در این مطلب، ویدئو نحوه ساخت Wordle در پایتون [آسان!] با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:30:11
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,790 –> 00:00:05,600
[موسیقی]
2
00:00:05,600 –> 00:00:08,559
به همه خوش آمدید که ما می
3
00:00:08,559 –> 00:00:11,920
خواهیم امروز بازی محبوب wordle را بسازیم، اوهوم،
4
00:00:11,920 –> 00:00:12,880
5
00:00:12,880 –> 00:00:15,880
6
00:00:17,039 –> 00:00:20,080
ما یک زوج اینجا داریم و فقط به
7
00:00:20,080 –> 00:00:22,000
شما نشان می دهیم که چگونه کار می کند، بنابراین
8
00:00:22,000 –> 00:00:23,760
اگر از بازی هر حروفی را به خاطر بیاورید، کدام
9
00:00:23,760 –> 00:00:25,439
حروف را دریافت می کنید. are in the right
10
00:00:25,439 –> 00:00:27,760
در کلمه um هستند
11
00:00:27,760 –> 00:00:28,720
اما
12
00:00:28,720 –> 00:00:30,880
اوه در جای اشتباه هستند
13
00:00:30,880 –> 00:00:32,880
آنها به رنگ نارنجی مانند این n و a
14
00:00:32,880 –> 00:00:35,200
اینجا و هر حروف um که در
15
00:00:35,200 –> 00:00:36,719
کلمه وجود دارد و در جای
16
00:00:36,719 –> 00:00:38,239
درست آمده است بالا می آیند. سبز،
17
00:00:38,239 –> 00:00:39,120
بنابراین
18
00:00:39,120 –> 00:00:41,360
اگر اکنون پاسخ درست را وارد کنیم،
19
00:00:41,360 –> 00:00:43,040
میتوانیم ببینیم که پاسخ درست را در آنجا دریافت میکنیم و
20
00:00:43,040 –> 00:00:46,320
سپس میتوانیم یک کلمه جدید تولید کنیم، بنابراین
21
00:00:46,320 –> 00:00:47,840
این چیزی است که امروز
22
00:00:47,840 –> 00:00:49,440
میسازیم، واقعاً آسان است و میتوانیم
23
00:00:49,440 –> 00:00:51,440
کل کار را در صد انجام دهیم. خطوط کد
24
00:00:51,440 –> 00:00:54,160
و اوم شما می دانید که این یک نوع کاملاً بصری
25
00:00:54,160 –> 00:00:57,039
نمایش آن است و اوم ما
26
00:00:57,039 –> 00:00:59,280
احتمالاً آن را حدود 10 دقیقه
27
00:00:59,280 –> 00:01:00,719
انجام می دهیم، بنابراین ما می خواهیم همین الان وارد شویم و
28
00:01:00,719 –> 00:01:02,320
شروع کنیم،
29
00:01:02,320 –> 00:01:03,920
بنابراین اولین کاری که می خواهیم انجام دهیم به
30
00:01:03,920 –> 00:01:06,560
نیاز فهرستی از کلمات است، بنابراین من
31
00:01:06,560 –> 00:01:09,119
میخواهم این فهرست فقط یک ب کامل را بگنجانم
32
00:01:09,119 –> 00:01:11,119
33
00:01:11,119 –> 00:01:12,720
با این بازی نیز تعداد کلمات پنج حرفی وجود ندارد، اما میتوانید
34
00:01:12,720 –> 00:01:13,840
آنلاین شوید، میتوانید فهرستی از کلمات پنج حرفی خود را پیدا کنید و
35
00:01:13,840 –> 00:01:15,360
میتوانید
36
00:01:15,360 –> 00:01:18,000
هر آنچه را که نیاز دارید یک مورد سفارشی بسازید، بنابراین این لیست کلمات ما است
37
00:01:18,000 –> 00:01:20,000
، من مطمئن میشوم که این فهرست
38
00:01:20,000 –> 00:01:23,200
ذخیره شده است. در همان موقعیتی
39
00:01:23,200 –> 00:01:26,640
که لیست کار پنج حرفی است،
40
00:01:26,640 –> 00:01:28,880
بنابراین روی دسکتاپ من است،
41
00:01:28,880 –> 00:01:30,000
بنابراین هر دو در موقعیت درست
42
00:01:30,000 –> 00:01:31,280
43
00:01:31,280 –> 00:01:33,520
قرار می گیرند و فقط برای تنظیم آن در اینجا، من
44
00:01:33,520 –> 00:01:36,880
قبلاً بازی و سیستم پای تصادفی
45
00:01:36,880 –> 00:01:40,799
را وارد کرده ام. اوه
46
00:01:40,799 –> 00:01:42,799
همه از مردم محلی هستند و من در ابتدا دارم
47
00:01:42,799 –> 00:01:44,640
