در این مطلب، ویدئو آموزش لاک پشت پایتون – آدم برفی با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:22:05
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,269 –> 00:00:02,310
در این ویدیو ما از
2
00:00:02,310 –> 00:00:04,140
کد پایتون استفاده می کنیم تا از خودمان یک
3
00:00:04,140 –> 00:00:07,259
کارت کریسمس با یک آدم برفی روی آن بسازیم
4
00:00:07,259 –> 00:00:09,389
، ما به ماژول لاک پشت پایتون دسترسی خواهیم داشت
5
00:00:09,389 –> 00:00:10,710
تا در واقع گرافیک روی
6
00:00:10,710 –> 00:00:13,230
صفحه نمایش شما ترسیم شود و وقتی کارتان تمام
7
00:00:13,230 –> 00:00:15,809
شد چیزی شبیه به این خواهد شد. پس بیایید همین
8
00:00:15,809 –> 00:00:17,460
امروز با رفتن به
9
00:00:17,460 –> 00:00:19,980
IDE پایتون و ساختن یک
10
00:00:19,980 –> 00:00:22,560
فایل خالی جدید به محض اینکه فایل خالی را وارد کردید، شروع کنیم
11
00:00:22,560 –> 00:00:23,880
، اولین کاری که میخواهم انجام دهم این است که
12
00:00:23,880 –> 00:00:26,160
import turtle را بنویسم که
13
00:00:26,160 –> 00:00:27,779
کل ماژول را وارد میکند که فقط مقداری از
14
00:00:27,779 –> 00:00:29,779
قبل است. کد نوشته شده و این به ما کمک می کند که
15
00:00:29,779 –> 00:00:31,740
قطعاً مقدار
16
00:00:31,740 –> 00:00:34,110
کدی را که باید بنویسیم کاهش دهیم، اولین
17
00:00:34,110 –> 00:00:36,180
شکلی که می خواهیم در واقع ترسیم کنیم یک
18
00:00:36,180 –> 00:00:37,890
دایره است، بنابراین ما می خواهیم
19
00:00:37,890 –> 00:00:41,540
تابعی به نام دایره زیرخط ترسیم را تعریف
20
00:00:41,540 –> 00:00:45,210
کنیم. تعریف نوشته شده که
21
00:00:45,210 –> 00:00:47,820
به دف کوتاه شده است، نامی پیدا میکند
22
00:00:47,820 –> 00:00:49,110
که میخواهید این تابع را صدا بزنید،
23
00:00:49,110 –> 00:00:51,600
میتواند هر چیزی باشد، اما بهتر است آن را
24
00:00:51,600 –> 00:00:53,219
معنیدار نگه دارید، به همین دلیل من آن را
25
00:00:53,219 –> 00:00:56,010
ترسیم دایره زیر خط نامیدهام
26
00:00:56,010 –> 00:00:57,690
، چند پرانتز را باز میکنم و س به این معنی است که آنچه را که
27
00:00:57,690 –> 00:00:59,579
در راهنمای ابزار زرد روی صفحه
28
00:00:59,579 –> 00:01:02,100
وجود دارد، بنویسید که عبارت است از رنگ کاما لاک پشت
29
00:01:02,100 –> 00:01:06,240
X کاما Y شعاع کاما و سپس
30
00:01:06,240 –> 00:01:07,710
اساساً مقادیری را که قرار است
31
00:01:07,710 –> 00:01:10,110
در مدت کوتاهی منتقل کنیم تا
32
00:01:10,110 –> 00:01:12,869
زمانی که براکت را ببندید و
33
00:01:12,869 –> 00:01:15,689
در نقطه دو نقطه قرار دهید، خود را دایره کنیم. و Enter را فشار دهید و میبینید
34
00:01:15,689 –> 00:01:17,580
که مکاننمای Emmaus به شکل کوچکی
35
00:01:17,580 –> 00:01:20,189
در اینجا فرورفتگی میکند و این دقیقاً همان چیزی است که
36
00:01:20,189 –> 00:01:21,780
میخواهیم اتفاق بیفتد تا نشان دهیم که
37
00:01:21,780 –> 00:01:23,930
اسلگ کد بعدی که مینویسیم در واقع در
38
00:01:23,930 –> 00:01:26,460
داخل این تابع در اینجا است و
39
00:01:26,460 –> 00:01:28,229
دایره را به شکل کد ترسیم میکند. وارد شدن در حال حاضر
40
00:01:28,229 –> 00:01:30,720
