در این مطلب، ویدئو چالش انیمیشن موشک با VPython 1 Basic Rocket Motion با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:07:15
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:01,310 –> 00:00:04,319
بنابراین چالشی اخیراً در
2
00:00:04,319 –> 00:00:06,120
جلسه تابستانی انجمن معلمان فیزیک آمریکا
3
00:00:06,120 –> 00:00:08,250
برای ایجاد یک
4
00:00:08,250 –> 00:00:12,179
انیمیشن موشکی جالب در V Python مطرح شد
5
00:00:12,179 –> 00:00:15,210
، سخنران استدلال میکرد که موشکها
6
00:00:15,210 –> 00:00:17,369
از طریق محاسبات صفحهگسترده بهتر انجام میشوند
7
00:00:17,369 –> 00:00:18,810
و در حالی که من عاشق
8
00:00:18,810 –> 00:00:21,449
برنامهنویسی با صفحهگسترده
9
00:00:21,449 –> 00:00:23,609
هستم، البته باید استفاده کنم. در چالش ایجاد
10
00:00:23,609 –> 00:00:26,430
چیزی در V Python، این
11
00:00:26,430 –> 00:00:29,160
نتیجه کاری است که من تا کنون ساختهام، اجازه دهید به
12
00:00:29,160 –> 00:00:30,929
شما توضیح دهم که این کد از کجا آمده است
13
00:00:30,929 –> 00:00:33,480
و چگونه میدانیم
14
00:00:33,480 –> 00:00:36,210
که درست کار میکند، بنابراین ما یک
15
00:00:36,210 –> 00:00:39,809
موشک را در اینجا تنظیم کردهایم. به عنوان یک استوانه، ما
16
00:00:39,809 –> 00:00:41,670
آن را از سطح زمین شروع می کنیم و به آن رنگ
17
00:00:41,670 –> 00:00:43,140
قرمز می دهیم، زیرا چرا او را
18
00:00:43,140 –> 00:00:45,480
موشک چیزی غیر از قرمز می نامید، با توجه به
19
00:00:45,480 –> 00:00:46,950
اینکه اندازه آن واقعاً
20
00:00:46,950 –> 00:00:48,930
برای فیزیک مهم نیست، مهمتر از همه که ما
21
00:00:48,930 –> 00:00:50,550
به آن می دهیم. یک سرعت اولیه
22
00:00:50,550 –> 00:00:54,000
صفر به آن جرم 100 و
23
00:00:54,000 –> 00:00:56,879
جرم سوخت 10 می دهیم، به طوری که ممکن است
24
00:00:56,879 –> 00:00:59,039
برای جرم سوخت
25
00:00:59,039 –> 00:01:02,850
10 درصد جرم خشک موشک واقعاً واقعی باشد یا نباشد، اما
26
00:01:02,850 –> 00:01:04,319
خب من نگران نیستم. در مورد
27
00:01:04,319 –> 00:01:06,659
واقعی بودن آن خیلی زیاد است، اما اساساً
28
00:01:06,659 –> 00:01:07,890
این جرم همان جرم
29
00:01:07,890 –> 00:01:09,780
خود موشک بدون سوخت است که جرم خشک نامیده می شود،
30
00:01:09,780 –> 00:01:11,939
این جرم سوخت است، بنابراین جرم کل،
31
00:01:11,939 –> 00:01:14,310
جرم موشک پلات
32
00:01:14,310 –> 00:01:17,759
به اضافه جرم سوخت موشک خواهد بود. سپس
33
00:01:17,759 –> 00:01:19,409
ما در اینجا نوعی تنظیمات معمول را
34
00:01:19,409 –> 00:01:21,990
برای روش اویلر کرومر انجام
35
00:01:21,990 –> 00:01:24,810
میدهیم، با این تفاوت که اساساً از مقداری بقای
36
00:01:24,810 –> 00:01:26,880
تکانه به جای برخی نیروها استفاده
37
00:01:26,880 –> 00:01:29,520
میکنیم، اگر شما به این روش ریاضی
38
00:01:29,520 –> 00:01:32,729
بپردازید، چیزی که در نهایت به آن میرسید این است
39
00:01:32,729 –> 00:01:34,740
که تغییر در تکانه راکتی
40
00:01:34,740 –> 00:01:36,750
که به سمت بالا می رود باید برابر با
41
00:01:36,750 –> 00:01:39,390
تغییر تکانه پیشرانه باشد که به
42
00:01:39,390 –> 00:01:41,520
سمت پایین می رود و روش کار این است
43
00:01:41,520 –> 00:01:43,200