بازی بازیکن را مقداردهی اولیه می
48
00:01:44,640 –> 00:01:48,000
کنم، سپس فقط این رنگ های rgb را
49
00:01:48,000 –> 00:01:51,360
برای اوم سفید زرد سبز خاکستری
50
00:01:51,360 –> 00:01:53,200
سبز سیاه و سبز روشن و سبز روشن، اوه سبز در آنجا
51
00:01:53,200 –> 00:01:54,720
دو بار نیاز دارم،
52
00:01:54,720 –> 00:01:56,640
بنابراین
53
00:01:56,640 –> 00:01:58,719
می توانید کمی به صورت آنلاین جستجو کنید. اگر
54
00:01:58,719 –> 00:02:00,640
رنگهای سفارشی میخواهید یا هر کاری که
55
00:02:00,640 –> 00:02:02,799
میتوانید از آنجا هر کاری را که نیاز دارید انجام دهید،
56
00:02:02,799 –> 00:02:04,880
امم، اما اینها رنگهایی هستند که
57
00:02:04,880 –> 00:02:06,560
من بارگذاری میکنم و از آنها استفاده خواهم کرد، بنابراین
58
00:02:06,560 –> 00:02:08,878
اینها رنگهای rgb هستند،
59
00:02:08,878 –> 00:02:10,878
من در فونتها بارگذاری میکنم.
60
00:02:10,878 –> 00:02:13,040
من می خواهم استفاده کنم، بنابراین من می خواهم از این hel استفاده کنم
61
00:02:13,040 –> 00:02:15,520
vetica که کلمه all fonts است
62
00:02:15,520 –> 00:02:17,680
و من آن را با اندازه فونت 40 بارگذاری می
63
00:02:17,680 –> 00:02:19,599
کنم و سپس
64
00:02:19,599 –> 00:02:21,360
دوباره همان کار را انجام می دهم و
65
00:02:21,360 –> 00:02:24,000
آن را با اندازه فونت 80 بارگذاری می کنم.
66
00:02:24,000 –> 00:02:28,000
ام، تو، اینها خواهند
67
00:02:28,000 –> 00:02:29,599
بود امم،
68
00:02:29,599 –> 00:02:31,440
کلماتی که وقتی میبریم
69
00:02:31,440 –> 00:02:34,480
یا میبازیم، به میان میآیند، بنابراین شما برنده میشوید،
70
00:02:34,480 –> 00:02:36,160
با استفاده از فونت بزرگی که میخواهیم کلمه تو برنده میشویم را ترجمه
71
00:02:36,160 –> 00:02:38,160
کنیم برای
72
00:02:38,160 –> 00:02:40,160
اینکه آن را به صورت ضد مستعار ارائه کنیم و ما
73
00:02:40,160 –> 00:02:42,879
آن را در صفحه نور وارد کنیم، برای
74
00:02:42,879 –> 00:02:45,680
بازنده شدن شما و همینطور برای بازی دوباره،
75
00:02:45,680 –> 00:02:47,440
از فونت معمولی استفاده می کنیم تا
76
00:02:47,440 –> 00:02:49,360
در واقع حروف را روی
77
00:02:49,360 –> 00:02:52,640
صفحه بکشیم و مواردی از این قبیل را بسیار
78
00:02:52,640 –> 00:02:54,560
مهربانانه از چیزهای ساده در راه است، بنابراین
79
00:02:54,560 –> 00:02:55,840
اولین کاری که میخواهیم انجام دهیم این
80
00:02:55,840 –> 00:02:58,080
است که یک تابع کوچک در اینجا ایجاد میکنیم
81
00:02:58,080 –> 00:03:00,560
به نام check the guess
82
00:03:00,560 –> 00:03:02,879
و هر چند
83
00:03:02,879 –> 00:03:04,560
نوبتی که انجام دادهایم جریان را بگیرد.
84
00:03:04,560 –> 00:03:07,360
کلمه
85
00:03:07,360 –> 00:03:09,040
، حدس کاربر
86
00:03:09,040 –> 00:03:10,800
را میگیرد و پنجره را میکشد تا آن را به سمت آن بکشد،
87
00:03:10,800 –> 00:03:13,120
88
00:03:13,120 –> 00:03:14,159
89
00:03:14,159 –> 00:03:16,159
بنابراین روش کار به این صورت است که در
90
00:03:16,159 –> 00:03:20,000
هر نوبت W باید روی خط بعدی زیر رسم
91
00:03:20,000 –> 00:03:21,360
92
00:03:21,360 –> 00:03:23,040
کنیم، بنابراین ما اساساً به
93
00:03:23,040 –> 00:03:25,760
نوعی شبکهای از مربعها خواهیم داشت و همانطور که
94
00:03:25,760 –> 00:03:27,120
از چرخش خود عبور میکنیم، به
95
00:03:27,120 –> 00:03:28,560
مربع بعدی مربع رسم میکنیم و به مربع بعدی میکشیم.
