در این مطلب، ویدئو 5 خط کد که هر هنرمند C4D باید بداند با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:28:18
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:06,470 –> 00:00:08,850
سلام به همگی و به
2
00:00:08,850 –> 00:00:10,770
یک آموزش پیکسل آلفای دیگر خوش آمدید نام من
3
00:00:10,770 –> 00:00:13,200
AJ است و امروز واقعاً هیجانزده
4
00:00:13,200 –> 00:00:15,720
هستم که بالاخره یک آموزش در مورد پایتون برای شما عزیزان ارائه میکنم
5
00:00:15,720 –> 00:00:17,850
اکنون این اولین
6
00:00:17,850 –> 00:00:20,430
مورد از سری آموزشهای پایتون خواهد بود، اما
7
00:00:20,430 –> 00:00:23,190
میخواستم آن را شروع کنم. با پنج
8
00:00:23,190 –> 00:00:24,930
خط کد که فکر میکنم هر هنرمندی باید
9
00:00:24,930 –> 00:00:26,789
بداند و این یعنی اینکه آیا شما کاربری هستید یا نه
10
00:00:26,789 –> 00:00:29,699
که قصد دارد بدانید
11
00:00:29,699 –> 00:00:31,980
پلاگینها یا هر چیز دیگری را فقط از
12
00:00:31,980 –> 00:00:34,230
نقطه نظر درک کد و
13
00:00:34,230 –> 00:00:36,989
نحوه کار کد و نحوه کار cinema4d
14
00:00:36,989 –> 00:00:38,790
با کد میداند. همچنین میدانید که شاید
15
00:00:38,790 –> 00:00:40,950
یک اسکریپت به شما داده شده است و فقط
16
00:00:40,950 –> 00:00:42,600
باید کمی آن را تغییر دهید، زیرا
17
00:00:42,600 –> 00:00:44,340
مطمئناً پایتون به شما امکان میدهد
18
00:00:44,340 –> 00:00:45,480
تا کمی بیشتر با آن بازی
19
00:00:45,480 –> 00:00:47,190
کنید و هرچه بیشتر و بیشتر
20
00:00:47,190 –> 00:00:49,649
ادغام شود. سینما 4d
21
00:00:49,649 –> 00:00:50,850
بسیار مفیدتر می شود که این
22
00:00:50,850 –> 00:00:52,079
دانش را در کمربند ابزار خود داشته باشید
23
00:00:52,079 –> 00:00:54,030
و البته کدنویسی می تواند بسیار
24
00:00:54,030 –> 00:00:56,700
پیچیده باشد، اما شما به آن
25
00:00:56,700 –> 00:00:58,649
دانش سطح عمیق نیاز ندارید تا بدانید فقط شروع کنید
26
00:00:58,649 –> 00:01:00,539
ngs اولین
27
00:01:00,539 –> 00:01:01,739
چیزی که باید به آن نگاه کرد این است که ما در واقع
28
00:01:01,739 –> 00:01:03,690
کد را در کجا اعمال خواهیم کرد و برای بسیاری از
29
00:01:03,690 –> 00:01:05,670
شما هرگز این برگه را لمس نکرده اید،
30
00:01:05,670 –> 00:01:07,409
تب اسکریپت در اینجا، اما از اینجاست که
31
00:01:07,409 –> 00:01:10,020
ما به کد دسترسی پیدا خواهیم کرد، بنابراین
32
00:01:10,020 –> 00:01:11,700
بیایید آن را باز کنیم. حذف کنید و آن را قطع کنید
33
00:01:11,700 –> 00:01:13,350
زیرا ما از
34
00:01:13,350 –> 00:01:15,659
چند چیز در اینجا استفاده خواهیم کرد، مهمترین مورد
35
00:01:15,659 –> 00:01:18,119
در اینجا دکمه اسکریپت مدیر است
36
00:01:18,119 –> 00:01:19,710
که مدیر اسکریپت را باز می کند
37
00:01:19,710 –> 00:01:21,450
و در اینجاست که ما کد خود را تایپ می کنیم
38
