در این مطلب، ویدئو آموزش مدیریت فایل پایتون | آموزش عملیات فایل | آموزش پایتون | ادورکا | Python Rewind -6 با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:17:25
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:11,120 –> 00:00:12,639
پس صبح بخیر عصر بخیر و
2
00:00:12,639 –> 00:00:14,400
عصر بخیر بچه ها بر اساس مناطق زمانی که
3
00:00:14,400 –> 00:00:16,480
همه شما از آن می آیید، پس بچه ها قبل از
4
00:00:16,480 –> 00:00:17,920
شروع جلسه، می توانید همیشه
5
00:00:17,920 –> 00:00:19,680
یک تأیید سریع به من بدهید، اگر همه
6
00:00:19,680 –> 00:00:21,359
می توانید صفحه نمایش من و بارگذاری سنگین
7
00:00:21,359 –> 00:00:23,920
سه و همچنین بارگذاری سنگین
8
00:00:25,519 –> 00:00:27,039
را ببینید. شما برای تایید
9
00:00:27,039 –> 00:00:29,599
همه، بنابراین نام من نیرج کری است و من
10
00:00:29,599 –> 00:00:31,439
بیش از 13 سال است که در صنعت شهر کار می کنم،
11
00:00:31,439 –> 00:00:33,600
12
00:00:33,600 –> 00:00:36,160
بنابراین برای اینکه بخشی از این گروه وبینارها باشم،
13
00:00:36,160 –> 00:00:38,800
می توانیم انجمن کلاس استاد اریکا را نیز داشته باشیم،
14
00:00:38,800 –> 00:00:40,559
بنابراین بهترین بخش در مورد این
15
00:00:40,559 –> 00:00:43,200
وبینارها البته آنها کاملا رایگان
16
00:00:43,200 –> 00:00:44,879
هستند و
17
00:00:44,879 –> 00:00:46,399
دوباره یک پلتفرم واقعا عالی
18
00:00:46,399 –> 00:00:48,399
برای هر کسی که به
19
00:00:48,399 –> 00:00:50,960
دنبال شروع عمودی در این صنعت با
20
00:00:50,960 –> 00:00:53,199
یادگیری فن آوری است، خواهد بود تا
21
00:00:53,199 –> 00:00:55,440
بخشی از این گروه باشد و
22
00:00:55,440 –> 00:00:57,280
از کل برنامه مطلع شود.
23
00:00:57,280 –> 00:00:58,879
برای چهار روز آینده برنامه ریزی شده است که می توانیم
24
00:00:58,879 –> 00:01:00,960
روی عضویت در این گروه کلیک کنیم و سپس
25
00:01:00,960 –> 00:01:03,120
در وبینارها
26
00:01:03,120 –> 00:01:05,119
در مورد موضوعات مختلف از جمله
27
00:01:05,119 –> 00:01:07,680
بلاک چین iot هوش مصنوعی مطلع خواهیم شد. یادگیری ماشین الکترونیکی
28
00:01:07,680 –> 00:01:10,560
دادههای بزرگ و چارچوبهای توسعه پشتیبان و فرانتاند چندگانه،
29
00:01:10,560 –> 00:01:12,960
30
00:01:12,960 –> 00:01:14,880
بنابراین دستور کار اصلی این است که
31
00:01:14,880 –> 00:01:17,840
در مورد مفاهیم
32
00:01:17,840 –> 00:01:20,560
مدیریت فایل توسط پایتون
33
00:01:20,560 –> 00:01:22,880
بحث کنیم، بنابراین به عنوان بخشی از بحث امروز
34
00:01:22,880 –> 00:01:25,200
میخواهیم روی چگونگی دقیق تمرکز کنیم.
35
00:01:25,200 –> 00:01:28,479
فایلها در پایتون مدیریت میشوند که چگونه میتوانیم با
36
00:01:28,479 –> 00:01:30,960
آن شروع کنیم،
37
00:01:30,960 –> 00:01:32,079
بنابراین
38
00:01:32,079 –> 00:01:33,520
اجازه دهید فقط به موضوعاتی بپردازیم
39
00:01:33,520 –> 00:01:35,119
که میخواهیم پوشش دهیم، بنابراین قبل از هر
40
00:01:35,119 –> 00:01:36,720
چیز میخواهیم روی
41
00:01:36,720 –> 00:01:39,759
نحوه کار کردن فایلها در پایتون
42
00:01:39,759 –> 00:01:41,920
43
00:01:41,920 –> 00:01:43,520
و نوع فایلهای مختلف تمرکز کنیم.