96
00:03:28,560 –> 00:03:30,159
گروهی از مربعها و ما میخواهیم در مدت
97
00:03:30,159 –> 00:03:32,560
کوتاهی به نحوه عملکرد آن نگاه کنیم،
98
00:03:32,560 –> 00:03:34,720
بنابراین میخواهیم
99
00:03:34,720 –> 00:03:38,480
فهرستی مانند یک لیست خالی
100
00:03:38,640 –> 00:03:42,720
از حروفی که میخواهیم ترسیم
101
00:03:45,599 –> 00:03:47,680
کنیم، ایجاد کنیم تا لیستی خالی از حروف باشد.
102
00:03:47,680 –> 00:03:50,319
ما می خواهیم ترسیم کنیم،
103
00:03:50,319 –> 00:03:53,200
یک متغیر متغییر به نام
104
00:03:53,200 –> 00:03:55,040
فاصله ایجاد می کنیم و آن را صفر شروع می
105
00:03:55,040 –> 00:03:57,920
کنیم، بنابراین متغیر فاصله،
106
00:03:57,920 –> 00:04:01,599
مقدار فاصله بین هر حرف خواهد بود،
107
00:04:01,599 –> 00:04:04,319
بدیهی است که باید از
108
00:04:04,319 –> 00:04:05,920
نقطه خاصی شروع شود. و ما یک
109
00:04:05,920 –> 00:04:08,480
مقدار ثابت به آن اضافه می کنیم، بنابراین حروف خود را
110
00:04:08,480 –> 00:04:11,120
در همان فاصله از هر حرف دور می
111
00:04:11,120 –> 00:04:13,200
112
00:04:13,200 –> 00:04:16,000
کنیم، وقتی وارد آن می شویم منطقی تر خواهد بود
113
00:04:16,000 –> 00:04:17,918
و اکنون به لیست دیگری نیاز داریم که عبارت است
114
00:04:17,918 –> 00:04:20,399
از کد رنگ مهمان، بنابراین
115
00:04:20,399 –> 00:04:23,360
وقتی هیچ یک از حروف را نداریم،
116
00:04:23,360 –> 00:04:26,160
میخواهیم همه آنها خاکستری باشند lly
117
00:04:26,160 –> 00:04:28,560
و سپس
118
00:04:28,560 –> 00:04:31,680
همانطور که حروف را حدس می زنیم، موقعیت ها در
119
00:04:31,680 –> 00:04:35,280
اینجا تغییر رنگ می دهند، بنابراین اگر
120
00:04:35,280 –> 00:04:37,120
حرف اول را درست دریافت کنم و در
121
00:04:37,120 –> 00:04:39,600
موقعیت درست
122
00:04:39,600 –> 00:04:42,880
باشد، اگر متوجه شوم
123
00:04:42,880 –> 00:04:44,560
که یک حرف در کلمه وجود دارد، این خاکستری را با سبز تغییر می دهم. من
124
00:04:44,560 –> 00:04:46,800
آن را در موقعیت اشتباه قرار دادم،
125
00:04:46,800 –> 00:04:49,600
آن موقعیت را به زرد تغییر می دهم تا به این معنی باشد که
126
00:04:49,600 –> 00:04:51,199
آن حرف در آنجاست، اما شما
127
00:04:51,199 –> 00:04:53,520
آن را در جای اشتباهی گرفته اید، و ما می
128
00:04:53,520 –> 00:04:56,400
خواهیم از این دو بعدی برای حل کردن حلقه
129
00:04:56,400 –> 00:04:58,720
ها استفاده کنیم. و چگونه میخواهیم این
130
00:04:58,720 –> 00:05:00,080
کار را انجام دهیم،
131
00:05:00,080 –> 00:05:05,280
بنابراین برای x در محدوده
132
00:05:05,280 –> 00:05:07,600
انجام میدهیم و فقط پنج کلمه پنج
133
00:05:07,600 –> 00:05:09,360
حرف در کلمات خود داریم، بنابراین از صفر
134
00:05:09,360 –> 00:05:11,039
به پنج میرویم و اولین موردی را که میخواهیم جستجو کنیم.