00:01:21,450 –> 00:01:23,610
و توسط به طور پیشفرض یک
39
00:01:23,610 –> 00:01:26,760
سند اسکریپت خالی به شما میدهد که
40
00:01:26,760 –> 00:01:29,729
قبلاً مقداری کد در آن وجود دارد و به طور پیشفرض تمام
41
00:01:29,729 –> 00:01:32,549
کاری که انجام میدهد این است که کادر محاورهای را باز میکند که
42
00:01:32,549 –> 00:01:35,009
میگوید hello world اگر اجرا را فشار دهید، بنابراین
43
00:01:35,009 –> 00:01:36,210
کاری که ما انجام میدهیم این است که در واقع
44
00:01:36,210 –> 00:01:37,740
آن را در آن متصل کنیم. رابط ما زیرا این
45
00:01:37,740 –> 00:01:39,299
کار کار با آن را بسیار آسانتر میکند
46
00:01:39,299 –> 00:01:41,600
و البته
47
00:01:41,600 –> 00:01:44,759
رابط کاربری من را در اینجا به هم ریخته است و سپس دومین
48
00:01:44,759 –> 00:01:47,210
چیز مهم در اینجا کنسول است و
49
00:01:47,210 –> 00:01:49,320
برخی از شما ممکن است این را دیده باشید برخی از
50
00:01:49,320 –> 00:01:51,990
شما ممکن است این را ندیده باشید، اما انجام می دهد این است که
51
00:01:51,990 –> 00:01:54,630
فقط در مورد n به شما بازخورد می دهد فقط اسکریپت شما
52
00:01:54,630 –> 00:01:57,090
بلکه به طور کلی فقط سینما 4d
53
00:01:57,090 –> 00:01:58,829
اگر
54
00:01:58,829 –> 00:02:01,200
با سینما مشکل دارید به کنسول مراجعه کنید و
55
00:02:01,200 –> 00:02:02,909
احتمالاً به شما
56
00:02:02,909 –> 00:02:05,909
پیغام خطایی در مورد آنچه در حال انجام است به شما می دهد، اما همانطور که ما در حال
57
00:02:05,909 –> 00:02:07,320
تایپ کد خود هستیم. در اینجا اگر
58
00:02:07,320 –> 00:02:09,119
هر گونه خطایی در کد ما وجود داشته باشد، آنها در
59
00:02:09,119 –> 00:02:11,459
اینجا ظاهر می شوند و فقط آن را از پیش فرض
60
00:02:11,459 –> 00:02:13,379
به پایتون تغییر می دهند و سپس ما ادامه می دهیم و
61
00:02:13,379 –> 00:02:15,640
این را در رابط کاربری خود نیز متصل می کنیم
62
00:02:15,640 –> 00:02:19,430
و من این تب advance را اینجا می
63
00:02:19,430 –> 00:02:20,870
گذارم و من من آن را پاره می کنم و
64
00:02:20,870 –> 00:02:22,909
فقط آن را در بالای صفحه قرار می دهم زیرا می
65
00:02:22,909 –> 00:02:24,709
خواهم به این دکمه پاک کنسول دسترسی داشته باشم
66
00:02:24,709 –> 00:02:27,620
زیرا گاهی اوقات
67
00:02:27,620 –> 00:02:29,659
این کنسول با یک سری کد خطا پر می شود
68
00:02:29,659 –> 00:02:32,060
و ما لزوماً نیازی به دیدن آن نداریم.
69
00:02:32,060 –> 00:02:33,680
همه اینها زمانی که ما
70
00:02:33,680 –> 00:02:36,260
خطا را تصحیح کردیم، بنابراین در حال حاضر
71
00:02:36,260 –> 00:02:38,090
در اولین خط کد خود در اینجا می
72
00:02:38,090 –> 00:02:40,940
توانیم فقط از شر این خط خلاص شویم، اولین
73
00:02:40,940 –> 00:02:42,799
چیزی که در مورد پایتون باید
74
00:02:42,799 –> 00:02:45,049
بدانید این است که در یک سلسله مراتب کار می کند.