چیزی است که ابتدا دایره را ترسیم می کند که من می خواهم
41
00:01:30,720 –> 00:01:34,500
بنویسم براکت براکت رو به بالا نقطه لاک پشت است،
42
00:01:34,500 –> 00:01:36,840
بنابراین آنچه می گوید این است که ما به
43
00:01:36,840 –> 00:01:38,970
ماژول لاک پشت دسترسی داریم و در داخل
44
00:01:38,970 –> 00:01:41,009
آن ماژول لاک پشت به
45
00:01:41,009 –> 00:01:42,479
عملکرد دیگری دسترسی خواهیم داشت. به
46
00:01:42,479 –> 00:01:44,880
نام hen up نوشته شده بود و
47
00:01:44,880 –> 00:01:46,409
اساساً به این معنی است که اگر ما روی
48
00:01:46,409 –> 00:01:49,140
کاغذ می کشیدیم، خودکار خود را از
49
00:01:49,140 –> 00:01:51,090
صفحه بلند می کردیم تا دیگر
50
00:01:51,090 –> 00:01:53,130
با خودکار خود صفحه را لمس نکنیم تا بتوانیم
51
00:01:53,130 –> 00:01:54,780
بدون کشیدن قلم خود را به اطراف حرکت دهیم. چیزی که
52
00:01:54,780 –> 00:01:57,360
روی کاغذ قرار می گیرد کار بعدی
53
00:01:57,360 –> 00:01:59,909
این است که فقط نقطه لاک پشت را کپی کنید، بنابراین
54
00:01:59,909 –> 00:02:02,250
آن را برجسته کنید و به سمت کپی بروید، زیرا
55
00:02:02,250 –> 00:02:04,020
ما اکنون از آن نقطه لاک پشت
56
00:02:04,020 –> 00:02:07,170
چندین بار در کد خود از
57
00:02:07,170 –> 00:02:08,550
خط بعدی که می خواهیم استفاده کنیم. فقط در
58
00:02:08,550 –> 00:02:11,700
نقطه لاک پشت بچسبانید ما می خواهیم دوباره رنگ به
59
00:02:11,700 –> 00:02:13,380
روش آمریکایی
60
00:02:13,380 –> 00:02:16,320
در پرانتز رنگ راست بنویسیم.
61
00:02:16,320 –> 00:02:20,130
اساساً می گوییم رنگ حاشیه
62
00:02:20,130 –> 00:02:21,750
ما برای شکل ما برای دایره ما در این مورد،
63
00:02:21,750 –> 00:02:23,790
او هر رنگی خواهد
64
00:02:23,790 –> 00:02:27,330
بود که کمی بعداً در آن رد می کنیم، بسیار خوب است. در خط بعدی
65
00:02:27,330 –> 00:02:28,530
66
00:02:28,530 –> 00:02:31,680
رنگ پر کردن نقطه لاک پشت را می نویسیم و دوباره رنگ را در پرانتز می نویسیم
67
00:02:31,680 –> 00:02:34,440
و درست مانند بالا اینجا این رنگی که
68
00:02:34,440 –> 00:02:36,360
کمی بعد تایپ می کنیم یا از آن عبور
69
00:02:36,360 –> 00:02:40,710
می کنیم رنگ پر شدن شکل خواهد بود پس
70
00:02:40,710 –> 00:02:42,150
به اندازه کافی آمدن به این معنی
71
00:02:42,150 –> 00:02:43,560
که وقتی رنگهایمان مرتب شد،
72
00:02:43,560 –> 00:02:45,600
قلم خود را در موقعیت مناسب حرکت میدهیم،
73
00:02:45,600 –> 00:02:49,170
بنابراین turtle go-
74
00:02:49,170 –> 00:02:51,570
to را مینویسیم و
75
00:02:51,570 –> 00:02:54,600
در این حالت x و y مقداری یا چند مختصات را پاس میکنیم. و
76
00:02:54,600 –> 00:02:55,770
ما هنوز نمی دانیم آنها چه هستند، اما وقتی
77
00:02:55,770 –> 00:02:57,600
مقداری m را می نویسیم بعداً متوجه میشویم
78
00:02:57,600 –> 00:02:59,460
که آیا آن مقادیر x و y همان جایی است
79
00:02:59,460 –> 00:03:01,400
که میخواهیم ترسیم آن دایره را شروع
80
00:03:01,400 –> 00:03:04,290
کنیم، وقتی در موقعیتی قرار گرفتیم، میخواهیم
81
00:03:04,290 –> 00:03:06,240
قلم خود را دوباره روی کاغذ بگذاریم
82
00:03:06,240 –> 00:03:08,550
تا براکت را با دست نقطه لاک پشت بنویسیم.
