در این مطلب، ویدئو Minecraft Pi – ساخت هرم با استفاده از Python با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:07:20
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,399 –> 00:00:01,839
به مجموعه آموزش ویدیویی ما خوش آمدید،
2
00:00:01,839 –> 00:00:03,199
جایی که در این درس در حال یادگیری نحوه
3
00:00:03,199 –> 00:00:05,040
ایجاد جهان های Minecraft با استفاده از کد پایتون هستیم،
4
00:00:05,040 –> 00:00:06,720
من به
5
00:00:06,720 –> 00:00:08,720
شما نشان می دهم که چگونه این هرم را ایجاد کنید همانطور که
6
00:00:08,720 –> 00:00:10,400
در حال حاضر می توانید کمی از یک شی تصادفی را روی صفحه خود مشاهده کنید.
7
00:00:10,400 –> 00:00:12,080
برای ساختن در
8
00:00:12,080 –> 00:00:14,080
دنیای ما، اما من به شما چند کد کوچک فانتزی نشان خواهم
9
00:00:14,080 –> 00:00:15,360
داد تا این
10
00:00:15,360 –> 00:00:16,480
هرم
11
00:00:16,480 –> 00:00:18,240
را درست کنید، بنابراین بیایید با
12
00:00:18,240 –> 00:00:20,080
پرش به mu که ویرایشگر پایتون ما است، شروع کنیم
13
00:00:20,080 –> 00:00:21,039
14
00:00:21,039 –> 00:00:22,320
و اولین چیزی که میخواهید وارد کنید
15
00:00:22,320 –> 00:00:24,080
همان موارد معمول است. دو خط اول کد
16
00:00:24,080 –> 00:00:25,840
که در آن همه توابع را
17
00:00:25,840 –> 00:00:28,400
از ماژول Minecraft وارد می کنیم و همچنین
18
00:00:28,400 –> 00:00:30,080
mu و minecraft را به بالا وصل می کنیم تا آنها با یکدیگر صحبت کنند.
19
00:00:30,080 –> 00:00:32,079
20
00:00:32,079 –> 00:00:33,840
21
00:00:33,840 –> 00:00:35,680
هر
22
00:00:35,680 –> 00:00:37,680
بار که کد خود را اجرا می کنیم، بوم خالی را خالی
23
00:00:37,680 –> 00:00:39,680
کنید، پس صرفه جویی کنید که وقتی آن چند
24
00:00:39,680 –> 00:00:41,360
خط کد را وارد کردید، هرم شماره 16 نامیده می شود
25
00:00:41,360 –> 00:00:44,000
26
00:00:44,000 –> 00:00:45,680
و آن را اجرا می کنید و شما فقط
27
00:00:45,680 –> 00:00:48,079
باید یک دنیای خالی برای خود داشته باشید، پس اگر دنبال آن
28
00:00:48,079 –> 00:00:49,200
هستید. یک نگاه سریع به اطراف خود به
29
00:00:49,200 –> 00:00:52,320
درستی کار شما را در اختیار خواهید داشت،
30
00:00:52,320 –> 00:00:53,680
بنابراین بیایید
31
00:00:53,680 –> 00:00:55,280
ساختن این هرم را شروع کنیم، اکنون اولین کاری که
32
00:00:55,280 –> 00:00:56,480
میخواهیم انجام دهیم این است که فهرستی از
33
00:00:56,480 –> 00:00:59,359
موادی که برای ساختن هرم نیاز داریم تهیه کنیم،
34
00:00:59,359 –> 00:01:01,120
بنابراین من فقط یک نظر مینویسم که می گوید
35
00:01:01,120 –> 00:01:03,039
مصالح ساختمانی ما امروز فقط
36
00:01:03,039 –> 00:01:05,199
از ماسه سنگ استفاده می کنیم و
37
00:01:05,199 –> 00:01:08,159
بلوک ماسه سنگ شناسه بلوک آن
38
00:01:08,159 –> 00:01:10,840
24 است، بنابراین در داخل متغیری به نام
39
00:01:10,840 –> 00:01:15,520
ماسه سنگ، شناسه بلوک را شماره 24 قرار دهید.
40
00:01:15,520 –> 00:01:17,200
حالا قسمت بعدی حدس می زنم می
41
00:01:17,200 –> 00:01:18,560
توانید ابعاد را نام ببرید. بنابراین من یک
42
00:01:18,560 –> 00:01:19,920
نظر در اینجا
43
00:01:19,920 –> 00:01:21,920
میگذارم که
44
00:01:21,920 –> 00:01:24,720
در هرم 10 ارتفاعی خواهیم داشت
45
00:01:24,720 –> 00:01:26,880
و همین امر در مورد
46
00:01:26,880 –> 00:01:29,439
سطوح اینجا نیز صدق میکند.