75
00:02:45,049 –> 00:02:49,359
سیستم را تایپ کنید که در آن با زبانه ها کار
76
00:02:49,359 –> 00:02:52,760
می کند، بنابراین می بینید که همه چیز در اینجا تنظیم شده است
77
00:02:52,760 –> 00:02:56,060
هر چیزی که
78
00:02:56,060 –> 00:02:58,040
بعد از آن یک دونقطه دارد را توجیه میکند، به محض زدن اینتر
79
00:02:58,040 –> 00:03:00,139
، میبینید که تبد شده است، به این معنی
80
00:03:00,139 –> 00:03:02,569
که ما هر چیزی را
81
00:03:02,569 –> 00:03:04,700
که زیر آن تایپ میکنیم، بخشی از
82
00:03:04,700 –> 00:03:06,769
تابع اصلی است که
83
00:03:06,769 –> 00:03:09,680
اجرا میشود. در اینجا، بنابراین ما تابع خود را می سازیم
84
00:03:09,680 –> 00:03:11,900
و سپس در اینجا اجرا می شود،
85
00:03:11,900 –> 00:03:13,819
من همچنین خیلی سریع می خواهم از
86
00:03:13,819 –> 00:03:15,470
شر این در اینجا خلاص شوم، زیرا ما
87
00:03:15,470 –> 00:03:17,060
در حال حاضر به آن نیاز نداریم و فقط
88
00:03:17,060 –> 00:03:19,849
گیج کننده خواهد بود و همانطور که در اینجا می بینید، ما
89
00:03:19,849 –> 00:03:24,709
فقط تعدادی داریم. نوع عمومی است و
90
00:03:24,709 –> 00:03:27,169
با یک هش تگ مقدمه می شود و فقط یک نکته قابل توجه
91
00:03:27,169 –> 00:03:28,519
این است که اگر یک تگ هش را قبل از
92
00:03:28,519 –> 00:03:31,099
هر چیزی قرار دهید تبدیل به یک نظر می
93
00:03:31,099 –> 00:03:32,930
شود و بخشی از کد نخواهد بود، فقط برای
94
00:03:32,930 –> 00:03:34,910
مرجع خود شما است و می توانید آنها را اینجا ببینید.
95
00:03:34,910 –> 00:03:36,949
اشاره کردهام که این تابع اصلی
96
00:03:36,949 –> 00:03:38,599
است و اینجاست که به خوبی اجرا میشود،
97
00:03:38,599 –> 00:03:41,150
بنابراین در نهایت وارد اولین
98
00:03:41,150 –> 00:03:43,459
خط کدی میشویم که فکر میکنم هر هنرمندی باید
99
00:03:43,459 –> 00:03:46,310
بداند که اکثر هنرمندان
100
00:03:46,310 –> 00:03:48,530
باید بتوانند به اشیا دسترسی داشته باشند، بنابراین
101
00:03:48,530 –> 00:03:50,840
اولین خط کد ما باید بداند. کد در اینجا به
102
00:03:50,840 –> 00:03:53,269
نحوه ac می پردازد یک شی را در شیء
103
00:03:53,269 –> 00:03:57,049
منیجر از طریق کد پایتون بسپارید و کد در
104
00:03:57,049 –> 00:03:58,569
واقع بسیار ساده است،
105
00:03:58,569 –> 00:04:02,810
بنابراین ما آن را در اینجا تایپ می کنیم،
106
00:04:02,810 –> 00:04:04,459
نکته دیگر این است که
107
00:04:04,459 –> 00:04:07,010
پایتون در متغیرها و اشیاء کار می کند
108
00:04:07,010 –> 00:04:10,280
و یک شی می تواند هر نامی داشته باشد.
109
00:04:10,280 –> 00:04:15,260
میخواهید تا زمانی باشد که همه یک کلمه یا
110
00:04:15,260 –> 00:04:18,409
یک رشته حروف بدون فاصله باشد،
111
00:04:18,409 –> 00:04:21,199
بنابراین اگر میخواهیم به یک شی دسترسی داشته باشیم،
112
00:04:21,199 –> 00:04:23,900
فقط میتوانیم obj را برای متغیر خود تایپ کنیم و
113
00:04:23,900 –> 00:04:25,340
البته دوباره ممکن است هر چیزی باشد، اما
114
00:04:25,340 –> 00:04:25,760
من دارم
115
00:04:25,760 –> 00:04:28,610
ah را تایپ میکنم. obj و سپس معادل را تایپ کنید و
116
00:04:28,610 –> 00:04:30,350
سپس کدی را تایپ می کنیم که در واقع
117
00:04:30,350 –> 00:04:32,750
شی را می گیرد، بنابراین ما می خواهیم در doc تایپ کنیم
118
00:04:32,750 –> 00:04:36,080
که به معنای دسترسی به سند فعلی
119
00:04:36,080 –> 00:04:41,240
cinema4d dot get است و این به بزرگی و کوچکی
120
00:04:41,240 –> 00:04:42,980
حروف حساس است، بنابراین مطمئن شوید که یک
121
00:04:42,980 –> 00:04:48,200
GE بزرگ انجام دهید و سرمایه بگیرید. یک
122
00:04:48,200 –> 00:04:53,630
سند با سرمایه فعال D یا با عرض پوزش شیء سرمایه o
123
00:04:53,630 –> 00:04:56,690
شیء فعال را دریافت کنید و سپس
124
00:04:56,690 –> 00:04:58,640
باید یک پرانتز را باز و
125
00:04:58,640 –> 00:05:01,940
در انتها ببندید و اگر فقط
126
00:05:01,940 –> 00:05:03,170
پرانتز باز را تایپ کنید به
127
00:05:03,170 –> 00:05:04,310
طور خودکار یک پرانتز بسته ایجاد
128
00:05:04,310 –> 00:05:07,400
می کند زیرا جایی در P وجود ندارد.
