در این مطلب، ویدئو آموزش پایتون نسخه 3.2.5 درس 18 – متغیرهای رشته چند خطی و هنر ASCII با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:10,190 –> 00:00:12,960
سلام و خوش آمدید به درس شماره 18 در
2
00:00:12,960 –> 00:00:15,330
مجموعه آموزش پایتون اسم من
3
00:00:15,330 –> 00:00:17,039
استیو است و امروز
4
00:00:17,039 –> 00:00:20,760
ایده متغیرهای چند
5
00:00:20,760 –> 00:00:22,529
خطی را معرفی خواهیم کرد.
6
00:00:22,529 –> 00:00:24,750
7
00:00:24,750 –> 00:00:26,130
هر برنامه ای که
8
00:00:26,130 –> 00:00:28,349
نوشته اید اما تا کنون همه آنها
9
00:00:28,349 –> 00:00:30,630
متغیرهای تک خطی بوده اند که x برابر است
10
00:00:30,630 –> 00:00:33,180
برای یک عدد یا برابر است با یک
11
00:00:33,180 –> 00:00:35,969
رشته یک خط متن، اما
12
00:00:35,969 –> 00:00:38,160
مواقعی وجود دارد که می خواهیم متغیرهای ما به
13
00:00:38,160 –> 00:00:41,010
عنوان مثال چندین خط را پوشش دهند. اگر
14
00:00:41,010 –> 00:00:46,410
میخواهیم یک متغیر منفرد داشته باشیم که یک حرف 5 یا
15
00:00:46,410 –> 00:00:48,780
6 خطی داشته باشد که میخواهیم بنویسیم
16
00:00:48,780 –> 00:00:51,930
یا فهرستی از اطلاعات، شاید
17
00:00:51,930 –> 00:00:53,489
در مورد مارکهای خودروهای
18
00:00:53,489 –> 00:00:56,489
مورد علاقهمان یا حیوانات مورد علاقه یا بازیهای کازینوی مورد علاقهمان صحبت
19
00:00:56,489 –> 00:00:59,489
کنیم، گاهی اوقات
20
00:00:59,489 –> 00:01:00,899
میخواهیم آنها را فهرست کنیم و به جای
21
00:01:00,899 –> 00:01:03,930
داشتن یک عبارت چاپی که
22
00:01:03,930 –> 00:01:06,450
چندین خط را در بر می گیرد، می دانید یک چاپ
23
00:01:06,450 –> 00:01:08,400
خط اول چاپ خط دوم چاپ خط سوم
24
00:01:08,400 –> 00:01:11,119
ما می توانیم متغیرهایی داشته باشیم که
25
00:01:11,119 –> 00:01:14,869
چندین خط را در یک متغیر واحد بپوشانند
26
00:01:14,869 –> 00:01:17,490
در واقع شما این را زمانی دیدم که
27
00:01:17,490 –> 00:01:19,320
برنامه نمونه ام را برای قلمرو
28
00:01:19,320 –> 00:01:22,369
اژدها انجام دادم، زمانی که یک گرافیک اژدها را چاپ کردم،
29
00:01:22,369 –> 00:01:25,320
بنابراین این چیزی است که
30
00:01:25,320 –> 00:01:27,150
امروز روی آن تمرکز خواهیم کرد، این چیزی است که
31
00:01:27,150 –> 00:01:30,150
کمی به برنامه های شما جذابیت می بخشد و کمی به شما می دهد.