44
00:01:43,520 –> 00:01:45,360
میتوانیم و سپس میتوانیم پیدا کنیم و سپس
45
00:01:45,360 –> 00:01:46,720
میخواهیم به سیستم رسیدگی به پرونده نگاه کنیم
46
00:01:46,720 –> 00:01:48,079
47
00:01:48,079 –> 00:01:50,000
و اگر زمان اجازه دهد، میخواهیم
48
00:01:50,000 –> 00:01:51,920
به یک ابزار کوچک نیز نگاه کنیم،
49
00:01:51,920 –> 00:01:53,520
50
00:01:53,520 –> 00:01:56,240
بنابراین این همان چیزی است که میخواهیم روی آن تمرکز کنیم.
51
00:01:56,240 –> 00:01:58,719
به عنوان بخشی از جلسه امروز،
52
00:01:58,719 –> 00:02:01,360
ما می دانیم که python دوباره یکی
53
00:02:01,360 –> 00:02:03,840
از درخواست کننده ترین زبان های برنامه نویسی
54
00:02:03,840 –> 00:02:05,040
در تمام دوران است،
55
00:02:05,040 –> 00:02:07,600
بنابراین استفاده از پایتون مانند پایتون
56
00:02:07,600 –> 00:02:09,440
یکی از زبان های اصلی مورد استفاده برای علم داده بوده
57
00:02:09,440 –> 00:02:11,920
است، زیرا اول از همه
58
00:02:11,920 –> 00:02:14,160
پایتون ساده ترین زبان است. سن برای شروع با
59
00:02:14,160 –> 00:02:16,720
این کار و پایتون چندین
60
00:02:16,720 –> 00:02:19,200
کتابخانه داخلی در دسترس دارد تا بتوانیم از
61
00:02:19,200 –> 00:02:22,400
آن کتابخانه ها برای دسترسی
62
00:02:22,400 –> 00:02:24,480
به چندین کلاس و
63
00:02:24,480 –> 00:02:26,640
پروژه های متعدد استفاده کنیم تا مجبور نباشیم
64
00:02:26,640 –> 00:02:28,400
روی طراحی آن توابع از
65
00:02:28,400 –> 00:02:29,840
ابتدا کار کنیم
66
00:02:29,840 –> 00:02:32,239
و پایتون اساساً بالا است.
67
00:02:32,239 –> 00:02:34,319
زبان برنامه نویسی شی گرا سطح
68
00:02:34,319 –> 00:02:38,959
سطحی است که در سال 1991 توسط rossum توسعه داده شد و سپس
69
00:02:38,959 –> 00:02:40,560
آن را ارسال کرد که مشابه زبان انگلیسی
70
00:02:40,560 –> 00:02:43,840
است و به همین دلیل است که خوانایی کد را به خوبی افزایش می دهد
71
00:02:43,840 –> 00:02:46,480
72
00:02:46,480 –> 00:02:49,280
بنابراین اگر در مورد یافتن هندلینگ صحبت کنیم،
73
00:02:49,280 –> 00:02:51,200
74
00:02:51,200 –> 00:02:53,360
اول از همه اکنون می توانیم این را
75
00:02:53,360 –> 00:02:55,920
با یک مثال کوچک درک کنید، فرض کنید میخواهیم
76
00:02:55,920 –> 00:02:58,080
اسکریپت پایتون ما دادهها را از اینترنت واکشی کند
77
00:02:58,080 –> 00:03:00,800
و سپس آن دادهها را پردازش کند،
78
00:03:00,800 –> 00:03:03,200
بنابراین اگر دادههای ما کوچک هستند،
79
00:03:03,200 –> 00:03:05,519
هر
80
00:03:05,519 –> 00:03:08,319
بار که اسکریپت را اجرا میکنیم، میتوان این پردازش را انجام داد، اما در صورت وجود
81
00:03:08,319 –> 00:03:11,040
دادههای انبوه، تکراری است. پردازش
82
00:03:11,040 –> 00:03:13,200
را نمی توان انجام داد و از این رو
83
00:03:13,200 –> 00:03:15,599
داده های فرآیند باید ذخیره شوند و
84
00:03:15,599 –> 00:03:18,640
اینجاست که ذخیره سازی داده ها وارد عمل می شود،
85
00:03:18,640 –> 00:03:19,360
بنابراین
86
00:03:19,360 –> 00:03:21,599
هنگام نوشتن داده ها باید به یک نکته توجه کنید.