129
00:05:07,400 –> 00:05:09,620
ython که به شما این امکان را می دهد که فقط
130
00:05:09,620 –> 00:05:12,740
یک پرانتز باز بگذارید تا
131
00:05:12,740 –> 00:05:16,700
آن را برای شما بسازد و در این مرحله این
132
00:05:16,700 –> 00:05:19,670
کد اکنون به هر شیئی که انتخاب کرده ایم دسترسی خواهد
133
00:05:19,670 –> 00:05:22,130
داشت، بنابراین شیء فعال
134
00:05:22,130 –> 00:05:23,420
فقط به معنای شی ای است که انتخاب کرده ایم.
135
00:05:23,420 –> 00:05:26,480
136
00:05:26,480 –> 00:05:28,490
تمام این موارد را که در اینجا انجام دادیم پنهان کنید،
137
00:05:28,490 –> 00:05:34,280
این فقط یک تصویر کوچک بود و ما
138
00:05:34,280 –> 00:05:35,960
آن پس زمینه را حفظ می کنیم، بنابراین بیایید
139
00:05:35,960 –> 00:05:38,120
فقط برای سادگی یک مکعب در
140
00:05:38,120 –> 00:05:43,940
اینجا ایجاد کنیم و مورد بعدی که ممکن است
141
00:05:43,940 –> 00:05:45,830
بپرسید این است که چگونه می دانیم که این در
142
00:05:45,830 –> 00:05:47,480
واقع به خوبی به شیء دسترسی پیدا می کنیم
143
00:05:47,480 –> 00:05:49,400
که در واقع ما را به
144
00:05:49,400 –> 00:05:51,320
خط دوم کد می رساند، یعنی می توانیم
145
00:05:51,320 –> 00:05:54,740
هر چیزی را که در این متغیر
146
00:05:54,740 –> 00:05:57,860
است در اینجا چاپ کنیم و این کار را با تابع چاپ انجام می دهیم
147
00:05:57,860 –> 00:05:59,390
که خط دوم
148
00:05:59,390 –> 00:06:03,230
کدی است که هر هنرمندی به آن نیاز دارد. برای اینکه بدانیم،
149
00:06:03,230 –> 00:06:05,240
تنها کاری که باید انجام دهیم این است که همه آن را با حروف کوچک
150
00:06:05,240 –> 00:06:08,720
چاپ کنیم و متغیر خود را Obj کنیم، بنابراین
151
00:06:08,720 –> 00:06:10,520
متغیر خود را که هر شی فعالی را در خود نگه می دارد چاپ می کنیم،
152
00:06:10,520 –> 00:06:14,060
بنابراین اگر همین
153
00:06:14,060 –> 00:06:15,650
الان گزینه Go را بزنم، خواهید دید که چیزی نمی گوید.
154
00:06:15,650 –> 00:06:18,050
به
155
00:06:18,050 –> 00:06:19,250
ما خطایی می دهد چون شی
156
00:06:19,250 –> 00:06:22,040
انتخاب شده نداریم، بنابراین اجرا را فشار می دهم فقط می
157
00:06:22,040 –> 00:06:24,620
گوید هیچ، شی انتخاب نشده است، پس بیایید بگیریم،
158
00:06:24,620 –> 00:06:26,720
بیایید مکعب را اینجا بگیریم، درست
159
00:06:26,720 –> 00:06:31,120
مثل مکعب و اجرا کنیم و اکنون این قطعه کوچک را خواهید دید.
