در این مطلب، ویدئو آموزش پایتون: مجموعه زباله پایتون – متغیرهای پایتون شماره 23 با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,060 –> 00:00:01,650
سلام و خوش آمدید به یادگیری
2
00:00:01,650 –> 00:00:04,799
آموزش پایتون آرامش و آخرین
3
00:00:04,799 –> 00:00:07,049
آموزش متغیرهای پایتون ما در
4
00:00:07,049 –> 00:00:09,389
مورد جمع آوری زباله پایتون و نحوه
5
00:00:09,389 –> 00:00:10,250
کار آن صحبت خواهیم کرد جمع
6
00:00:10,250 –> 00:00:13,139
آوری زباله روشی است که پایتون
7
00:00:13,139 –> 00:00:16,289
حافظه خود را به طور خودکار مدیریت می کند و
8
00:00:16,289 –> 00:00:18,060
این کار را بر اساس شمارنده مرجع انجام می دهد
9
00:00:18,060 –> 00:00:19,410
که در آن در مورد یک شمارنده
10
00:00:19,410 –> 00:00:21,840
مرجع قبل از شمارنده مرجع هر زمان که
11
00:00:21,840 –> 00:00:26,070
مرجعی داشته باشد، هنگامی که مرجع حذف شود یک هشتم
12
00:00:26,070 –> 00:00:27,570
شمارش معکوس می کند،
13
00:00:27,570 –> 00:00:29,670
هنگامی که مرجع صفر است، شمارش معکوس
14
00:00:29,670 –> 00:00:31,710
15
00:00:31,710 –> 00:00:34,710
16
00:00:34,710 –> 00:00:36,450
می کند.
17
00:00:36,450 –> 00:00:38,550
مفسر پایتون من و ما میخواهیم B را انجام دهیم
18
00:00:38,550 –> 00:00:42,510
برابر با 9 است، بنابراین آنچه که در اینجا اتفاق افتاده است، B
19
00:00:42,510 –> 00:00:48,239
است
20
00:00:48,239 –> 00:00:52,440
21
00:00:52,440 –> 00:00:57,059
که
22
00:00:57,059 –> 00:00:58,980
به 9 ارجاع داده میشود. شمارنده
23
00:00:58,980 –> 00:01:00,870
1 بالا می رود بنابراین شمارنده مرجع در
24
00:01:00,870 –> 00:01:06,740
این مورد 1 است اکنون اگر b برابر با 7 باشد
25
00:01:06,740 –> 00:01:09,960
اکنون شمارنده مرجع برای شی
26
00:01:09,960 –> 00:01:11,970
حاوی مقدار 9 0
27
00:01:11,970 –> 00:01:14,070
ضربه جمع آوری زباله است. in آن شی را حذف می
28
00:01:14,070 –> 00:01:16,890
کند به طوری که اکنون حافظه ها آزاد شده اند،
29
00:01:16,890 –> 00:01:19,500
شی شیء حاوی مقدار 7،
30
00:01:19,500 –> 00:01:21,420
شمارنده مرجع در آن یکی 1 است، بنابراین
31
00:01:21,420 –> 00:01:23,850
اکنون یک شی با
32
00:01:23,850 –> 00:01:24,630
شمارنده مرجع 1 داریم
33
00:01:24,630 –> 00:01:27,540
– که اگر B را دریافت کنیم، اساساً اکنون فعال
34
00:01:27,540 –> 00:01:32,400
است. 9 دوباره B اکنون
35
00:01:32,400 –> 00:01:34,079
اشاره می کند که به شی
36
00:01:34,079 –> 00:01:36,450
حاوی مقدار 9 با یک شمارنده مرجع اشاره می کند
37
00:01:36,450 –> 00:01:39,840
که اکنون 7 آن شی دارای
38
00:01:39,840 –> 00:01:42,630
مقدار 7 است اما مرجع صفر دارد
39
00:01:42,630 –> 00:01:44,759
پایتون جمع آوری زباله
40
00:01:44,759 –> 00:01:46,619
آن شی را حذف کرده است و دیگر در
41
00:01:46,619 –> 00:01:49,049
حافظه وجود نداشت اما وجود دارد مواقعی که این
42
00:01:49,049 –> 00:01:53,579
کار نمی کند و وقتی این اتفاق می افتد به
43
00:01:53,579 –> 00:01:56,820
آن چرخه مرجع می گویند و چیزی که
44
00:01:56,820 –> 00:02:00,960
اتفاق می افتد این است که یک شی به خودش ارجاع می
45
00:02:00,960 –> 00:02:06,270
دهد، بنابراین اجازه دهید a برابر با یک