135
00:05:11,039 –> 00:05:13,360
است
136
00:05:13,360 –> 00:05:16,800
uh هر حرفی است که کاربر
137
00:05:16,800 –> 00:05:18,479
واقعاً در کلمه دارد، بنابراین
138
00:05:18,479 –> 00:05:20,400
اگر کاربر
139
00:05:20,400 –> 00:05:23,759
حدس بزند و هر حرفی در آنجا باشد، این کار را انجام می دهیم، بنابراین
140
00:05:23,759 –> 00:05:24,960
حرف اول و این حرف
141
00:05:24,960 –> 00:05:27,280
از طریق هر حرف در حدس کاربر اجرا می
142
00:05:27,280 –> 00:05:30,720
شود. کلمه ای که در اینجا به
143
00:05:30,720 –> 00:05:32,639
آن نگاه کردیم،
144
00:05:32,639 –> 00:05:35,199
کد
145
00:05:35,199 –> 00:05:36,720
رنگ کد رنگ حدس را
146
00:05:36,720 –> 00:05:38,560
در همان موقعیت قرار می دهیم
147
00:05:38,560 –> 00:05:42,320
و ما آن را زرد می کنیم
148
00:05:43,440 –> 00:05:45,759
و سپس این که آن قطعه کد
149
00:05:45,759 –> 00:05:47,840
وجود دارد، تنها کاری است که باید انجام دهیم تا
150
00:05:47,840 –> 00:05:51,360
بفهمیم که آیا کاربر
151
00:05:51,360 –> 00:05:53,199
حرف را در کلمه دارد یا نه، اساساً اکنون
152
00:05:53,199 –> 00:05:54,479
آن را به زرد تبدیل می کنیم.
153
00:05:54,479 –> 00:05:55,440
154
00:05:55,440 –> 00:05:57,199
بدیهی است که مشکل این است که
155
00:05:57,199 –> 00:05:58,880
حتی اگر در موقعیت صحیح باشد، آن را زرد می کند،
156
00:05:58,880 –> 00:06:02,160
بنابراین
157
00:06:02,160 –> 00:06:05,199
دستور بعدی if اساساً آن را بازنویسی می کند،
158
00:06:05,199 –> 00:06:06,720
بنابراین اگر
159
00:06:06,720 –> 00:06:07,600
160
00:06:07,600 –> 00:06:10,639
um کلمه x یا موقعیت
161
00:06:10,639 –> 00:06:13,919
با کاربر یکسان باشد، x را حدس می زنیم، بنابراین هر دو اینها بنابراین
162
00:06:13,919 –> 00:06:15,360
هر دوی این حروف یکسان هستند و
163
00:06:15,360 –> 00:06:17,039
در یک موقعیت قرار دارند،
164
00:06:17,039 –> 00:06:19,280
ما
165
00:06:19,280 –> 00:06:21,360
هر چیزی را که در کد رنگ مهمان وجود دارد بازنویسی می کنیم، حتی
166
00:06:21,360 –> 00:06:23,600
اگر فقط به زرد تغییر کرده باشد،
167
00:06:23,600 –> 00:06:25,440
ما آن را به سبز بازنویسی می کنیم
168
00:06:25,440 –> 00:06:26,479
169
00:06:26,479 –> 00:06:28,400
تا حالا که و سپس این به همین سادگی
170
00:06:28,400 –> 00:06:30,319
است، یعنی همان um
171
00:06:30,319 –> 00:06:31,759
است
172
00:06:31,759 –> 00:06:33,919
که این دو چیز را رنگ آمیزی می کنیم،
173
00:06:33,919 –> 00:06:37,120
من از این کدگذاری رنگی um استفاده
174
00:06:37,120 –> 00:06:38,800
خواهم کرد تا در واقع
175
00:06:38,800 –> 00:06:40,400
شبکه مربع های خود را ترسیم کنم تا بگوییم
176
00:06:40,400 –> 00:06:42,240
زرد هستیم یا سبز. بنابراین بدیهی است که
177
00:06:42,240 –> 00:06:44,720
در حال حاضر همه آنها خاکستری هستند، بنابراین
178
00:06:44,720 –> 00:06:46,720
ما نیز فعال خواهیم شد ally به این نگاه کنید، ما
179
00:06:46,720 –> 00:06:48,960
از این برای شرط برد استفاده خواهیم کرد، زیرا
180
00:06:48,960 –> 00:06:50,960
بدیهی است که اگر همه
181
00:06:50,960 –> 00:06:53,680
اینها سبز شوند، به این معنی است که کاربر
182
00:06:53,680 –> 00:06:55,919
یکی دارد، بنابراین ما به نحوه انجام این کار در یک
183
00:06:55,919 –> 00:06:57,840
ثانیه و همچنین
184
00:06:57,840 –> 00:06:59,759
در مورد بعدی که می رویم نگاه خواهیم کرد. انجام دهیم و ما
185
00:06:59,759 –> 00:07:01,680
میتوانستیم این کار را در هر زمانی انجام دهیم، اما
186
00:07:01,680 –> 00:07:03,199
حدس کاربر را
187
00:07:03,199 –> 00:07:04,880
میگیریم و آن را به یک لیست تبدیل
188
00:07:04,880 –> 00:07:08,080
میکنیم تا بتوانیم آن را چاپ کنیم
189
00:07:08,080 –> 00:07:09,680
و میخواهیم دیگری را برای این کار انجام دهیم.
