در این مطلب، ویدئو آموزش شماره 5 پایتون: تغییرناپذیری رشته ها، قالب بندی رشته ها با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:11:40
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,320 –> 00:00:03,439
ما ادامه می دهیم و در این ویدیو
2
00:00:03,439 –> 00:00:04,480
به رشته ها برمی
3
00:00:04,480 –> 00:00:07,279
گردیم بیایید در اینجا به دو جنبه مهم به نظر من
4
00:00:07,279 –> 00:00:08,000
5
00:00:08,000 –> 00:00:10,719
تغییر ناپذیری رشته ها و
6
00:00:10,719 –> 00:00:12,559
قالب بندی رشته ها
7
00:00:12,559 –> 00:00:15,360
بپردازیم زیرا می دانیم متغیرها چیست و
8
00:00:15,360 –> 00:00:15,839
9
00:00:15,839 –> 00:00:18,320
برای چیست، بنابراین بیایید یک متغیر a ایجاد کنیم
10
00:00:18,320 –> 00:00:18,880
11
00:00:18,880 –> 00:00:22,640
و به آن اختصاص دهیم سلام.
12
00:00:25,920 –> 00:00:28,960
به طور رسمی متغیر a
13
00:00:28,960 –> 00:00:31,760
به یک شی رشته با مقدار hello اشاره می
14
00:00:31,760 –> 00:00:32,640
کند
15
00:00:32,640 –> 00:00:35,200
همانطور که می دانید وقتی مفسر پایتون
16
00:00:35,200 –> 00:00:36,480
یک کد را می خواند
17
00:00:36,480 –> 00:00:39,680
، متغیرها را با اشیایی که
18
00:00:39,680 –> 00:00:42,559
این متغیرها به آنها اشاره می کنند جایگزین می کند در مورد ما
19
00:00:42,559 –> 00:00:44,239
رشته hello خواهد بود
20
00:00:44,239 –> 00:00:47,120
و حالا اگر من آن را پاس کنم یک متغیر در
21
00:00:47,120 –> 00:00:47,760
تابع der
22
00:00:47,760 –> 00:00:50,559
i لیستی از تمام
23
00:00:50,559 –> 00:00:51,920
ویژگیهای
24
00:00:51,920 –> 00:00:55,520
نوع داده رشته را دریافت میکند، در اینجا آنها
25
00:00:55,520 –> 00:00:58,399
مشکلی ندارند، فرض کنیم میخواهم از
26
00:00:58,399 –> 00:00:59,440
روش بالا
27
00:00:59,440 –> 00:01:02,719
برای بزرگ کردن کلمه i استفاده کنم
28
00:01:02,719 –> 00:01:06,240
که به نمونه کلاس رشته
29
00:01:06,240 –> 00:01:06,720
30
00:01:06,720 –> 00:01:09,760
یا به اشاره دارد. شی رشته سپس نقطه ای می گذارم
31
00:01:09,760 –> 00:01:11,119
32
00:01:11,119 –> 00:01:14,240
که نشان می دهد که به
33
00:01:14,240 –> 00:01:17,040
یک ویژگی از این شی دسترسی پیدا می کنم و سپس
34
00:01:17,040 –> 00:01:17,840
35
00:01:17,840 –> 00:01:22,640
روش بالایی آن را upper می نامم
36
00:01:22,640 –> 00:01:25,680
و کلمه hello را تبدیل کردم برای
37
00:01:25,680 –> 00:01:26,960
بزرگ کردن
38
00:01:26,960 –> 00:01:30,400
همه حروف بزرگ شد و حالا من یک
39
00:01:30,400 –> 00:01:31,920
سوال از شما دارم
40
00:01:31,920 –> 00:01:35,040
که مقدار متغیر
41
00:01:35,040 –> 00:01:40,560
تایمر شروع شده چقدر است 3 2 1.
