال می کند می تواند
94
00:05:07,430 –> 00:05:11,030
در واقع بداند که آیا از TCP استفاده می کند یا خیر، اما
95
00:05:11,030 –> 00:05:14,450
این واقعیت دریافت نمی شود و بنابراین
96
00:05:14,450 –> 00:05:17,210
می تواند پاکت
97
00:05:17,210 –> 00:05:20,030
را به گره مورد نظر منتقل کند، بنابراین به این مثال بازگردیم.
98
00:05:20,030 –> 00:05:22,790
در اینجا فرض کنید من یک
99
00:05:22,790 –> 00:05:28,610
بسته را درست می فرستم این یک بسته است و به دلیل
100
00:05:28,610 –> 00:05:31,640
برخی شرایط کانال بنابراین همه اینها
101
00:05:31,640 –> 00:05:35,419
همان کانالی است که بسته دریافتی
102
00:05:35,419 –> 00:05:37,820
ایران 3 است که به معنای مقدار زیادی است بیت های f در
103
00:05:37,820 –> 00:05:40,910
جیب به درستی دریافت نشده اند
104
00:05:40,910 –> 00:05:43,100
یا اصلا دریافت نشده اند، بنابراین
105
00:05:43,100 –> 00:05:46,100
اتفاقی در راه افتاد و بسته به
106
00:05:46,100 –> 00:05:47,380
107
00:05:47,380 –> 00:05:51,350
خوبی گم می شود اگر از TCP استفاده می کنید مشتری
108
00:05:51,350 –> 00:05:54,980
می توانید در مورد این موضوع بدانید در حالی
109
00:05:54,980 –> 00:05:57,320
که اگر از UDP استفاده می کنید نمی توانید آنها
110
00:05:57,320 –> 00:06:00,500
قابل اعتماد نیستند و دلیل دیگری که می خواهید
111
00:06:00,500 –> 00:06:04,730
از TCP استفاده کنید این است که دارای ویژگی
112
00:06:04,730 –> 00:06:10,490
تحویل داده های سفارش است، به این معنی
113
00:06:10,490 –> 00:06:13,520
که گفته می شود توسط برنامه شما
114
00:06:13,520 –> 00:06:16,850
به ترتیبی که توسط فرستنده نوشته شده خوانده می شود،
115
00:06:16,850 –> 00:06:20,960
بنابراین به این مثال بازگردید و می گویید من
116
00:06:20,960 –> 00:06:24,950
بسته 1 را ارسال کرده ام سپس بسته 2 و آن
117
00:06:24,950 –> 00:06:27,560
ترتیب، بنابراین اگر آن را به این ترتیب ترسیم کنم به این معنی است که
118
00:06:27,560 –> 00:06:30,500
آهنربا 1 قبل از بسته ها ارسال شده است، اوه
119
00:06:30,500 –> 00:06:33,820
خوب حدس بزنید که سرور قرار
120
00:06:33,820 –> 00:06:37,550
است بسته ها را یک قبل از بسته به چه چیزی در
121
00:06:37,550 –> 00:06:38,870
برخی از برنامه ها دریافت کند،
122
00:06:38,870 –> 00:06:41,460
این در واقع بسیار مهم است. این
123
00:06:41,460 –> 00:06:43,140
بسیار مهم است که وقتی با مشتری صحبت می کنید نمی خواهید
124
00:06:43,140 –> 00:06:45,780
بگویید بسته های یکی
125
00:06:45,780 –> 00:06:48,540
حاوی پیام زیر است سلام، درست است
126
00:06:48,540 –> 00:06:52,740
و دومی حاوی پیام
127
00:06:52,740 –> 00:06:55,890
درست نمی دانم شما نمی خواهید مشتری
128
00:06:55,890 –> 00:06:57,600
قبل از من دریافت کند. منطقی
129
00:06:57,600 –> 00:06:59,760
نیست پس آره
130
00:06:59,760 –> 00:07:03,720
این برنامه اکنون بسیار مهم است
131
00:07:03,720 –> 00:07:05,370
، فرض کنید در حال
132
00:07:05,370 –> 00:07:07,950
دانلود فایلی از سروری هستید که
133
00:07:07,950 –> 00:07:10,920
میخواهید از UDP استفاده کنید، یکی از مواردی که باید در
134
00:07:10,920 –> 00:07:17,610
نظر داشته باشید جریان سوکت TCP است، بنابراین زمانی که
135
00:07:17,610 –> 00:07:20,970
برنامه سوکت شما و شما میخواهید آن را حفظ کنید.