190
00:07:09,680 –> 00:07:15,360
در اینجا حلقه بزنید، بنابراین برای x در محدوده و 0 تا 5 دوباره
191
00:07:15,360 –> 00:07:17,280
192
00:07:17,280 –> 00:07:19,599
لیست رندر خود را می گیریم و
193
00:07:19,599 –> 00:07:22,240
هر آیتمی را که در آن است چاپ می کنیم، بنابراین
194
00:07:22,240 –> 00:07:25,520
195
00:07:27,599 –> 00:07:28,840
لیست رندر رندر
196
00:07:28,840 –> 00:07:32,160
x برابر با
197
00:07:32,160 –> 00:07:34,639
نقطه فونت است.
198
00:07:34,639 –> 00:07:36,560
رندر توضیح میدهم که اینجا چه اتفاقی میافتد در یک
199
00:07:36,560 –> 00:07:40,400
کاربر دوم حدس بزن x
200
00:07:41,520 –> 00:07:42,880
درست
201
00:07:42,880 –> 00:07:44,960
و مشکی
202
00:07:44,960 –> 00:07:48,080
خوب، بنابراین کاری که ما انجام میدهیم هر یک از
203
00:07:48,080 –> 00:07:51,280
حروفی است که کاربر حدس میزند باید
204
00:07:51,280 –> 00:07:53,360
به صفحه کشیده شود،
205
00:07:53,360 –> 00:07:54,639
بنابراین این همان کاری است که ما در اینجا انجام میدهیم.
206
00:07:54,639 –> 00:07:57,440
اساساً می گویید اولین حرف را بگیرید، بنابراین در
207
00:07:57,440 –> 00:07:59,280
این مثال حرف اول را
208
00:07:59,280 –> 00:08:00,720
از حدس کاربر
209
00:08:00,720 –> 00:08:02,639
بگیرید و ما از we’re going to ba استفاده می کنیم
210
00:08:02,639 –> 00:08:04,240
sically create font.render ما
211
00:08:04,240 –> 00:08:05,759
آن حرف را می گیریم و
212
00:08:05,759 –> 00:08:08,560
آن را در این لیست رندر در اینجا رندر می
213
00:08:08,560 –> 00:08:12,479
کنیم، بنابراین اساساً لیستی از پنج
214
00:08:12,479 –> 00:08:15,199
حرف رندر شده را خواهیم داشت که آماده ارسال به
215
00:08:15,199 –> 00:08:17,120
صفحه نمایش
216
00:08:17,120 –> 00:08:18,639
um
217
00:08:18,639 –> 00:08:20,400
و سپس آنچه ما هستیم. کار بعدی را انجام خواهیم داد تا
218
00:08:20,400 –> 00:08:23,199
در واقع اوه،
219
00:08:23,199 –> 00:08:26,560
لیست ما را به آنجا بکشانیم، بنابراین
220
00:08:26,560 –> 00:08:28,160
هر یک از حروف باید به
221
00:08:28,160 –> 00:08:30,160
یک مستطیل کوچک کشیده شوند، بنابراین ما
222
00:08:30,160 –> 00:08:33,879
با انجام pygame.draw.rect و انجام این کار، این کار را انجام خواهیم داد.