42
00:01:40,560 –> 00:01:43,040
متغیر a اکنون حاوی مقدار
43
00:01:43,040 –> 00:01:45,119
hello با حروف کوچک
44
00:01:45,119 –> 00:01:47,600
دقیقاً همان مقدار قبل
45
00:01:47,600 –> 00:01:49,759
از فراخوانی بزرگ است. متد
46
00:01:49,759 –> 00:01:53,280
و این به این دلیل است که رشتهها در پایتون
47
00:01:53,280 –> 00:01:56,079
نوع داده غیرقابل تغییر هستند و انواع دادههای قابل تغییر وجود دارد، به
48
00:01:56,079 –> 00:01:57,920
49
00:01:57,920 –> 00:02:01,200
این معنی است که متد بالا
50
00:02:01,200 –> 00:02:04,640
یک شی رشته کاملاً جدید را برمیگرداند
51
00:02:04,640 –> 00:02:07,680
و من به شما نشان میدهم که درست است
52
00:02:07,680 –> 00:02:10,800
بیایید ایده شی متغیر a را دریافت
53
00:02:10,800 –> 00:02:12,800
کنیم. به id a اشاره می کند
54
00:02:12,800 –> 00:02:16,239
، سپس بیایید
55
00:02:16,239 –> 00:02:19,680
یک متغیر b جدید ایجاد کنیم که به
56
00:02:19,680 –> 00:02:22,480
عنوان مقدار نتیجه روش خروجی
57
00:02:22,480 –> 00:02:23,599
58
00:02:23,599 –> 00:02:26,800
a بالا را دریافت می کند
59
00:02:26,800 –> 00:02:28,959
و دوباره به شناسه
60
00:02:28,959 –> 00:02:30,160
شی ای که
61
00:02:30,160 –> 00:02:33,680
متغیر b به آن اشاره دارد
62
00:02:35,040 –> 00:02:38,400
نگاه می کنیم و می توانیم آن
63
00:02:38,400 –> 00:02:41,519
ایده را با اینها ببینیم. متغیرها می گویم بنابراین
64
00:02:41,519 –> 00:02:42,720
برای
65
00:02:42,720 –> 00:02:46,319
اختصار متفاوت است، یعنی این دو متغیر
66
00:02:46,319 –> 00:02:49,599
به اشیاء مختلف در حافظه اشاره می کنند،
67
00:02:49,599 –> 00:02:52,239
این ویژگی رشته ها ما را مجبور می کند که
68
00:02:52,239 –> 00:02:54,480
69
00:02:54,480 –> 00:02:56,000
70
00:02:56,000 –> 00:02:59,120
اگر فکر می کنید نتیجه عملیات رشته را در برخی از متغیرها یا اشیاء دیگر ذخیره کنیم. که
71
00:02:59,120 –> 00:02:59,599
72
00:02:59,599 –> 00:03:01,840
به رشته اصلی نیازی ندارید، می توانید
73
00:03:01,840 –> 00:03:02,720
74
00:03:02,720 –> 00:03:07,120
متغیر را با مقدار جدید بازنویسی کنید، به این ترتیب
75
00:03:08,080 –> 00:03:12,000
یک برابر با یک بالا
76
00:03:12,000 –> 00:03:14,319
ابتدا پایتون
77
00:03:14,319 –> 00:03:16,159
عبارت سمت راست کاراکتر
78
00:03:16,159 –> 00:03:17,280
79
00:03:17,280 –> 00:03:20,000
برابر را ارزیابی می کند کاراکتر برابر یک انتساب است و
80
00:03:20,000 –> 00:03:21,280
پس از آن پایتون
81
00:03:21,280 –> 00:03:24,720
می نویسد. نتیجه این عبارت
82
00:03:24,720 –> 00:03:25,120
به
83
00:03:25,120 –> 00:03:28,400
عنوان مقدار متغیر a است و حالا
84
00:03:28,400 –> 00:03:31,360
متغیر a به یک شی رشته جدید اشاره می کند، بسیار
85
00:03:31,360 –> 00:03:32,879
86
00:03:32,879 –> 00:03:35,120
خوب، فکر می کنم با
87
00:03:35,120 –> 00:03:37,120
تغییرناپذیری رشته ها کار
88
00:03:37,120 –> 00:03:39,680
کرده ایم و از آنجایی که متغیرهایی داریم، می توانیم
89
00:03:39,680 –> 00:03:40,879
به نحوه
90
00:03:40,879 –> 00:03:43,440
قالب بندی رشته ها نگاه کنیم. می توان گفت که
91
00:03:43,440 –> 00:03:45,280
قالب بندی رشته چیزی شبیه
92
00:03:45,280 –> 00:03:48,480
نوشتن یک الگوی رشته ای
93
00:03:48,480 –> 00:03:49,120
است
94
00:03:49,120 –> 00:03:51,920
که با مقادیر متغیرهای مورد نظر شما پر
95
00:03:51,920 –> 00:03:54,000
می شود.