136
00:07:20,970 –> 00:07:23,310
جریان زیر و من، بنابراین آنچه
137
00:07:23,310 –> 00:07:27,870
در اینجا اتفاق میافتد این است که یک سرور
138
00:07:27,870 –> 00:07:32,700
دریافت کرد و مشتری را به درستی دریافت کرد، بنابراین سرور
139
00:07:32,700 –> 00:07:39,030
ابتدا یک سوکت ایجاد میکند و سپس
140
00:07:39,030 –> 00:07:42,900
به یک IP و پورت خاص متصل میشود تا
141
00:07:42,900 –> 00:07:46,650
بتواند به درخواستهای دریافتی روی آن
142
00:07:46,650 –> 00:07:52,950
IP گوش دهد و سپس به آن گوش دهد. که برای آن بنابراین در
143
00:07:52,950 –> 00:07:54,750
این مرحله دقیقاً در اینجا به اتصالات ورودی به درستی گوش می دهد،
144
00:07:54,750 –> 00:07:59,400
اما
145
00:07:59,400 –> 00:08:02,220
از طرف دیگر کلاینت ها برای اتصال به
146
00:08:02,220 –> 00:08:04,530
یک سرور البته باید ابتدا یک سوکت باز کنند
147
00:08:04,530 –> 00:08:07,920
و سپس
148
00:08:07,920 –> 00:08:12,330
کلمه کلیدی اتصال را بخواهند اینجا سؤال است پس چگونه است
149
00:08:12,330 –> 00:08:19,110
درخواست این پایان ECP
150
00:08:19,110 –> 00:08:21,330
با استفاده از دست دادن سه طرفه انجام می شود،
151
00:08:21,330 –> 00:08:25,410
بنابراین در این مرحله زمانی که
152
00:08:25,410 –> 00:08:28,410
کلاینت می خواهد به آن متصل شود،
153
00:08:28,410 –> 00:08:30,540
ارتباط بین مشتری و
154
00:08:30,540 –> 00:08:33,409
سرور با استفاده از روش دست دادن سه طرفه وجود دارد،
155
00:08:33,409 –> 00:08:36,270
اگر کلاینت ابتدا متوجه شود. ما را وارد کنید
156
00:08:36,270 –> 00:08:39,020
و سپس سرور با یک ACK پاسخ می دهد
157
00:08:39,020 –> 00:08:42,870
sin is مخفف synchronization و
158
00:08:42,870 –> 00:08:45,540
act مخفف acknowledgment است و هنگامی
159
00:08:45,540 –> 00:08:47,460
که کلاینت عمل را دریافت می کند می گوید
160
00:08:47,460 –> 00:08:50,040
و این همان است که شما هچ سه طرفه دارید
161
00:08:50,040 –> 00:08:52,529
این همان بعد از سه طرفه است.
162
00:08:52,529 –> 00:08:55,339
اکنون کلاینت و
163
00:08:55,339 –> 00:09:00,360
سرور آماده صحبت کردن با یکدیگر هستند، بنابراین
164
00:09:00,360 –> 00:09:03,270
فرض کنید مشتری با ارسال چیزی شروع می
165
00:09:03,270 –> 00:09:07,020
کند، بنابراین طرح جیب درستی را ارسال کنید
166
00:09:07,020 –> 00:09:12,060
و سرور
167
00:09:12,060 –> 00:09:15,480
سرور را دریافت خواهد کرد، بنابراین این شخص
168
00:09:15,480 –> 00:09:19,920
در اینجا چیزی را درست می فرستد و در صورتی
169
00:09:19,920 –> 00:09:21,720
که سرور می خواهد چیزی را
170
00:09:21,720 –> 00:09:24,899
برای مشتری بفرستد من نمی دانم مانند پذیرش
171
00:09:24,899 –> 00:09:27,899
که خدایا آن چیزی را که برای من فرستادی انجام می دهی یا
172
00:09:27,899 –> 00:09:30,690
من می خواهم یک فایل یا تصویری را که از مشتری ارسال می شود برای شما بفرستم
173
00:09:30,690 –> 00:09:33,270
– شاید یک
174
00:09:33,270 –> 00:09:36,060
فرآیند ارسال دیگر بنابراین من نیز