87
00:03:21,599 –> 00:03:24,000
فایل این است که یکپارچگی و
88
00:03:24,000 –> 00:03:26,239
یکپارچگی آن حفظ شود
89
00:03:26,239 –> 00:03:28,159
و زمانی که دادهای از
90
00:03:28,159 –> 00:03:30,799
دادهها را روی یک فایل ذخیره کردیم و اکنون که
91
00:03:30,799 –> 00:03:32,959
مهمترین چیز این است بازیابی است
92
00:03:32,959 –> 00:03:35,519
زیرا در رایانه به صورت
93
00:03:35,519 –> 00:03:38,640
بیتهای یک و صفر ذخیره میشود و اگر هست و
94
00:03:38,640 –> 00:03:41,120
اگر هست آزمایش مجدد به درستی انجام نمی شود سپس
95
00:03:41,120 –> 00:03:43,519
کاملاً بی فایده می شود و
96
00:03:43,519 –> 00:03:44,840
گفته می شود داده ها
97
00:03:44,840 –> 00:03:47,920
خراب شده اند و به همین دلیل است که
98
00:03:47,920 –> 00:03:50,319
ما باید مدیریت کنیم به همین دلیل باید یک
99
00:03:50,319 –> 00:03:52,640
سیستم مدیریت فایل خوب داشته باشیم که بخواهیم با آن
100
00:03:52,640 –> 00:03:54,879
کار کنیم و از نظر ورودی پایتون
101
00:03:54,879 –> 00:03:56,319
دو مورد داریم. چیزهایی در اینجا
102
00:03:56,319 –> 00:03:58,640
آرگومان داریم و سپس
103
00:03:58,640 –> 00:04:01,439
ورودی های استاندارد و سپس خروجی ورودی را داریم،
104
00:04:01,439 –> 00:04:03,760
بنابراین اساسا چگونه با استفاده از پایتون یک فایل بنویسیم
105
00:04:03,760 –> 00:04:05,760
اول از همه باید یک فایل را باز کنیم
106
00:04:05,760 –> 00:04:08,480
تا بنویسیم و باید ضمیمه کنیم و
107
00:04:08,480 –> 00:04:10,640
در یک فایل بنویسیم. و سپس
108
00:04:10,640 –> 00:04:12,640
باید خود فایل را ببندیم که
109
00:04:12,640 –> 00:04:14,400
اینطوری کار می کند،
110
00:04:14,400 –> 00:04:16,399
بنابراین اول از همه، چند
111
00:04:16,399 –> 00:04:18,639
نوع فایل در دسترس است، ابتدا باید
112
00:04:18,639 –> 00:04:20,720
بدانیم چه نوع فایلی را
113
00:04:20,720 –> 00:04:22,000
اینجا می نویسیم، بنابراین
114
00:04:22,000 –> 00:04:24,000
در ویندوز فایل هایی با t را داریم.