96
00:03:54,000 –> 00:03:56,319
97
00:03:56,319 –> 00:04:00,080
98
00:04:00,080 –> 00:04:02,480
99
00:04:02,480 –> 00:04:04,560
نام گذاری کنید
100
00:04:04,560 –> 00:04:08,640
و دنیای مقدار را به آن اختصاص دهید
101
00:04:11,200 –> 00:04:13,840
و اکنون می خواهم یک الگوی رشته ای ایجاد
102
00:04:13,840 –> 00:04:14,799
103
00:04:14,799 –> 00:04:18,000
کنم که می خواهم با این رشته داده پر کنم
104
00:04:18,000 –> 00:04:21,358
که برابر با
105
00:04:21,358 –> 00:04:24,960
hello است و سپس از c استفاده می کنم پرانتزهای urly
106
00:04:24,960 –> 00:04:27,919
به عنوان یک مکان نگهدار این مکان نگهدار
107
00:04:27,919 –> 00:04:28,960
108
00:04:28,960 –> 00:04:31,040
مکانی را نشان می دهد که مقداری باید در آن
109
00:04:31,040 –> 00:04:32,320
قرار داده شود
110
00:04:32,320 –> 00:04:34,800
و اکنون من متد قالب فرمت
111
00:04:34,800 –> 00:04:35,600
رشته s
112
00:04:35,600 –> 00:04:38,880
113
00:04:38,880 –> 00:04:40,880
و انتقال به آن متغیر نام را
114
00:04:40,880 –> 00:04:43,040
به عنوان آرگومان فراخوانی می
115
00:04:43,040 –> 00:04:46,240
کنم و یک رشته جدید با مقدار
116
00:04:46,240 –> 00:04:47,600
متغیر نام
117
00:04:47,600 –> 00:04:50,400
به جای مکان نگهدار، اجازه دهید
118
00:04:50,400 –> 00:04:51,360
مقدار دیگری را
119
00:04:51,360 –> 00:04:57,840
به روش قالب منتقل
120
00:04:58,240 –> 00:05:00,720
کنیم، فکر می کنم واضح است که چنین
121
00:05:00,720 –> 00:05:02,479
نمادی
122
00:05:02,479 –> 00:05:05,600
معادل این عبارت
123
00:05:07,440 –> 00:05:11,199
hello the
124
00:05:11,199 –> 00:05:13,680
125
00:05:16,000 –> 00:05:19,600
world format placeholder است، اما همانطور که می دانید
126
00:05:19,600 –> 00:05:22,479
استفاده از متغیرهای ما باعث می شود کد ما
127
00:05:22,479 –> 00:05:22,960
خشک
128
00:05:22,960 –> 00:05:26,160
تر و صفحه نمایش جهانی تر شود. الگو
129
00:05:26,160 –> 00:05:30,160
میتواند دارای متغیرهای زیادی باشد، به عنوان