223
00:08:34,000 –> 00:08:36,958
ما آن را به سمت پنجره می کشیم
224
00:08:36,958 –> 00:08:39,679
و رنگ آن خواهد بود، بنابراین این
225
00:08:39,679 –> 00:08:42,000
226
00:08:42,000 –> 00:08:44,800
کد رنگ حدس زده
227
00:08:45,279 –> 00:08:48,240
x خواهد بود، بنابراین رنگ مستطیلی که
228
00:08:48,240 –> 00:08:50,240
ما به آن نگاه می کنیم
229
00:08:50,240 –> 00:08:52,640
مانند رنگ اینجا خواهد بود. بنابراین اگر
230
00:08:52,640 –> 00:08:55,680
اولین رنگ در اینجا سبز است، اولین
231
00:08:55,680 –> 00:08:58,399
مستطیل ترسیم شده سبز خواهد بود اگر
232
00:08:58,399 –> 00:09:00,959
اولین رنگ خاکستری باشد، مستطیل اول
233
00:09:00,959 –> 00:09:04,160
خاکستری خواهد بود، بنابراین این کد رنگی را
234
00:09:04,160 –> 00:09:06,880
در اینجا می گیرد که با این دو
235
00:09:06,880 –> 00:09:08,959
عبارت if در این برای حلقه و ایجاد می کنیم. سپس
236
00:09:08,959 –> 00:09:11,600
پنج مستطیل را بر اساس آن
237
00:09:11,600 –> 00:09:14,959
کد رنگ به ترتیب درست
238
00:09:14,959 –> 00:09:17,120
و آن خویشاوند ترسیم می کند d از منطقی است
239
00:09:17,120 –> 00:09:19,279
و سپس ما در واقع
240
00:09:19,279 –> 00:09:21,760
مستطیل خود را از اینجا ایجاد می کنیم، بنابراین مستطیل خود را از اینجا
241
00:09:21,760 –> 00:09:23,519
می کشیم،
242
00:09:23,519 –> 00:09:26,399
بنابراین برای ترسیم آن مستطیل،
243
00:09:26,399 –> 00:09:28,640
من به سرعت آن را در اینجا برش
244
00:09:28,640 –> 00:09:31,680
دادم، ما می خواهیم بازی پای را مستقیم انجام دهیم. و ما
245
00:09:31,680 –> 00:09:34,560
می خواهیم که مستطیل اول با 60
246
00:09:34,560 –> 00:09:36,959
پیکسل به اضافه فاصله شروع شود، بنابراین
247
00:09:36,959 –> 00:09:39,360
فاصله در ابتدا روی صفر تنظیم می شود،
248
00:09:39,360 –> 00:09:40,720
اما اساساً من این فاصله را هر چه پیش می رویم افزایش می
249
00:09:40,720 –> 00:09:42,480
دهم
250
00:09:42,480 –> 00:09:45,680
و سپس تا جایی که محور y می رود،
251
00:09:45,680 –> 00:09:48,640
آن را می خواهیم برای رفتن 50 از بالا
252
00:09:48,640 –> 00:09:52,320
به علاوه هر چرخشی که روی آن هستیم ضربدر 80. بنابراین
253
00:09:52,320 –> 00:09:54,880
این یکی در اینجا روی محور y کار می کند بنابراین
254
00:09:54,880 –> 00:09:58,160
اساساً هر بار که چرخشی
255
00:09:58,160 –> 00:10:01,440
را می گیریم یک ضربدر 80 انجام
256
00:10:01,440 –> 00:10:02,880
می دهیم که ترسیم می کنیم که این کار را انجام می دهیم. آن را
257
00:10:02,880 –> 00:10:04,720
بیشتر به سمت پایین بکشید، بگذارید فقط توضیح دهم که
258
00:10:04,720 –> 00:10:07,920
دوباره اوم شروع می کنیم با کشیدن آن
259
00:10:07,920 –> 00:10:10,480
50 پیکسل از بالا و سپس
260
00:10:10,480 –> 00:10:12,480
تبدیل عبارت اول صفر خواهد شد پس صفر
261
00:10:12,480 –> 00:10:15,600
ضربدر هشتاد پنجاه ضربدر پنجاه
262
00:10:15,600 –> 00:10:18,320
به اضافه صفر خواهد شد تا
263
00:10:18,320 –> 00:10:21,680
مستطیل اول 50 از بالا حالا
264
00:10:21,680 –> 00:10:24,399
مستطیل بعدی به سمت افزایش می رود o
265
00:10:24,399 –> 00:10:25,680
این پس از آن
266
00:10:25,680 –> 00:10:29,120
50 به اضافه 1 ضربدر 80 می
267
00:10:29,120 –> 00:10:30,800
شود که 130 می شود.
268
00:10:30,800 –> 00:10:33,600
بنابراین در آن صورت،
269
00:10:33,600 –> 00:10:35,839
بله، 130 است، بنابراین در آن صورت،
270
00:10:35,839 –> 00:10:37,839
مستطیل های بعدی
271
00:10:37,839 –> 00:10:40,880
130 را از بالا ترسیم می کند، بنابراین ما یک عدد به دست می آوریم.