115
00:04:24,000 –> 00:04:27,680
فرمت تصاویر متنی به ترتیب فایل های اجرایی اسناد را پاک می کند
116
00:04:27,680 –> 00:04:30,639
pdf و غیره، در حالی که اگر
117
00:04:30,639 –> 00:04:32,560
در مورد پایتون صحبت می کنیم، دوباره در پایتون
118
00:04:32,560 –> 00:04:34,560
119
00:04:34,560 –> 00:04:37,280
مجموعه داده های باینری یا متنی داریم که می توانیم بنویسیم
120
00:04:37,280 –> 00:04:39,520
تا همانطور که بحث کردیم مدیریت فایل دقیقاً
121
00:04:39,520 –> 00:04:41,199
چیست، بنابراین مدیریت فایل
122
00:04:41,199 –> 00:04:42,560
123
00:04:42,560 –> 00:04:44,400
اساساً مهم است. بخشی از هر برنامه وب است
124
00:04:44,400 –> 00:04:47,360
بنابراین به ما این امکان را می دهد که نه تنها فایل ها را مدیریت کنیم
125
00:04:47,360 –> 00:04:49,040
بلکه چندین عملیات cred
126
00:04:49,040 –> 00:04:52,160
را نیز مانند ایجاد به روز رسانی خواندن و
127
00:04:52,160 –> 00:04:53,600
حذف انجام دهیم،
128
00:04:53,600 –> 00:04:55,759
بنابراین اگر در مورد
129
00:04:55,759 –> 00:04:58,720
سیستم مدیریت فایل پایتون صحبت
130
00:04:58,720 –> 00:05:00,720
کنیم، عملکرد کلیدی برای کار با
131
00:05:00,720 –> 00:05:03,440
فایل ها در پایتون این است. تابع open بنابراین
132
00:05:03,440 –> 00:05:05,600
با استفاده از open میتوانیم تعریف کنیم که چه نوع
133
00:05:05,600 –> 00:05:07,440
فایلی را میخواهیم تعریف کنیم، به عنوان مثال اول
134
00:05:07,440 –> 00:05:09,919
از همه باید یک فایل را باز کنیم،
135
00:05:09,919 –> 00:05:11,919
در صورتی که در
136
00:05:11,919 –> 00:05:13,680
حال کار روی فایلها به صورت محلی هستیم،
137
00:05:13,680 –> 00:05:16,720
باید یک فایل ایجاد کنیم. ابتدا یک فایل و سپس
138
00:05:16,720 –> 00:05:18,880
شروع به اضافه کردن فایل ها یکی یکی می کنیم که
139
00:05:18,880 –> 00:05:20,720
اینطوری کار می کند، بنابراین اول از همه باید
140
00:05:20,720 –> 00:05:22,400
یک فایل ایجاد کنیم، سپس باید یک فایل را باز کنیم
141
00:05:22,400 –> 00:05:24,560
در صورتی که مالک فایلی
142
00:05:24,560 –> 00:05:26,960
که باید باز کنیم نیستیم. و فقط ما
143
00:05:26,960 –> 00:05:28,720
میتوانیم روی
144
00:05:28,720 –> 00:05:30,400
خواندن فایلها کار کنیم، فرض کنید
145
00:05:30,400 –> 00:05:32,400
اگر فایل به
146
00:05:32,400 –> 00:05:34,639
صورت محلی در دسترس نباشد، چندین منبع داده داریم، بنابراین باید فایل را بخوانیم
147
00:05:34,639 –> 00:05:36,960
و اینجاست که باید
148
00:05:36,960 –> 00:05:39,840
این نوع عملیات خواندن را انجام دهیم
149
00:05:39,840 –> 00:05:41,919
و سپس از open استفاده کنیم. میتوانیم
150
00:05:41,919 –> 00:05:44,160
نام فایل را تعریف کنیم و سپس
151
00:05:44,160 –> 00:05:46,080
باید حالت فایل را نیز اصلاح کنیم، بنابراین
152
00:05:46,080 –> 00:05:47,520
چندین حالت وجود دارد که
153
00:05:47,520 –> 00:05:49,120
تعریف کردهایم، مثلاً میخواهیم
154
00:05:49,120 –> 00:05:51,280
فایل را فقط در حالت خواندن باز کنیم یا میخواهیم
155
00:05:51,280 –> 00:05:52,400
تغییراتی ایجاد
156
00:05:52,400 –> 00:05:54,479
کنیم، سپس همچنین باید فایل را باز کنیم و
157
00:05:54,479 –> 00:05:57,199
آن را در حالت خواندن و نوشتن هر دو باز
158
00:05:57,199 –> 00:05:58,639
کنیم تا این چیزی است که باید به
159
00:05:58,639 –> 00:05:59,840
160
00:05:59,840 –> 00:06:00,960
درستی پیکربندی کنیم
161
00:06:00,960 –> 00:06:02,960
و نحو اصلی را که اکنون
162
00:06:02,960 –> 00:06:04,800
همچنین میخواهیم ببینیم چگونه میتوانیم
163
00:06:04,800 –> 00:06:06,479
با نحو لاجوردی کار کنیم.