32
00:01:30,150 –> 00:01:32,700
کمی کاربرد بیشتری دارد و من قصد دارم
33
00:01:32,700 –> 00:01:35,310
از آن در پروژه بعدی خود استفاده کنم،
34
00:01:35,310 –> 00:01:37,470
پروژه سنگ کاغذ-قیچی که در
35
00:01:37,470 –> 00:01:40,860
مرحله بعدی انجام خواهیم داد و بیایید جلو برویم و
36
00:01:40,860 –> 00:01:47,220
امروز شروع کنیم، بنابراین احتمالاً حدود یک ماه
37
00:01:47,220 –> 00:01:49,470
پیش، وقتی برای اولین بار نظراتی را معرفی کردم،
38
00:01:49,470 –> 00:01:51,090
به شما گفتم که وجود دارد دو روش برای
39
00:01:51,090 –> 00:01:54,720
40
00:01:54,720 –> 00:01:56,610
41
00:01:56,610 –> 00:01:59,100
42
00:01:59,100 –> 00:02:02,040
43
00:02:02,040 –> 00:02:04,560
44
00:02:04,560 –> 00:02:06,540
انجام نظرات این است که از علامت پوند استفاده کنید
45
00:02:06,540 –> 00:02:10,590
و نظر من را در اینجا لیست کنید و دیدید
46
00:02:10,590 –> 00:02:12,090
که و تمام نمونه هایی که
47
00:02:12,090 –> 00:02:13,920
ارائه کردم و اگر بیشتر بخواهم
48
00:02:13,920 –> 00:02:16,950
به خط بعدی بروید
49
00:02:16,950 –> 00:02:20,400
و نظر دوم من را قرار دهید و
50
00:02:20,400 –> 00:02:22,170
من ترجیح می دهم این کار را انجام دهم. البته
51
00:02:22,170 –> 00:02:24,120
راه دیگری برای انجام c نظر دادن در برنامه شما،
52
00:02:24,120 –> 00:02:25,680
اما این با کامنت گذاری چند خطی است،
53
00:02:25,680 –> 00:02:29,160
اگر بخواهم به
54
00:02:29,160 –> 00:02:32,040
جای استفاده از علامت پوند، مثال دومی را در اینجا ایجاد
55
00:02:32,040 –> 00:02:34,080
کنم، می توانم از نقل قول های سه گانه که
56
00:02:34,080 –> 00:02:37,920
سه آپاستروف در یک ردیف هستند
57
00:02:37,920 –> 00:02:39,780
استفاده کنم.
58
00:02:39,780 –> 00:02:41,940
بعد از اینکه به صورت پیشفرض در این
59
00:02:41,940 –> 00:02:45,120
رنگ سبز قرار میگیرد، این نظر من
60
00:02:45,120 –> 00:02:49,739
است، چندین
61
00:02:49,739 –> 00:02:56,660
خط را شامل میشود، اما مهم نیست زیرا من
62
00:02:56,660 –> 00:03:00,299
سهگانه نقل قول شدهام، بنابراین میتوانید ببینید که من دارم
63
00:03:00,299 –> 00:03:02,730
این را تایپ میکنم، هر خط بعدی
64
00:03:02,730 –> 00:03:05,069
نیز سبز است. این همه یک
65
00:03:05,069 –> 00:03:07,410
نظر در نظر گرفته می شود و در واقع اگر من
66
00:03:07,410 –> 00:03:09,080
برنامه نویسی را در اینجا شروع کنم و بگویم می خواهم
67
00:03:09,080 –> 00:03:14,819
صفر را برگردانم که به رنگ سبز است که
68
00:03:14,819 –> 00:03:16,650
همچنان بخشی از یک نظر در نظر گرفته
69
00:03:16,650 –> 00:03:18,540
می شود، نظر تمام نمی شود تا زمانی که پایتون با
70
00:03:18,540 –> 00:03:21,209
یک نقل قول سه گانه دیگر روبرو شود، بنابراین وقتی که من سه
71
00:03:21,209 –> 00:03:22,829
قول را در در پایان عبارت بازگشت من
72
00:03:22,829 –> 00:03:24,359
اکنون به رنگی تبدیل می
73
00:03:24,359 –> 00:03:28,230
شود که احتمالاً با آن آشنا هستید، بنابراین
74
00:03:28,230 –> 00:03:30,480
نقل قول های سه گانه به شما اجازه می دهد نظرات چند خطی داشته باشید،
75
00:03:30,480 –> 00:03:32,670
اما زمانی که متغیرهای چند خطی ایجاد می کنیم از آنها نیز استفاده می شود،
76
00:03:32,670 –> 00:03:38,910
بنابراین من ادامه می دهم
77
00:03:38,910 –> 00:03:40,380
و صفحهنمایش را اینجا پاک کنید،
78
00:03:40,380 –> 00:03:41,850
79
00:03:41,850 –> 00:03:43,470
اگر میخواهید با استفاده از نقلقولهای سهگانه نظر بدهید، دیگر لزوماً به آن نمونهها نیازی ندارم،
80
00:03:43,470 –> 00:03:44,400
81
00:03:44,400 –> 00:03:48,390
اما تا این مرحله که
82
00:03:48,390 –> 00:03:50,310
یک متغیر ایجاد کردهاید، بنابراین ما آن را
83
00:03:50,310 –> 00:03:53,700
رشتهای تک خطی مینامیم. به عنوان متغیر ما،
84
00:03:53,700 –> 00:03:56,989
شما به سادگی آن را برابر با
85
00:03:56,989 –> 00:03:59,790
علامت نقل قول یا آپستروف قرار داده اید، این
86
00:03:59,790 –> 00:04:04,650
رشته من است و
87
00:04:04,650 –> 00:04:06,840
اگر بخواهم متغیری ایجاد کنم
88
00:04:06,840 –> 00:04:09,600
که شامل چندین خط باشد،
89
00:04:09,600 –> 00:04:12,720
مثلاً یک حرف کامل را ایجاد کنم، می توانم با استفاده از یک این کار را انجام دهم.