160
00:06:31,120 –> 00:06:34,310
این متغیر
161
00:06:34,310 –> 00:06:37,060
در اینجا اکنون آن شی را نگه می دارد،
162
00:06:37,060 –> 00:06:39,700
اگر این Python Knoll را بگیریم و اجرا را بزنیم،
163
00:06:39,700 –> 00:06:42,460
می بینید که به نام Python null می گویند
164
00:06:42,460 –> 00:06:44,350
و نام
165
00:06:44,350 –> 00:06:46,720
شی را به ما می دهد و همچنین به ما می گوید که چه نوع
166
00:06:46,720 –> 00:06:49,330
شی به طور طبیعی است. هنگامی که
167
00:06:49,330 –> 00:06:51,880
ما شیء خود را به صورت کد در دسترس قرار دادیم،
168
00:06:51,880 –> 00:06:54,130
گام بعدی این است که کاری با آن
169
00:06:54,130 –> 00:06:55,900
انجام دهیم، در واقع یک کار بسیار
170
00:06:55,900 –> 00:06:57,070
ساده را در اینجا انجام می دهیم و ما فقط
171
00:06:57,070 –> 00:07:00,880
می خواهیم دید این مکعب ها را اصلاح
172
00:07:00,880 –> 00:07:02,200
کنیم تا مکعبی را که در حال حاضر هستیم، بگیریم. میروید
173
00:07:02,200 –> 00:07:04,480
به مدیر ویژگیها و فقط
174
00:07:04,480 –> 00:07:05,920
به تب اصلی بروید، زیرا در اینجا
175
00:07:05,920 –> 00:07:10,870
قابلیت مشاهده است و این یکی دیگر از موارد
176
00:07:10,870 –> 00:07:12,580
مفید در مورد کنسول است، بلکه فقط
177
00:07:12,580 –> 00:07:15,490
برای نمایش کدهای خطا نیست، میتوانید
178
00:07:15,490 –> 00:07:17,950
هر پارامتری را در
179
00:07:17,950 –> 00:07:20,740
مدیریت ویژگی به این قسمت بکشید.
180
00:07:20,740 –> 00:07:22,720
در اینجا به شما کد پایتونی
181
00:07:22,720 –> 00:07:26,220
را می دهد که برای دسترسی به آن ویژگی نیاز دارید،
182
00:07:26,220 –> 00:07:28,950
اکنون به طور پیش
183
00:07:28,950 –> 00:07:31,210
فرض نام شیئی را که به آن متصل شده است
184
00:07:31,210 –> 00:07:34,480
به شما می دهد، اما صادقانه بگویم که شما می توانید این کار را برای هر
185
00:07:34,480 –> 00:07:36,280
شیئی انجام دهید و متوجه می شوید که آن را به شما
186
00:07:36,280 –> 00:07:38,140
می دهد. نام ما به هر
187
00:07:38,140 –> 00:07:40,060
نامی که قبل از پرانتز باشد اهمیتی نمیدهیم، ما
188
00:07:40,060 –> 00:07:43,990
فقط میخواهیم هر چیزی که در پرانتز باشد، بنابراین نمیخواهیم نه،
189
00:07:43,990 –> 00:07:45,910
آن را از دست
190
00:07:45,910 –> 00:07:48,400
میدهم، ما آن را برجسته میکنیم، کپی را زده
191
00:07:48,400 –> 00:07:51,610
و آن را بالا میآورم. tab مطمئن شوید
192
00:07:51,610 –> 00:07:55,060
که اکنون به صورت ضربه چسبانده شدهایم تا
193
00:07:55,060 –> 00:07:57,940
مطمئن شویم که این ویژگی روی
194
00:07:57,940 –> 00:08:00,150
شیء ما تأثیر میگذارد، فقط باید
195
00:08:00,150 –> 00:08:01,900
متغیر خود را درست قبل از اینکه
196
00:08:01,900 –> 00:08:05,260
obj تایپ کنیم، بنابراین اکنون مشخص کردهایم که
197
00:08:05,260 –> 00:08:08,890
هر شیئی را که انتخاب کردهایم،
198
00:08:08,890 –> 00:08:11,230
قابل مشاهده بودن آن شیء باشد.