83
00:03:08,550 –> 00:03:10,830
این تابع اساساً قبل از شروع نقاشی،
84
00:03:10,830 –> 00:03:12,240
قلم ما را روی کاغذ آماده برای
85
00:03:12,240 –> 00:03:15,060
کشیدن برمیگرداند، ما
86
00:03:15,060 –> 00:03:18,750
مینویسیم نقطه لاکپشت شروع زیرخط
87
00:03:18,750 –> 00:03:22,200
پر کردن را باز کرده و براکت را میبندیم، بنابراین
88
00:03:22,200 –> 00:03:23,850
هر چیزی که اکنون میکشیم، شروع به
89
00:03:23,850 –> 00:03:27,570
پر کردن آن با رنگ پر میکنیم. و
90
00:03:27,570 –> 00:03:30,920
همچنین در یک دایره لاک پشتی می نویسیم
91
00:03:30,920 –> 00:03:34,020
و سپس در پرانتز
92
00:03:34,020 –> 00:03:36,000
شعاع را می نویسیم، بنابراین این به اندازه ی سرویس ما خواهد بود
93
00:03:36,000 –> 00:03:38,070
که ما شعاع را ترسیم
94
00:03:38,070 –> 00:03:40,680
می کنیم و آخرین
95
00:03:40,680 –> 00:03:42,360
چیزی که پس از رسم آن دایره این است که ما می
96
00:03:42,360 –> 00:03:45,390
نویسیم نقطه لاک پشت انتهای زیر خط را پر کنید و
97
00:03:45,390 –> 00:03:46,620
یک براکت را باز و بسته می کنیم
98
00:03:46,620 –> 00:03:48,690
هی که در آنجا کار می کنیم ما فقط
99
00:03:48,690 –> 00:03:51,570
رنگ آمیزی را در اشلی متوقف می کنیم تا کد
100
00:03:51,570 –> 00:03:54,959
مورد نیاز برای رسم یک دایره باشد و بعد
101
00:03:54,959 –> 00:03:56,430
بگوییم که باید بکشیم یک مستطیل است بنابراین
102
00:03:56,430 –> 00:03:58,110
ما یک تابع جدید توسط
103
00:03:58,110 –> 00:04:00,830
نوشتن d EF سپس ما می نویسیم ترسیم
104
00:04:00,830 –> 00:04:05,280
زیر خط یا مستطیل شما می توانید آن را
105
00:04:05,280 –> 00:04:07,709
درست در همان جا بنویسید، همانطور که می بینید اکنون
106
00:04:07,709 –> 00:04:09,630
ترسیم تعریف ما یک مستطیل به سمت چپ صفحه به عقب رانده شده است،
107
00:04:09,630 –> 00:04:11,670
خوب
108
00:04:11,670 –> 00:04:13,260
ما ابتدا از این صفحه خارج شدیم. تابع
109
00:04:13,260 –> 00:04:15,980
و ما اکنون در حال ایجاد یک تابع جدید هستیم، در
110
00:04:15,980 –> 00:04:17,940
حال حاضر کمی
111
00:04:17,940 –> 00:04:20,399
کپی و چسباندن را در اینجا انجام می دهیم، بنابراین من
112
00:04:20,399 –> 00:04:23,550
اساساً از این براکت تا
113
00:04:23,550 –> 00:04:24,990
اینجا تا انتهای
114
00:04:24,990 –> 00:04:27,120
اولین تابع
115
00:04:27,120 –> 00:04:30,030
تابع کپی می کنم. برای کپی کردن و بعد از کشیدن یک مستطیل،
116
00:04:30,030 –> 00:04:32,479
ctrl V را فشار میدهم تا آن را
117
00:04:32,479 –> 00:04:34,440
بچسبانم، خوب حالا بسیاری از این کدها یکسان خواهند بود،
118
00:04:34,440 –> 00:04:36,120
اما چند اصلاح کوچک وجود دارد
119
00:04:36,120 –> 00:04:38,729
که باید انجام دهیم، بنابراین برای خط
120
00:04:38,729 –> 00:04:41,580
تعریف شده، یک خط مستطیل رسم میکنیم.