90
00:04:12,720 –> 00:04:15,600
متغیر چند خطی، بنابراین
91
00:04:15,600 –> 00:04:18,738
من یک متغیر چند خطی ایجاد می کنم و
92
00:04:18,738 –> 00:04:21,570
به جای استفاده از جداکننده عادی x’
93
00:04:21,570 –> 00:04:24,180
یا آپستروف یا علامت نقل قول، از گیومه های
94
00:04:24,180 –> 00:04:26,760
سه گانه استفاده می کنم
95
00:04:26,760 –> 00:04:28,410
اکنون لزوماً لازم نیست این کار را انجام دهید،
96
00:04:28,410 –> 00:04:30,570
اما وقتی از یک رشته چند خطی استفاده می
97
00:04:30,570 –> 00:04:32,580
کنم، دوست دارم در سایت خط زیر شروع کنم،
98
00:04:32,580 –> 00:04:35,640
ادامه دهید و ENTER را فشار دهید
99
00:04:35,640 –> 00:04:38,550
و دوست عزیز نامه ای می نویسم و
100
00:04:38,550 –> 00:04:40,560
ا را در آنجا می گذارم که فقط می نو
101
00:04:40,560 –> 00:04:44,760
تم به شما اطلاع دهید که به این
102
00:04:44,760 –> 00:04:49,200
فکر می کردم که روز خوبی داشته باشی در
103
00:04:49,200 –> 00:04:51,710
پایان نامه من است، بنابراین ما می خواهیم آن را صادقانه امضا کنیم
104
00:04:51,710 –> 00:04:59,540
استیو و این پایان
105
00:04:59,540 –> 00:05:01,670
متغیر چند خطی من است، بنابراین من می خواهم آن را
106
00:05:01,670 –> 00:05:05,520
سه بار نقل قول کنم و اکنون چند خطی به عنوان یک
107
00:05:05,520 –> 00:05:07,590
متغیر، همه آن
108
00:05:07,590 –> 00:05:13,920
اطلاعات را در بر می گیرد. این کد را در
109
00:05:13,920 –> 00:05:19,100
کانال پایتون اجرا کنید و چند خطی را چاپ
110
00:05:19,100 –> 00:05:22,800
کنید، میتوانید ببینید که تمام
111
00:05:22,800 –> 00:05:27,030
قالببندی اصلی را حفظ میکند، همانطور که من
112
00:05:27,030 –> 00:05:30,120
اکنون آن را برنامهریزی کردم، یک نکته کناری این است که اگر
113
00:05:30,120 –> 00:05:32,340
متغیر را بدون دستور چاپ صدا بزنم
114
00:05:32,340 –> 00:05:35,280
واقعاً چه چیزی است. انجام این کار این است که
115
00:05:35,280 –> 00:05:38,160
تمام دنبالههای فرار را ذخیره میکند، بنابراین
116
00:05:38,160 –> 00:05:40,740
میتوانید پایانهای بک اسلش را در اینجا ببینید
117
00:05:40,740 –> 00:05:44,100
بک اسلش n، بنابراین وقتی من به سادگی
118
00:05:44,100 –> 00:05:46,080
متغیر را صدا میزنم، تمام
119
00:05:46,080 –> 00:05:48,570
دنبالههای فرار در آن تعبیه شده است، بنابراین
120
00:05:48,570 –> 00:05:51,120
خود متغیر در حالی که برای شما یا من چند خطی به نظر میرسد.