199
00:08:11,230 –> 00:08:13,480
با این کد اصلاح شده است، بنابراین تنها کار دیگری
200
00:08:13,480 –> 00:08:15,700
که باید انجام شود ضربه زدن به برابر است زیرا
201
00:08:15,700 –> 00:08:17,380
باید مقدار آنچه را که میخواهیم باشد تنظیم
202
00:08:17,380 –> 00:08:22,960
کنیم و فقط نکتهای را برای توجه داشته باشیم که
203
00:08:22,960 –> 00:08:25,090
با منوهای کشویی مانند این نحوه
204
00:08:25,090 –> 00:08:28,270
دسترسی به کد درونی کشویی
205
00:08:28,270 –> 00:08:31,210
در a قابل دسترسی است مقدار عددی
206
00:08:31,210 –> 00:08:33,250
معمولاً با 0 شروع می شود و سپس 1 و 2 می شود
207
00:08:33,250 –> 00:08:35,140
زیرا این نحوه عملکرد کد است که معمولاً
208
00:08:35,140 –> 00:08:37,840
با 0 شروع می شود و به عنوان اولین
209
00:08:37,840 –> 00:08:40,809
گزینه است اما من اتفاقاً می دانم که
210
00:08:40,809 –> 00:08:43,570
ویرایشگر visibility
211
00:08:43,570 –> 00:08:46,090
پارامتر پیش فرض prim پیش فرض 0 نیست، بنابراین می توانید
212
00:08:46,090 –> 00:08:47,680
از آنها بپرسید چگونه می دانم که شما می دانید،
213
00:08:47,680 –> 00:08:49,000
شاید اگر یک فهرست کشویی با
214
00:08:49,000 –> 00:08:50,170
50 مورد وجود دارد، چگونه
215
00:08:50,170 –> 00:08:53,470
می دانید کدام یک که مطمئناً
216
00:08:53,470 –> 00:08:55,029
در حال حاضر به شما نشان خواهم داد و
217
00:08:55,029 –> 00:08:58,209
نحوه انجام این کار بسیار آسان است.
218
00:08:58,209 –> 00:09:00,160
یک راه ساده تر، اما این راه نیز
219
00:09:00,160 –> 00:09:00,880
بسیار ساده است،
220
00:09:00,880 –> 00:09:02,860
اکنون شامل اکسپرسو می شود، اما
221
00:09:02,860 –> 00:09:05,709
شما چشمان خود را نمی چرخانید، اما
222
00:09:05,709 –> 00:09:08,170
به همان اندازه که ممکن است ساده
223
00:09:08,170 –> 00:09:10,990
تر است، فقط دو گره است، بنابراین بیایید فقط
224
00:09:10,990 –> 00:09:13,510
برچسب اکسپرسو را روی آن قرار دهیم. cube خوب
225
00:09:13,510 –> 00:09:16,930
مکعب را وارد کنید و ما فقط باید
226
00:09:16,930 –> 00:09:18,880
پارامتر خود را وارد کنیم که سعی میکنیم
227
00:09:18,880 –> 00:09:23,649
ببینیم مقدار چقدر است، بنابراین
228
00:09:23,649 –> 00:09:26,290
اگر وارد مدیر شوید و
229
00:09:26,290 –> 00:09:29,260
قطب X را متاسفید و فقط اپراتورهای سیستم را پایین بیاورید، ویرایشگر را اکنون وارد کنید.
230
00:09:29,260 –> 00:09:32,139
به طور کلی گره نتیجه
231
00:09:32,139 –> 00:09:37,209
اگر شما t یعنی در
232
00:09:37,209 –> 00:09:38,740
واقع باید یک عدد را
233
00:09:38,740 –> 00:09:40,110
در اینجا به من بگوید، اما من نمی دانم چرا اینطور
234
00:09:40,110 –> 00:09:42,730
نیست، یک راه ساده دیگر
235
00:09:42,730 –> 00:09:50,380
فقط گرفتن یک شی Moute X است و
236
00:09:50,380 –> 00:09:53,470
البته باید اینجا متن را بارگیری کند و
237
00:09:53,470 –> 00:09:55,540
فقط بگیرد. پارامتر متن این
238
00:09:55,540 –> 00:09:56,740
روش دیگری برای انجام آن است و در واقع
239
00:09:56,740 –> 00:09:58,500
احتمالاً یک راه آسانتر برای انجام آن این است
240
00:09:58,500 –> 00:10:01,810
که آن قابل مشاهده و ویرایشگر را به داخل
241
00:10:01,810 –> 00:10:05,709
شیء متنی بکشید و اکنون وقتی به متن خود نگاه
242
00:10:05,709 –> 00:10:07,269
میکنیم، به ما میگوید که
243
00:10:07,269 –> 00:10:08,920
عدد چیست و میتوانیم در واقع آن
244
00:10:08,920 –> 00:10:11,320
را در ویوپورت نیز ببینید، به
245
00:10:11,320 –> 00:10:13,209
همین دلیل است که دلیل دیگری برای این
246
00:10:13,209 –> 00:10:15,760
است که وقتی وارد مکعب خود میشویم، این روش بسیار مفید است.