47
00:01:29,439 –> 00:01:30,479
48
00:01:30,479 –> 00:01:32,320
49
00:01:32,320 –> 00:01:34,400
حدس میزنم خودم را کاملاً درک نمیکنم
50
00:01:34,400 –> 00:01:36,560
، در اینترنت با آن مبارزه کردهام اما
51
00:01:36,560 –> 00:01:38,400
کار میکند، بنابراین فقط آن را کپی
52
00:01:38,400 –> 00:01:39,680
کنید و سعی میکنم
53
00:01:39,680 –> 00:01:41,200
وقتی توضیح میدهم چه خبر است، آن را بسیار ساده نگه دارم
54
00:01:41,200 –> 00:01:42,399
، کلمه معکوس را مینویسم
55
00:01:42,399 –> 00:01:44,000
56
00:01:44,000 –> 00:01:45,840
که قرار است چیزی را
57
00:01:45,840 –> 00:01:47,759
معکوس بشمارد و ما چه هستیم
58
00:01:47,759 –> 00:01:50,079
اگر چند پرانتز را باز کنیم، از امروز شروع میشود، در
59
00:01:50,079 –> 00:01:53,040
اینجا کلمه محدوده و سپس
60
00:01:53,040 –> 00:01:56,399
ارتفاع است، بنابراین
61
00:01:56,399 –> 00:01:59,119
از عدد ارتفاع متغیر که 10 است شروع میکنیم. بسیار
62
00:01:59,119 –> 00:02:01,520
خوب و به عقب شمارش میکند،
63
00:02:01,520 –> 00:02:02,880
این همان چیزی است که برعکس است. انجام میدهد
64
00:02:02,880 –> 00:02:04,320
و محدوده به سادگی میگوید که ما در هر
65
00:02:04,320 –> 00:02:06,560
لحظه یک قدم میشماریم، بنابراین همانطور که
66
00:02:06,560 –> 00:02:08,560
هرم خود را میسازیم،
67
00:02:08,560 –> 00:02:12,080
از 10 و 9 شروع میشود و سپس 8 و 7 6 5
68
00:02:12,080 –> 00:02:13,360
4 3 2
69
00:02:13,360 –> 00:02:14,720
1 تا زمانی که به پایان برسد. تا
70
00:02:14,720 –> 00:02:16,239
نوک هرم
71
00:02:16,239 –> 00:02:18,480
خوب است، بنابراین من آن را خیلی خوب توضیح
72
00:02:18,480 –> 00:02:20,000
ندادم، اما اساساً ما از 10 معکوس می شماریم،
73
00:02:20,000 –> 00:02:21,120
حتی ممکن است یک نظر کوچک در اینجا بگذارم،
74
00:02:21,120 –> 00:02:23,840
75
00:02:23,840 –> 00:02:26,000
اوه، فقط
76
00:02:26,000 –> 00:02:27,920
77
00:02:27,920 –> 00:02:30,080
می گویم از 10 به عقب بشمار. کد
78
00:02:30,080 –> 00:02:31,599
در حال انجام است و ما
79
00:02:31,599 –> 00:02:33,760
در یک لحظه از آن سطوح متغیر برای کمک به
80
00:02:33,760 –> 00:02:35,280
ساختن هرم خود استفاده خواهیم کرد،
81
00:02:35,280 –> 00:02:36,800
بنابراین بیایید به حرکت
82
00:02:36,800 –> 00:02:38,160
بعدی که باید انجام دهیم این است که
83
00:02:38,160 –> 00:02:39,680
مختصات خود را
84
00:02:39,680 –> 00:02:41,920
برای جایی که میخواهیم بسازیم را
85
00:02:41,920 –> 00:02:43,760
در خود تنظیم کنیم. هرم
86
00:02:43,760 –> 00:02:46,400
بنابراین x برابر با صفر خواهد بود y
87
00:02:46,400 –> 00:02:47,840
برابر با یک ما خواهد بود e فقط
88
00:02:47,840 –> 00:02:49,280
از سطح زمین بالا می آید
89
00:02:49,280 –> 00:02:51,280
، به همین دلیل است که y برابر با یک است
90
00:02:51,280 –> 00:02:53,360
و z نیز برابر با صفر خواهد بود، بنابراین با
91
00:02:53,360 –> 00:02:56,879
داشتن محور x و z در صفر، ما را
92
00:02:56,879 –> 00:02:58,480
در میانه دنیای ماین کرافت قرار می دهد تا
93
00:02:58,480 –> 00:03:01,120
امروز
94
00:03:01,280 –> 00:03:02,640
و آخرین را بسازیم. کاری که میخواهیم انجام دهیم این است
95
00:03:02,640 –> 00:03:04,959
که هرم را بسازیم، بنابراین بیایید یک
96
00:03:04,959 –> 00:03:08,000
نظر بگذاریم که میگوید هرم را بسازید
97
00:03:08,000 –> 00:03:10,080
و برای این کار از یک حلقه استفاده
98
00:03:10,080 –> 00:03:11,519
میکنیم که اساساً یک
99
00:03:11,519 –> 00:03:14,080
دال از هرم را در یک زمان انجام میدهیم،
100
00:03:14,080 –> 00:03:15,920
بنابراین 10 تخته ای که قرار است
101
00:03:15,920 –> 00:03:18,080
در این هرم بسازیم تا 10 لایه و
102
00:03:18,080 –> 00:03:19,599
هر بار که آن را می سازیم کمی کوچکتر می شوند
103
00:03:19,599 –> 00:03:21,599
، بنابراین این کد برای
104
00:03:21,599 –> 00:03:25,680
انجام این کار بسیار ساده است، بنابراین برای i
105
00:03:25,680 –> 00:03:27,760
در سطوح است، اجازه دهید من یک دونقطه بگذارم پس
106
00:03:27,760 –> 00:03:30,400
ما این کار را انجام می دهیم این است که یک حلقه را اجرا می کنیم
107
00:03:30,400 –> 00:03:31,440
و
108
00:03:31,440 –> 00:03:33,920
روی اعداد در متغیر س