164
00:06:06,479 –> 00:06:07,759
با آن کار می کنیم،
165
00:06:07,759 –> 00:06:09,680
بنابراین ما می توانیم مشخص کنیم که آیا
166
00:06:09,680 –> 00:06:11,600
فایل باید به صورت باینری یا
167
00:06:11,600 –> 00:06:13,440
متنی استفاده شود همانطور که در مورد آن بحث کردیم
168
00:06:13,440 –> 00:06:15,759
، فایل را به صورت t که مخفف
169
00:06:15,759 –> 00:06:18,560
text است و b مخفف باینری
170
00:06:18,560 –> 00:06:20,400
so و سپس تابع کلید برای کار تعریف کرده ایم.
171
00:06:20,400 –> 00:06:21,840
با فایل های پایتون
172
00:06:21,840 –> 00:06:24,080
همانطور که در مورد آن بحث کردیم، تابع باز است، بنابراین قرار است روش
173
00:06:24,080 –> 00:06:26,000
تعریف شود، نام فایل را باز کنید
174
00:06:26,000 –> 00:06:28,240
و سپس باید حالت را پیدا میکردیم تا
175
00:06:28,240 –> 00:06:30,240
تابع open
176
00:06:30,240 –> 00:06:32,720
نمونه فایلی را که باز میکنید برای کار برمیگرداند و در
177
00:06:32,720 –> 00:06:35,199
اصل دو فایل آرگومان میگیرد.
178
00:06:35,199 –> 00:06:37,840
نام و حالت، بنابراین در مجموع چهار حالت وجود دارد،
179
00:06:37,840 –> 00:06:41,199
ما r a w و x r مخفف
180
00:06:41,199 –> 00:06:43,680
خواندن است، بنابراین این مقدار پیش فرض است
181
00:06:43,680 –> 00:06:46,080
که اگر می خواهید باز کنید uh استفاده می شود، زیرا می
182
00:06:46,080 –> 00:06:49,199
خواهیم از یک فایل بخوانیم w دوباره
183
00:06:49,199 –> 00:06:51,520
مخفف چیزی برای نوشتن است. اگر
184
00:06:51,520 –> 00:06:53,520
میخواهید روی فایلی بنویسید که اطلاعات کاملاً قبلی را پاک میکند،
185
00:06:53,520 –> 00:06:56,479
ما
186
00:06:56,479 –> 00:06:58,720
یک مخفف برای epin داریم، بنابراین اگر میخواهید
187
00:06:58,720 –> 00:07:00,800
به یک فایل نوشتهشده قبلی اضافه کنید
188
00:07:00,800 –> 00:07:02,639
، فرض کنید میخواهیم چندین
189
00:07:02,639 –> 00:07:03,759
تغییر
190
00:07:03,759 –> 00:07:05,840
ایجاد کنیم، x مخفف create است اگر میخواهید فقط
191
00:07:05,840 –> 00:07:07,599
یک فایل ایجاد کنید.