121
00:05:51,120 –> 00:05:53,460
وقتی ما آن را چاپ می کنیم
122
00:05:53,460 –> 00:05:55,500
پایتون هنوز در نظر دارد که یک
123
00:05:55,500 –> 00:05:57,930
متغیر تک خطی کاری که انجام می دهد این است
124
00:05:57,930 –> 00:06:00,710
که کاراکترهای فرار را برای ما قرار می دهد،
125
00:06:00,710 –> 00:06:03,840
بنابراین زمانی که متغیرهای چند خطی خود را فراخوانی می
126
00:06:03,840 –> 00:06:06,300
کنید، بسیار مهم
127
00:06:06,300 –> 00:06:08,310
است که آنها را در یک دستور چاپ قرار دهید
128
00:06:08,310 –> 00:06:11,850
. o که وقتی آن را در پنجره برنامه نویسی قرار می دهید قالب بندی را حفظ می کند،
129
00:06:11,850 –> 00:06:14,150
130
00:06:14,150 –> 00:06:19,110
من ممکن است
131
00:06:19,110 –> 00:06:20,970
بخواهم لیستی از اطلاعات داشته
132
00:06:20,970 –> 00:06:22,230
باشم، بنابراین متغیر جدیدی به نام
133
00:06:22,230 –> 00:06:25,830
بازی های کازینو را فراخوانی می کنم و آن را برابر با چند-تنظیم می کنم.
134
00:06:25,830 –> 00:06:28,620
متغیر خط و این
135
00:06:28,620 –> 00:06:30,210
لیستی است که میخواهم
136
00:06:30,210 –> 00:06:35,360
بعداً آن را چاپ کنم، بنابراین میگوید خوب من در یک کازینو هستم و
137
00:06:35,420 –> 00:06:39,240
دوست دارم بازیهای زیر را بازی کنم
138
00:06:39,240 –> 00:06:43,460
اوه: میخواهم بگویم یکی بلک جک را دوست دارم
139
00:06:43,460 –> 00:06:49,289
– من رولت را دوست دارم و سه بازی را مثل craps
140
00:06:49,289 –> 00:06:52,349
و من میتوانم بازیهایم را فهرست کنم و سپس
141
00:06:52,349 –> 00:06:57,000
در هیچ چیز دیگری خوب نیستم، آن را با
142
00:06:57,000 –> 00:06:59,009
نقل قولهای سهگانهام به پایان برسانم و اکنون یک
143
00:06:59,009 –> 00:07:00,900
بازی کازینوی متغیر دارم که فهرستی از
144
00:07:00,900 –> 00:07:02,639
اطلاعات دارد که با
145
00:07:02,639 –> 00:07:04,349
لیست پایتونی که به دست میآوریم متفاوت است. تا بعداً،
146
00:07:04,349 –> 00:07:09,150
این فقط یک لیست در یک رشته است، اکنون که من
147
00:07:09,150 –> 00:07:12,630
بازیهای کازینو را به تنهایی تایپ میکنم، تمام
148
00:07:12,630 –> 00:07:15,000
دنبالههای فرار برای من اضافه شده است
149
00:07:15,000 –> 00:07:21,210
و زمانی که بازیهای کازینو را چاپ میکنم
150
00:07:21,210 –> 00:07:26,340
، قالببندی اصلی را حفظ میکند، یکی
151
00:07:26,340 –> 00:07:28,349
از دلایلی که من بازی چندگانه را دوست دارم.
152
00:07:28,349 –> 00:07:31,080
رشته های خطی این است که ما کاملاً آماده نیستیم که
153
00:07:31,080 –> 00:07:34,590
به گرافیک برویم و هنوز یک nea اضافه کنیم
154
00:07:34,590 –> 00:07:36,569
رابط کاربری گرافیکی با دکمههای ماوس و
155
00:07:36,569 –> 00:07:39,270
اکشن بلادرنگ واقعاً
156
00:07:39,270 –> 00:07:41,009
جایی نیست که ما در آن هستیم، اما گاهی اوقات
157
00:07:41,009 –> 00:07:43,650
میخواهم برنامههای من گرافیک یا تعامل بیشتری با
158
00:07:43,650 –> 00:07:45,090
کاربر داشته باشند و اینجاست که
159
00:07:45,090 –> 00:07:47,130
میبینم متغیرهای چند خطی میتوانند بسیار
160
00:07:47,130 –> 00:07:50,150
مفید باشند. برنامه خود را پاک
161
00:07:50,150 –> 00:07:54,810
کنید و کاری که میخواهم انجام دهم این است که
162
00:07:54,810 –> 00:07:57,060
163
00:07:57,060 –> 00:07:59,789
با استفاده از هنر ASCII یک سری متغیر ایجاد کنم.