272
00:10:40,880 –> 00:10:42,399
مستطیلهای بعدی که روی
273
00:10:42,399 –> 00:10:44,480
ردیف دوم کشیدهایم و بعد جمله بعدی
274
00:10:44,480 –> 00:10:47,279
که به اطراف میرسد 2 ضربدر 180 خواهد بود
275
00:10:47,279 –> 00:10:50,399
که 160 به اضافه 50 میشود
276
00:10:50,399 –> 00:10:53,360
که 210 میشود، بنابراین ردیف سوم
277
00:10:53,360 –> 00:10:54,240
278
00:10:54,240 –> 00:10:57,519
210 پیکسل پایین صفحه کشیده میشود و به همین ترتیب
279
00:10:57,519 –> 00:11:00,240
به همین ترتیب، بنابراین می توانید ببینید که ما آن را
280
00:11:00,240 –> 00:11:01,360
داریم و
281
00:11:01,360 –> 00:11:03,519
هر بار که چرخش جدیدی می
282
00:11:03,519 –> 00:11:06,240
گیریم، همه مستطیل های خود را روی یک ردیف جدید می کشیم
283
00:11:06,240 –> 00:11:08,560
و این 50 و 50 به اندازه
284
00:11:08,560 –> 00:11:12,399
مستطیل های 50 طول و 50 ارتفاع
285
00:11:12,399 –> 00:11:14,640
بعدی است که می خواهیم فقط این را
286
00:11:14,640 –> 00:11:17,519
روی صفحه نمایش دهید تا پنجره dot blitz
287
00:11:17,519 –> 00:11:21,920
و لیست رندر خواهد بود،
288
00:11:21,920 –> 00:11:23,760
بنابراین هر
289
00:11:23,760 –> 00:11:25,920
چه که اینجا باشد، هر چه اینجا باشد،
290
00:11:25,920 –> 00:11:29,200
ما آن را خاموش می کنیم و آن را خاموش می کنیم،
291
00:11:29,200 –> 00:11:32,160
292
00:11:34,640 –> 00:11:37,440
بنابراین این هم به
293
00:11:37,440 –> 00:11:40,240
همان ترتیب است. چیزی مانند مستطیل است،
294
00:11:40,240 –> 00:11:43,200
بنابراین توضیح دهید که چرا اعداد بسیار
295
00:11:43,200 –> 00:11:46,079
کمی متفاوت هستند
296
00:11:46,240 –> 00:11:48,640
تا شما u را ببینید
297
00:11:48,640 –> 00:11:50,399
h اکثر این موارد دقیقاً یکسان است
298
00:11:50,399 –> 00:11:51,600
زیرا اساساً ما می خواهیم
299
00:11:51,600 –> 00:11:53,440
مستطیل ها را بکشیم و سپس می خواهیم
300
00:11:53,440 –> 00:11:56,160
حروف را در مستطیل ها در همان
301
00:11:56,160 –> 00:11:58,480
موقعیت مستطیل ها بکشیم بنابراین این
302
00:11:58,480 –> 00:12:00,160
کم و بیش دقیقاً همان
303
00:12:00,160 –> 00:12:02,639
چیزی است که من می کنم. مشخص شد که
304
00:12:02,639 –> 00:12:04,720
چون حروف کمی کوچکتر
305
00:12:04,720 –> 00:12:08,320
از مستطیل های um i هستند، باید آنها را
306
00:12:08,320 –> 00:12:09,519
کمی
307
00:12:09,519 –> 00:12:11,839
بیشتر به سمت راست بکشیم، بنابراین به جای
308
00:12:11,839 –> 00:12:14,480
شروع آنها در 60، آنها را از 17 شروع کردم.
309
00:12:14,480 –> 00:12:16,000
تمایل دارد آنها را به
310
00:12:16,000 –> 00:12:17,920
وسط مستطیل ها بکشد و ما می بینیم که بقیه
311
00:12:17,920 –> 00:12:21,519
آن شبیه به رسم مستطیل است
312
00:12:21,519 –> 00:12:23,600
و سپس ما فقط
313
00:12:23,600 –> 00:12:27,839
فاصله را با خودش افزایش می دهیم، بنابراین به
314
00:12:27,839 –> 00:12:31,600
Uh بعلاوه 80 می رویم به طوری که هر کدام، بنابراین در اینجا که
315
00:12:31,600 –> 00:12:33,760
فاصله می گذاریم، هر یک 80 پیکسل ترسیم می شود.