که ما سرعت موشک را با
44
00:01:43,200 –> 00:01:45,869
این مقدار تغییر می دهیم که متناسب با DM
45
00:01:45,869 –> 00:01:48,720
مقدار سنگ است، ببخشید مقدار
46
00:01:48,720 –> 00:01:53,490
توده سوخت از دست رفته است. در یک مرحله زمانی و
47
00:01:53,490 –> 00:01:55,740
سپس جرم موشک به اضافه
48
00:01:55,740 –> 00:01:57,540
جرم سوخت موشک یا کل جرمی را
49
00:01:57,540 –> 00:01:59,880
که میخواهیم جابهجا کنیم، واضح است که این
50
00:01:59,880 –> 00:02:01,140
باید تقسیم شود زیرا هر چه
51
00:02:01,140 –> 00:02:03,390
جرم بیشتر باشد دشوارتر است. است و سپس
52
00:02:03,390 –> 00:02:05,219
آن را در
53
00:02:05,219 –> 00:02:07,140
منفی سرعت اگزوز ضرب می کنیم زیرا
54
00:02:07,140 –> 00:02:08,489
موشک در
55
00:02:08,489 –> 00:02:10,199
جهت مخالف
56
00:02:10,199 –> 00:02:12,120
سرعت اگزوز شتاب می گیرد و البته هر چه
57
00:02:12,120 –> 00:02:13,650
سرعت خروجی بیشتر باشد
58
00:02:13,650 –> 00:02:15,840
، موشک ها سریعتر حرکت می کنند
59
00:02:15,840 –> 00:02:19,739
، DM را در اینجا محاسبه می کنیم. m نقطه ضربدر DT بنابراین m
60
00:02:19,739 –> 00:02:24,090
dot نرخ کاهش جرم از دست
61
00:02:24,090 –> 00:02:27,329
دادن جرم در هر زمان است و بنابراین DM
62
00:02:27,329 –> 00:02:33,780
مقدار جرم از دست رفته در زمان DT است به
63
00:02:33,780 –> 00:02:35,129
همین دلیل من آن را به این ترتیب
64
00:02:35,129 –> 00:02:37,709
تنظیم کردم تا بتوانم این DT و این DM را تنظیم کنم. به
65
00:02:37,709 –> 00:02:39,450
طور خودکار با
66
00:02:39,450 –> 00:02:41,909
اندازه DT تنظیم می شود، سپس ما به روز رسانی موقعیت معمولی را در اینجا انجام می دهیم،
67
00:02:41,909 –> 00:02:43,799
بنابراین موقعیت
68
00:02:43,799 –> 00:02:46,200
به همان روش به روز می شود، اما سرعت موشک
69
00:02:46,200 –> 00:02:48,060
کمی متفاوت به روز می شود، اکنون تا
70
00:02:48,060 –> 00:02:50,459
اینجای کار، جاذبه را نادیده می گیریم
71
00:02:50,459 –> 00:02:52,109
که هیچ خارجی وارد نمی کنیم. نیروها
72
00:02:52,109 –> 00:02:53,760
چیزی است که من در ویدیوی آینده اضافه می کنم
73
00:02:53,760 –> 00:02:56,280
و البته در اینجا باید
74
00:02:56,280 –> 00:02:58,019
جرم موشک را تنظیم کنیم، این چیزی نیست
75
00:02:58,019 –> 00:03:00,510
که معمولاً باید انجام
76
00:03:00,510 –> 00:03:02,129
دهیم معمولاً با سیستم های جرم ثابت کار می کنیم،
77
00:03:02,129 –> 00:03:03,720
اما در اینجا ما فقط
78
00:03:03,720 –> 00:03:06,420
جرم سوخت را یک مقدار DM کاهش میدهیم و
79
00:03:06,420 –> 00:03:08,370
پس از آن این را در نظر میگیریم که در اینجا
80
00:03:08,370 –> 00:03:09,750
لازم نیست جرم موشک را
81
00:03:09,750 –> 00:03:12,540
به درستی تغییر دهم، فقط
82
00:03:12,540 –> 00:03:14,730
این مقدار کل را تغییر دادم که در اینجا است، ما
83
00:03:14,730 –> 00:03:16,889
این کد را خواهیم داشت. تا زمانی
84
00:03:16,889 –> 00:03:18,780
که جرم سوخت بزرگتر از صفر است کار کنید
85
00:03:18,780 –> 00:03:20,819
زیرا بدیهی است که وقتی جرم سوخت تمام
86
00:03:20,819 –> 00:03:22,440
شود، موشک دیگر
87
00:03:22,440 –> 00:03:23,790
شتاب نخواهد گرفت،
88
00:03:23,790 –> 00:03:25,949
همچنان در دنیای واقعی به حرکت خود ادامه خواهد داد، ام