247
00:10:15,760 –> 00:10:20,140
248
00:10:20,140 –> 00:10:25,060
249
00:10:25,060 –> 00:10:27,610
بنابراین
250
00:10:27,610 –> 00:10:29,709
ما دو صفر و یک گرفتیم، بنابراین
251
00:10:29,709 –> 00:10:32,440
قطعاً به ترتیبی که فکر میکنید اینطور نیست
252
00:10:32,440 –> 00:10:35,199
، بنابراین بیایید آن پیشفرض را حفظ کنیم و
253
00:10:35,199 –> 00:10:38,440
ما یک را تنظیم کردیم، بنابراین اگر فقط
254
00:10:38,440 –> 00:10:41,260
این پارامتر را تایپ کنیم برابر با یک است و
255
00:10:41,260 –> 00:10:42,970
execute را بزنیم،
256
00:10:42,970 –> 00:10:46,899
شی را میچرخانیم. خاموش است اما شما یکی را متوجه خواهید شد
257
00:10:46,899 –> 00:10:48,459
کاری که ما انجام میدهیم که من میخواهم اجرا را بزنم،
258
00:10:48,459 –> 00:10:51,550
ببین خاموش نشد، اما منتظر بمانیم
259
00:10:51,550 –> 00:10:53,319
وقتی جایی در ویوپورت
260
00:10:53,319 –> 00:10:54,870
کلیک میکنیم، وقتی روی جایی در رابط کلیک
261
00:10:54,870 –> 00:10:58,089
میکنیم، خاموش میشود و ما را به
262
00:10:58,089 –> 00:11:00,970
خط کد شماره سه میرساند.
263
00:11:00,970 –> 00:11:02,290
خط کد ساده ای
264
00:11:02,290 –> 00:11:04,989
که به cinema 4d می گوید زمانی که چیزی
265
00:11:04,989 –> 00:11:07,029
تغییر کرده است، به همین دلیل است که ما آن
266
00:11:07,029 –> 00:11:10,149
تغییر را ندیدیم به این دلیل است که کد ما به
267
00:11:10,149 –> 00:11:12,220
cinema 4d نگفته است که چیزی تغییر کرده است،
268
00:11:12,220 –> 00:11:15,549
بنابراین آن را به روز نمی کند، بنابراین این
269
00:11:15,549 –> 00:11:17,949
خط بسیار ساده کد که C برای D
270
00:11:17,949 –> 00:11:23,109
آن رویداد را اکنون سرمایه و سرمایه
271
00:11:23,109 –> 00:11:25,600
را اضافه کنید و سپس براکت های خود را این
272
00:11:25,600 –> 00:11:27,729
خط کوچک کد را در اینجا قرار دهید در واقع به شما می
273
00:11:27,729 –> 00:11:30,819
گوید برای D به روز شود، بنابراین اکنون هر زمان
274
00:11:30,819 –> 00:11:32,439
که این را تغییر دهیم فوراً اتفاق می افتد
275
00:11:32,439 –> 00:11:36,279
اوه اوه من نداشتم
276
00:11:36,279 –> 00:11:38,379
شی انتخاب شده است بنابراین می گوید هیچ نوع
277
00:11:38,379 –> 00:11:40,569
پشتیبانی نمی شود دلیل دیگری را ببینید که این
278
00:11:40,569 –> 00:11:44,350
کنسول بسیار مفید است، بنابراین به ما می گوید پس
279
00:11:44,350 –> 00:11:47,799
مکعب ما را انتخاب کنید ضربه execute و روشن می کند
280
00:11:47,799 –> 00:11:50,739
آن را به 1 ضربه اجرا
281
00:11:50,739 –> 00:11:55,859
خاموش کنید، برویم به 0 باید آن را تنظیم کنیم
282
00:11:55,859 –> 00:11:59,649
خوب است، بنابراین در حال حاضر ما به اشیایی دسترسی داشته باشید
283
00:11:59,649 –> 00:12:01,720
که در حال تغییر اشیاء هستیم و
284
00:12:01,720 –> 00:12:04,179
هر بار که کد را اجرا می کنیم برخی از آنها را برای D بازخوانی
285
00:12:04,179 –> 00:12:07,299
می کنیم.