316
00:12:33,760 –> 00:12:36,320
از سمت راست، بنابراین اولین
317
00:12:36,320 –> 00:12:39,040
کادر در سمت چپ بالا کشیده می شود و سپس
318
00:12:39,040 –> 00:12:41,200
کادر بعدی به 80
319
00:12:41,200 –> 00:12:42,959
پیکسل سمت راست آن و سپس 80 پیکسل به
320
00:12:42,959 –> 00:12:44,480
سمت راست آن 80 پیکسل در سمت
321
00:12:44,480 –> 00:12:46,160
راست آن و غیره و غیره کشیده می شود. روشن و سپس
322
00:12:46,160 –> 00:12:49,040
زمانی که این دوباره در t اجرا شود او
323
00:12:49,040 –> 00:12:51,600
دور بعدی را با ردیف بعدی از کادرها
324
00:12:51,600 –> 00:12:54,079
325
00:12:54,079 –> 00:12:55,680
میپیچد،
326
00:12:55,680 –> 00:12:57,279
هر چه که گفتم
327
00:12:57,279 –> 00:13:00,079
130 پیکسل پایین صفحه نمایش داده میشود، بنابراین من
328
00:13:00,079 –> 00:13:02,160
زیر ردیف اول خود خواهم بود و سپس
329
00:13:02,160 –> 00:13:03,839
330
00:13:03,839 –> 00:13:07,600
دوباره 50 50 80 پیکسل 80 پیکسل در عرض
331
00:13:07,600 –> 00:13:09,440
صفحه نمایش، بنابراین ما به نوعی می بینیم که از آنجا کار می کند
332
00:13:09,440 –> 00:13:11,040
333
00:13:11,040 –> 00:13:12,560
و سپس آخرین کاری که می
334
00:13:12,560 –> 00:13:14,959
خواهیم انجام دهیم این است که
335
00:13:14,959 –> 00:13:16,240
یک مقدار
336
00:13:16,240 –> 00:13:18,639
شرط برد را در اینجا انجام می دهیم
337
00:13:18,639 –> 00:13:21,639
338
00:13:24,160 –> 00:13:26,000
و شرط برد در صورتی خواهد بود
339
00:13:26,000 –> 00:13:27,920
که رنگ حدس زده
340
00:13:27,920 –> 00:13:29,760
شود.
341
00:13:29,760 –> 00:13:34,360
کد همیشه مانند همه سبزها است،
342
00:13:39,120 –> 00:13:41,440
بنابراین اگر مانند همه سبزها باشد، به این
343
00:13:41,440 –> 00:13:45,839
معنی است که اوم به این معنی است که شما برنده شدید،
344
00:13:47,519 –> 00:13:49,040
بنابراین اگر اینطور باشد، ما
345
00:13:49,040 –> 00:13:51,120
true را برمی گردانیم
346
00:13:51,120 –> 00:13:53,279
و این عملکرد ما برای بررسی
347
00:13:53,279 –> 00:13:55,600
حدس است، بنابراین اکنون تنها کاری که باید انجام دهیم این است
348
00:13:55,600 –> 00:13:58,000
حلقه اصلی بازی را ایجاد کنید،
349
00:13:58,000 –> 00:13:59,760
بنابراین در اینجا ما فقط با
350
00:13:59,760 –> 00:14:03,600
انجام یک تابع اصلی شروع
351
00:14:03,600 –> 00:14:08,560
میکنیم و فایل کلمات خود را باز میکنیم
352
00:14:12,320 –> 00:14:14,480
و از تابع بالایی استفاده
353
00:14:14,480 –> 00:14:16,000
میکنیم تا هر چیزی که
354
00:14:16,000 –> 00:14:19,920
بزرگ است را نیز بسازیم. به تطبیق کمک
355
00:14:20,399 –> 00:14:24,079
میکنیم، سپس
356
00:14:24,079 –> 00:14:25,519
میخواهیم ارتفاع و عرض خود را تنظیم کنیم
357
00:14:25,519 –> 00:14:28,839
پنجره بنابراین ارتفاع برابر با
358
00:14:28,839 –> 00:14:31,120
600 عرض
359
00:14:31,120 –> 00:14:33,600
برابر با 500 است، بنابراین من متوجه شدم که
360
00:14:33,600 –> 00:14:35,920
این یک نوع اندازه بهینه برای مانند
361
00:14:35,920 –> 00:14:37,600
ترسیم مستطیل ها و مواردی مانند
362
00:14:37,600 –> 00:14:39,360
این است
363
00:14:39,360 –> 00:14:42,800
که فریم ها 30 هستند،
364
00:14:42,800 –> 00:14:44,720
ما می خواهیم ساعت در اینجا نیز وجود داشته باشد، بنابراین
365
00:14:44,720 –> 00:14:48,160
ساعت برابر ا