164
00:07:59,789 –> 00:08:01,680
165
00:08:01,680 –> 00:08:06,449
166
00:08:06,449 –> 00:08:08,430
کاراکترهای صفحه کلید
167
00:08:08,430 –> 00:08:10,800
برای ایجاد شما نوعی
168
00:08:10,800 –> 00:08:13,500
نمایش بصری یا وینتنر یا هنر را می شناسید، بنابراین
169
00:08:13,500 –> 00:08:16,770
من متغیری به نام تصویر
170
00:08:16,770 –> 00:08:20,490
صفر ایجاد می کنم و سعی می کنم
171
00:08:20,490 –> 00:08:24,270
در اینجا مقداری هنر ASCII برای عدد بزرگ صفر ایجاد کنم، بنابراین
172
00:08:24,270 –> 00:08:28,440
ما سه را اضافه می کنیم. Z 3 در آنجا هم بیایید
173
00:08:28,440 –> 00:08:33,870
ببینیم بله واقعاً خوب به
174
00:08:33,870 –> 00:08:36,979
نظر می رسد، بنابراین کاری که من انجام داده ام این است که یک
175
00:08:36,979 –> 00:08:39,510
نمایش بزرگتر از عدد صفر
176
00:08:39,510 –> 00:08:42,929
ایجاد کرده ام، بیایید یک متغیر تصویر یک ایجاد کنیم و سعی
177
00:08:42,929 –> 00:08:45,839
کنیم همان کار را انجام دهیم، ببینیم چگونه یک متغیر ایجاد می کنیم.
178
00:08:45,839 –> 00:08:49,020
مشکل وجود دارد میتوان یک قسمت بالای
179
00:08:49,020 –> 00:08:51,529
آن،
180
00:08:53,810 –> 00:08:57,750
بله، خوب به نظر میرسد و شاید
181
00:08:57,750 –> 00:09:02,220
پایهای روی آن قرار دهید که بهترین چیزی نیست که تا به حال
182
00:09:02,220 –> 00:09:05,790
کشیدهام، اما شما ایده را دریافت کردهاید و بیایید ادامه دهیم
183
00:09:05,790 –> 00:09:07,140
و سعی کنیم آن را دوتایی کنیم و سپس
184
00:09:07,140 –> 00:09:09,690
آن را همانجا برش میدهیم. شما
185
00:09:09,690 –> 00:09:14,820
قسمت بالایی این دو را دارید، یک قسمت جلویی دارید که
186
00:09:14,820 –> 00:09:16,110
کمی پایین میآید و سپس به
187
00:09:16,110 –> 00:09:26,160
سمت عقب منحنی میشود، ما میرویم، بنابراین یک دو بزرگ وجود دارد،
188
00:09:26,160 –> 00:09:28,950
بنابراین تمام کاری که من واقعاً انجام میدهم این است که
189
00:09:28,950 –> 00:09:31,590
در متغیرهای تصویرم مقداری هنر ASCII را در اینجا بکشم
190
00:09:31,590 –> 00:09:36,690
و کاری که می توانم انجام دهم این است که بگویم از
191
00:09:36,690 –> 00:09:40,730
کاربر بخواهم عددی را وارد کند تا x برابر با
192
00:09:40,730 –> 00:09:48,590
ورودی یک عدد صفر تا دو را وارد کند
193
00:09:49,280 –> 00:09:53,850
و سپس البته می خواهم آن
194
00:09:53,850 –> 00:09:56,160
را به یک عدد صحیح تبدیل کنم، همانطور که عدد را
195
00:09:56,160 –> 00:09:58,980
حدس نزدیم و می خواهم بگویم اگر x
196
00:09:58,980 –> 00:10:03,750
برابر با صفر باشد، تصویر صفر L را چاپ می کنم
197
00:10:03,750 –> 00:10:07,920
اگر x مساوی یک باشد،
198
00:10:07,920 –> 00:10:14,070
تصویر 1 را چاپ می کنم و اگر x برابر با دو باشد،
199
00:10:14,070 –> 00:10:20,640
تصویر 2 را چاپ می کنم، در غیر این صورت
200
00:10:20,640 –> 00:10:24,240
یک پیام انتخاب نامعتبر را چاپ می کنم.
201
00:10:24,240 –> 00:10:26,880
زیرا این بدان معناست
202
00:10:26,880 –> 00:10:30,480
که من هنگام اجرای این برنامه 0 1 یا 2 را انتخاب نکردم
203
00:10:30,480 –> 00:10:35,550
و اکنون آن را اجرا کردم، اوه صبر کنید خطای نحوی L
204
00:10:35,550 –> 00:10:38,670
من دو علامت مساوی را فراموش کرده ام
205
00:10