286
00:12:07,299 –> 00:12:08,949
287
00:12:08,949 –> 00:12:13,689
288
00:12:13,689 –> 00:12:15,579
289
00:12:15,579 –> 00:12:17,619
یک دکمه در cinema 4d
290
00:12:17,619 –> 00:12:22,419
که به شما امکان می دهد به
291
00:12:22,419 –> 00:12:24,369
طیف وسیعی از کارهایی که می توانید انجام دهید دسترسی پیدا کنید و
292
00:12:24,369 –> 00:12:26,980
ما در واقع
293
00:12:26,980 –> 00:12:29,980
دوباره به پنجره فیلمنامه خود می رویم و من
294
00:12:29,980 –> 00:12:32,559
چیزی به نام گزارش اسکریپت و این کوچک مفید را باز می کنم.
295
00:12:32,559 –> 00:12:34,059
چیزی که در واقع
296
00:12:34,059 –> 00:12:37,059
دوباره به ما می گوید، کد
297
00:12:37,059 –> 00:12:40,559
هر چیزی را که روی آن کلیک می کنیم به ما می گوید، بنابراین بگویید من
298
00:12:40,559 –> 00:12:44,980
می خواهم در واقع از شر آن خلاص شویم و این
299
00:12:44,980 –> 00:12:48,039
را تغییر دهیم، بیایید این را
300
00:12:48,039 –> 00:12:50,980
قابل ویرایش کنیم، بنابراین اکنون نگاه کنید درست در آنجا تنظیم شده است
301
00:12:50,980 –> 00:12:53,049
، قابل ویرایش را حذف کنید که به من داده شده است.
302
00:12:53,049 –> 00:12:54,339
تمام دستورات برای هر کاری که من
303
00:12:54,339 –> 00:12:57,239
انجام میدهم و اگر به ابزار extrude دسترسی داشته باشیم،
304
00:12:57,239 –> 00:13:00,850
در اینجا یک
305
00:13:00,850 –> 00:13:02,529
چیز کوچک است که میتوانید با آن انجام دهید،
306
00:13:02,529 –> 00:13:06,369
اگر بالا بروم و copy را بزنید و سپس
307
00:13:06,369 –> 00:13:08,669
paste را
308
00:13:08,750 –> 00:13:10,580
بزنید، خواهید دید که ساخته شده است. یک دوبله cate of the
309
00:13:10,580 –> 00:13:12,980
cube حالا که آن کد را
310
00:13:12,980 –> 00:13:17,000
داریم، میتوانیم هر دو را کپی کنیم و میتوانیم
311
00:13:17,000 –> 00:13:19,100
آنها را در اینجا بچسبانیم، حالا این یکی
312
00:13:19,100 –> 00:13:20,750
با یک برگه اضافی وارد شده است، بیایید فقط آن
313
00:13:20,750 –> 00:13:25,400
برگه را حذف کنیم و اجازه دهید این
314
00:13:25,400 –> 00:13:27,200
خط کوچک کد را نیز نظر دهیم. دید را تغییر
315
00:13:27,200 –> 00:13:29,150
می دهد
316
00:13:29,150 –> 00:13:31,190
زیرا در حال حاضر با آن مشکلی نداریم که یکی دیگر
317
00:13:31,190 –> 00:13:33,710
از راه های مفید برای استفاده از این نظرات این است که
318
00:13:33,710 –> 00:13:35,360
فقط یک قطعه کد را به طور موقت غیرفعال کنیم،
319
00:13:35,360 –> 00:13:39,290
بنابراین اکنون با کپی و
320
00:13:39,290 –> 00:13:41,930
پیست کردن، اجازه دهید مکعب خود را انتخاب کرده و گزینه
321
00:13:41,930 –> 00:13:44,060
execute را زده و آنجا را نگاه کنیم. اگر مدام
322
00:13:44,060 –> 00:13:45,080
کلیک کنیم که
323
00:13:45,080 –> 00:13:48,620
شی ما را کپی می کند، اما می خواهم به این
324
00:13:48,620 –> 00:13:50,390
نکته اشاره کنم که در مورد
325
00:13:50,390 –> 00:13:54,290
ابزا