46
00:02:06,270 –> 00:02:10,410
لیست خالی است و قلم aa به این معنی است
47
00:02:10,410 –> 00:02:12,130
که ما چیزی را اضافه می کنیم که بود
48
00:02:12,130 –> 00:02:16,360
سلام، پس ما یک لیست خالی دیگر
49
00:02:16,360 –> 00:02:19,720
به این شی اضافه می کنیم، بنابراین آنچه در اینجا اتفاق می افتد،
50
00:02:19,720 –> 00:02:22,300
باید آن را هر گونه صدا بزنید،
51
00:02:22,300 –> 00:02:24,760
ببینید دو لیست در اینجا وجود دارد بسیار خوب است
52
00:02:24,760 –> 00:02:27,970
، ما یک لیست خالی ایجاد می کنیم و سپس
53
00:02:27,970 –> 00:02:31,480
آن لیست را به خودش در
54
00:02:31,480 –> 00:02:35,110
obj اضافه می کنیم. و غیره بنابراین در شی ما یک لیست دریافت می کنیم
55
00:02:35,110 –> 00:02:38,440
و سپس در داخل آن شی
56
00:02:38,440 –> 00:02:40,030
لیست دوباره فراخوانی می شود، در
57
00:02:40,030 –> 00:02:42,910
مورد تقویم مرجع به یک می رسد اما
58
00:02:42,910 –> 00:02:45,370
ما دیگر از برنامه
59
00:02:45,370 –> 00:02:48,010
ای استفاده نمی کنیم که دیگر آن را فراخوانی نمی کند، بنابراین
60
00:02:48,010 –> 00:02:51,250
مرجع شمارنده می شود. در یک مرحله، پایتون
61
00:02:51,250 –> 00:02:56,650
راهی برای حذف چرخه های مرجع دارد و
62
00:02:56,650 –> 00:02:58,900
بلافاصله این کار را انجام نمی دهد، این کار را
63
00:02:58,900 –> 00:03:02,940
بعد از تعداد زیادی از
64
00:03:02,940 –> 00:03:04,690
مراجع که به چیزی ارجاع می دهند و سپس به
65
00:03:04,690 –> 00:03:06,610
چیزی ارجاع نمی دهد و آن و
66
00:03:06,610 –> 00:03:11,260
آن رخداد است، انجام می دهد، بنابراین در این مورد پس
67
00:03:11,260 –> 00:03:16,420
از وقوع بسیاری از موارد، پایتون این کار را انجام می دهد. یک
68
00:03:16,420 –> 00:03:19,060
مجموعه زباله آن را اجرا کنید و در
69
00:03:19,060 –> 00:03:21,730
حافظه می رود و به هر شی نگاه می کند وقتی
70
00:03:21,730 –> 00:03:23,440
در حافظه می رود به هر شی نگاه می
71
00:03:23,440 –> 00:03:25,090
کند، می بیند که این یکی به
72
00:03:25,090 –> 00:03:26,950
خودش ارجاع می دهد و برنامه ما
73
00:03:26,950 –> 00:03:29,680
که دیگر آن را صدا نمی کند اما یک
74
00:03:29,680 –> 00:03:33,190
شمارنده مرجع دارد. یکی اما هیچ چیز
75
00:03:33,190 –> 00:03:34,690
آن را صدا نمی کند، بنابراین این کار را ادامه می دهیم و
76
00:03:34,690 –> 00:03:40,920
آن را حذف می کنیم، پس از کجا بدانیم که وقتی
77
00:03:40,920 –> 00:03:44,380
جمع آوری زباله وجود داشت، متاسفم
78
00:03:44,380 –> 00:03:46,420
که جمع آوری زباله به
79
00:03:46,420 –> 00:03:48,790
خوبی انجام می شود. با
80
00:03:48,790 –> 00:03:50,790
استفاده از ماژولی به نام جمعآوری زباله به این موضوع نگاه کنید،
81
00:03:50,790 –> 00:03:53,110
اکنون ما نمیخواهیم
82
00:03:53,110 –> 00:03:55,150
ماژول جمعآوری زباله را در اینجا عمیق کنیم،
83
00:03:55,150 –> 00:03:58,530
زیرا فقط میدانید که این بر اساس
84
00:03:58,530 –> 00:04:00,880
متغیرها است و میخواهم بفهمید
85
00:04:00,880 –> 00:04:03,880
که چگونه جمعآوری زباله وارد و
86
00:04:03,880 –> 00:04:09,280
حذف میشود. حافظه اولیه و آزادسازی
87
00:04:09,280 –> 00:04:12,100
حافظه او