121
00:04:41,580 –> 00:04:45,270
لاک پشت را به جای شعاع، X و y را رها کنید
122
00:04:45,270 –> 00:04:46,020
123
00:04:46,020 –> 00:04:48,210
، در مستطیل شعاع وجود ندارد، چیزی که
124
00:04:48,210 –> 00:04:49,800
باید بدانیم عرض و
125
00:04:49,800 –> 00:04:52,229
ارتفاع است که در عرض کاما
126
00:04:52,229 –> 00:04:54,840
127
00:04:54,840 –> 00:04:57,180
درست است. پهن و
128
00:04:57,180 –> 00:05:00,630
بلند مستطیل ما باید خط بعدی باشد
129
00:05:00,630 –> 00:05:02,639
قلم ما را از سمت بالا بلند کنید در صفحه یک
130
00:05:02,639 –> 00:05:06,060
رنگ حاشیه و یک رنگ پر را انتخاب میکنیم، به
131
00:05:06,060 –> 00:05:09,930
مجموعهای از مختصات میرویم، خوب وقتی
132
00:05:09,930 –> 00:05:11,550
آنجا بودیم، قلم را روی صفحه
133
00:05:11,550 –> 00:05:14,280
میگذاریم و پر کردن را شروع میکنیم، اکنون
134
00:05:14,280 –> 00:05:15,840
چند بار ENTER را فشار میدهم. در اینجا به این دلیل که ما اکنون
135
00:05:15,840 –> 00:05:17,669
باید کدی را وارد کنیم تا در واقع
136
00:05:17,669 –> 00:05:20,430
مستطیل خود را رسم کنیم، همانطور که می دانید یک
137
00:05:20,430 –> 00:05:22,830
مستطیل دو ضلع
138
00:05:22,830 –> 00:05:24,449
بلند مساوی و دو ضلع کوتاهتر
139
00:05:24,449 –> 00:05:26,280
با هم دارد، بنابراین از آن به
140
00:05:26,280 –> 00:05:29,160
نفع خود استفاده می کنیم و کد ما در اینجا به صورت یک
141
00:05:29,160 –> 00:05:32,160
حلقه یا کد ما را دو بار حلقه می کنیم و این
142
00:05:32,160 –> 00:05:34,080
به ما کمک می کند تا یک مستطیل را کمی سریعتر برایمان ترسیم کنیم،
143
00:05:34,080 –> 00:05:36,150
بنابراین من می خواهم در
144
00:05:36,150 –> 00:05:40,229
حلقه for بنویسم، بنابراین برای I در محدوده و سپس
145
00:05:40,229 –> 00:05:42,479
در پرانتز به بنابراین ما می خواهیم
146
00:05:42,479 –> 00:05:45,930
بار بعدی کد را دو بار تکرار کنید. فراموش
147
00:05:45,930 –> 00:05:47,639
کردم بعد از آن عدد دو یک دونقطه
148
00:05:47,639 –> 00:05:49,169
در پرانتز قرار دهم که فقط می گوید
149
00:05:49,169 –> 00:05:51,539
ما حلقه خود را شروع می کنیم، اجازه دهید Enter را فشار دهم
150
00:05:51,539 –> 00:05:53,669
، ماوس در زیر
151
00:05:53,669 –> 00:05:56,630
و در عرض کمی برای بخش تورفتگی پیدا می کند.
152
00:05:56,630 –> 00:06:01,560
ما نقطه لاک پشت را به جلو می نویسیم و
153
00:06:01,560 –> 00:06:02,699
154
00:06:02,699 –> 00:06:06,810
عرض آن را جلو می بریم e برای مستطیل ما تنظیم شده است و من
155
00:06:06,810 –> 00:06:08,310
فقط نقطه لاک پشت Eggers را کپی می کنم.
156
00:06:08,310 –> 00:06:09,780
می خواهم از آن کمی استفاده
157
00:06:09,780 –> 00:06:10,800
158
00:06:10,800 –> 00:06:14,669
159
00:06:14,669 –> 00:06:15,990
کنم. دوباره لاک پشت خود
160
00:06:15,990 –> 00:06:19,470
را 90 درجه به سمت چپ بچرخانیم، هنگامی که 90 درجه به سمت چپ چرخید
161
00:06:19,470 –> 00:06:20,880
، ما
162
00:06:20,880 –> 00:06:22,410
دوباره نقطه لاک پشت را به جلو انجام می دهیم، بنابراین
163
00:06:22,410 –> 00:06:24,419
این بار به سمت جلو حرکت می کنیم
164
00:06:24,419 –> 00:06:27,840
، ارتفاع را به جلو می رویم، هر مقدار که باشد. ما
165
00:06:27,840 –> 00:06:29,430
تصمیم میگیریم که ارتفاع تا چه
166
00:06:29,430 –> 00:06:30,780
اندازه است که به جلو حرکت میکند
167
00:06:30,780 –> 00:06:33,690
و سپس کل نقطه را به سمت چپ
168
00:06:33,690 –> 00:06:36,090
مینویسیم و دوباره در اطراف 90 درجه میچرخیم و این
169
00:06:36,090 –> 00:06:37,919
تمام کدی است که برای نوشتن
170
00:06:37,919 –> 00:06:38,860
رسم راست
171
00:06:38,860 –> 00:06:41,800
رودهمان نیاز داریم.