192
00:07:07,599 –> 00:07:10,000
و سپس t و b را برای متن
193
00:07:10,000 –> 00:07:12,240
و برای فایل باینری به عنوان مثال باینری
194
00:07:12,240 –> 00:07:14,720
شامل تصاویر و متن شامل
195
00:07:14,720 –> 00:07:16,880
مقادیر متن پیشفرض میشود،
196
00:07:16,880 –> 00:07:19,599
بنابراین میتوانیم هر کدی را برای
197
00:07:19,599 –> 00:07:21,759
مدیریت فایل سیستم بنویسیم، به عنوان مثال
198
00:07:21,759 –> 00:07:24,160
میتوانیم پنج را باز تعریف کنیم و سپس c یک
199
00:07:24,160 –> 00:07:27,199
فایل آزمایشی define و سپس ما می توانیم تعریف کنیم
200
00:07:27,199 –> 00:07:29,039
که اگر می خواهید مسیری را پیدا کنید از tc پیروی می کنند
201
00:07:29,039 –> 00:07:31,199
و بیایید اینجا ببینیم که می
202
00:07:31,199 –> 00:07:33,840
توانیم f open demo file.txt
203
00:07:33,840 –> 00:07:35,599
را تعریف کنیم و سپس می توانیم حالتی را که می خواهید
204
00:07:35,599 –> 00:07:38,240
آن را باز کنید تعریف کنیم. مثلاً
205
00:07:38,240 –> 00:07:41,360
ما قرار است روی یک
206
00:07:41,360 –> 00:07:43,199
دفترچه یادداشت ساده کار کنیم، بنابراین فرض کنید میتوانیم یک دفترچه یادداشت jupyter را باز
207
00:07:43,199 –> 00:07:44,479
208
00:07:44,479 –> 00:07:46,879
کنیم، میتوانیم با pycharm یا هر idc دیگری کار
209
00:07:46,879 –> 00:07:48,240
210
00:07:48,240 –> 00:07:50,639
کنیم، مثلاً میخواهیم روی
211
00:07:50,639 –> 00:07:52,720
نوتبوکها
212
00:07:52,720 –> 00:07:54,639
کار کنیم. روی یک
213
00:07:54,639 –> 00:07:56,319
نوت بوک ساده ژوپیتر کار می کنیم، فرض کنید در اینجا می خواهیم
214
00:07:56,319 –> 00:07:57,120
215
00:07:57,120 –> 00:07:59,039
محتوای یک فایل متنی ساده را بخوانیم،
216
00:07:59,039 –> 00:08:00,560
پس فرض کنید می خواهیم یک فایل متنی ساده بسازیم،
217
00:08:00,560 –> 00:08:02,000
218
00:08:02,000 –> 00:08:03,440
اول از همه، فرض کنید
219
00:08:03,440 –> 00:08:05,759
هر چیزی را به عنوان خوش آمدید به
220
00:08:05,759 –> 00:08:08,479
edureka
221
00:08:08,479 –> 00:08:10,000
یک خطی
222
00:08:10,000 –> 00:08:13,120
، ذخیره کنیم، تعریف کنیم. بیایید به آن نامی بر
223
00:08:13,120 –> 00:08:14,759
خلاف
224
00:08:14,759 –> 00:08:16,400
sample.txt
225
00:08:16,400 –> 00:08:19,199
refining my sample.txt
226
00:08:19,199 –> 00:08:21,440
بدهیم و فرض کنیم که ما ادامه می دهیم و یک نوت بوک جدید ایجاد می کنیم
227
00:08:21,440 –> 00:08:24,240
تا برای باز کردن هر فایلی یا
228
00:08:24,240 –> 00:08:26,800
مثلاً می توانیم هر فریم داده ای را نیز تعریف کنیم
229
00:08:26,800 –> 00:08:28,160
و سپس
230
00:08:28,160 –> 00:08:30,720
با تعریف داده ها. قاب ما می توانیم
231
00:08:30,720 –> 00:08:32,559
دقیقا تعریف کنیم باید
232
00:08:32,559 –> 00:08:34,159
اجرا شود، بنابراین در
233
00:08:34,159 –> 00:08:36,240
اینجا اکنون برای کار بر روی هر فایل سیستمی
234
00:08:36,240 –> 00:08:37,839
در اینجا می توانیم هر فایلی را تعریف کنیم به عنوان مثال
235
00:08:37,839 –> 00:08:40,159
در اینجا می توانیم آن را به عنوان ssf3 تعریف کنیم
236
00:08:40,159 –> 00:08:41,679
و برای باز کردن یک فایل در اینجا می
237
00:08:41,679 –> 00:08:43,039
توانیم open را تعریف کنیم
238
00:08:43,039 –> 00:08:44,959
و سپس همانطور که بحث می
239
00:08:44,959 –> 00:08:46,800
کنیم دو مورد ط