175
00:09:36,060 –> 00:09:38,430
چیزی دارم برای ارسال شما حاضرید
176
00:09:38,430 –> 00:09:40,800
آن را دریافت کنید، بنابراین من آن را ارسال می کنم
177
00:09:40,800 –> 00:09:45,140
و مشتری با خوشحالی آنها را می بینیم،
178
00:09:45,140 –> 00:09:47,160
چیزی که در اینجا بسیار مهم است
179
00:09:47,160 –> 00:09:49,350
توجه به این است که فرآیند طلسم و دریافت
180
00:09:49,350 –> 00:09:52,260
در واقع در یک حلقه است، بنابراین من می روم
181
00:09:52,260 –> 00:09:55,709
می روم g برای ترسیم یک فلش در اینجا و
182
00:09:55,709 –> 00:09:58,890
تقلید از کاری که در واقع
183
00:09:58,890 –> 00:10:01,230
برای سرور و کلاینت انجام خواهم داد و پس از
184
00:10:01,230 –> 00:10:03,120
آن اگر مشتری بخواهد یک
185
00:10:03,120 –> 00:10:07,230
جلسه یا ارتباطی ایجاد کند،
186
00:10:07,230 –> 00:10:12,230
مشتری به آرامی درخواست بستن جلسه
187
00:10:12,230 –> 00:10:15,089
را می دهد. انجام شد من چیزی برای ارسال به
188
00:10:15,089 –> 00:10:16,800
شما ندارم و نمی خواهم چیزی دریافت کنم
189
00:10:16,800 –> 00:10:19,170
که همین است من خسته هستم می خواهم
190
00:10:19,170 –> 00:10:23,070
بخوابم بنابراین مشتری یک
191
00:10:23,070 –> 00:10:26,310
پیام بسته برای بستن همه چیز
192
00:10:26,310 –> 00:10:31,550
و سرور خوب می بینیم پس از بسته شدن آن سرور،
193
00:10:31,550 –> 00:10:34,620
این جریان سوکت TCP است که
194
00:10:34,620 –> 00:10:36,990
بسیار ساده است، در نظر گرفتن آن بسیار آسان است
195
00:10:36,990 –> 00:10:39,860
و اکنون بدون هیچ مقدمه ای اجازه دهید
196
00:10:39,860 –> 00:10:44,010
این را در پایتون برنامه ریزی کنیم تا کد BS
197
00:10:44,010 –> 00:10:49,079
درست در اینجا و قبل از اینکه ادامه دهیم باز شود
198
00:10:49,079 –> 00:10:51,870
و می دانید یک کلاینت و یک
199
00:10:51,870 –> 00:10:54,180
سرور ایجاد کنید. کلاینت می تواند با
200
00:10:54,180 –> 00:10:56,579
سرور صحبت کند من می خواهم یک کلاینت ساده ایجاد کنم
201
00:10:56,579 –> 00:10:59,430
که به یک سرور موجود متصل می
202
00:10:59,430 –> 00:11:02,160
شود، بنابراین وقتی یک فایل جدید ایجاد می کنید،
203
00:11:02,160 –> 00:11:06,600
آن را به سرور موجود فراخوانی کنید.
204
00:11:06,600 –> 00:11:11,580
205
00:11:11,580 –> 00:11:15,120
فونت
206
00:11:15,120 –> 00:11:17,640
تا ماژول هایی که می خواهید برای
207
00:11:17,640 –> 00:11:21,660
وارد کردن سوکت هستند و پس از آن شما
208
00:11:21,660 –> 00:11:24,300
سعی می کنید به یک سرور موجود متصل شوید،
209
00:11:24,300 –> 00:11:27,510
بنابراین ما
210
00:11:27,510 –> 00:11:31,380
یک سوکت درست می سازیم، بنابراین سوکت سگ سوکت
211
00:11:31,380 –> 00:11:34,589
و ساده ترین سوکتی که می توانید ایجاد کنید
212
00:11:34,589 –> 00:11:37,800
دور زدن پارامترهای زیر است.
213
00:11:37,800 –> 00:11:43,700
socket dot a n و چهار جوراب اینت و
214
00:11:43,700 –> 00:11:51,050
سوکت نقطه در این جریان اصلی وجود