172
00:06:41,800 –> 00:06:45,189
ریه را می کشد یا عرض را 90 درجه به سمت چپ
173
00:06:45,189 –> 00:06:48,430
می کشد، ارتفاع را به سمت چپ 90 درجه می کشد
174
00:06:48,430 –> 00:06:50,620
و ما می خواهیم اینجا را حلقه برگردیم
175
00:06:50,620 –> 00:06:52,960
و فقط یک بار دیگر این کد را تکرار
176
00:06:52,960 –> 00:06:54,490
کنیم تا مستطیل خود را تمام
177
00:06:54,490 –> 00:06:56,080
کنیم تا دوباره به جلو برویم و به
178
00:06:56,080 –> 00:06:58,960
سمت چپ به جلو برویم دوباره به چپ بپیچید و
179
00:06:58,960 –> 00:07:02,229
این مستطیل ما را برای
180
00:07:02,229 –> 00:07:04,300
نهایی شدن می بندد همه چیز در اینجا ما فقط
181
00:07:04,300 –> 00:07:06,879
کدی را که قبل از
182
00:07:06,879 –> 00:07:08,460
حذف شعاع دایره نقاط لاک پشت داشتیم برمی گردانیم،
183
00:07:08,460 –> 00:07:10,180
بدیهی است که یک دایره در آنجا رسم نمی
184
00:07:10,180 –> 00:07:12,909
کنیم تا بتوانیم آن و این آخرین
185
00:07:12,909 –> 00:07:14,919
خط را حذف کنیم و کل نقطه را پر کنیم و نگه داریم
186
00:07:14,919 –> 00:07:18,159
که فقط ما را متوقف می کند. رنگ آمیزی و
187
00:07:18,159 –> 00:07:21,639
مستطیل ما و دوباره آخرین چیزی
188
00:07:21,639 –> 00:07:24,729
که به آن نیاز داریم این است که عنوان را تنظیم کنیم و وقتی
189
00:07:24,729 –> 00:07:27,159
صفر شد به طوری که لاک پشت ما
190
00:07:27,159 –> 00:07:29,669
را در جهت صفر درجه قرار می دهد،
191
00:07:29,669 –> 00:07:31,539
خوب است، بنابراین این جهتی است که به
192
00:07:31,539 –> 00:07:33,819
سمت آن می رود، این همه کدی است که باید
193
00:07:33,819 –> 00:07:35,680
انجام دهیم. یک دایره و مستطیل، بنابراین من
194
00:07:35,680 –> 00:07:38,500
میروم به فایل و ذخیرهسازی بهعنوان
195
00:07:38,500 –> 00:07:40,150
196
00:07:40,150 –> 00:07:45,610
197
00:07:45,610 –> 00:07:49,300
198
00:07:49,300 –> 00:07:52,360
اسمش را بزن آدم برفی او را باز کن
199
00:07:52,360 –> 00:07:56,460
و ما این ماژول را شکل صدا میزنیم،
200
00:07:56,460 –> 00:07:58,419
من در واقع املای
201
00:07:58,419 –> 00:08:00,779
شکلها را درست در آنجا میدانم و روی Save کلیک
202
00:08:00,779 –> 00:08:02,860
میکنیم، اکنون به IDE برمیگردیم
203
00:08:02,860 –> 00:08:06,729
و یک فایل جدید میسازیم و بنابراین
204
00:08:06,729 –> 00:08:08,740
در واقع کدی را برای ترسیم
205
00:08:08,740 –> 00:08:10,870
آدم برفی در صفحه قرار
206
00:08:10,870 –> 00:08:12,639
می دهیم کدی که در
207
00:08:12,639 –> 00:08:14,800
واقع یک دایره روی یک مستطیل ایجاد می
208
00:08:14,800 –> 00:08:16,419
کند، اما آن را روی صفحه نمی کشد، اما
209
00:08:16,419 –> 00:08:18,339
این جایی است که این فایل جدید
210
00:08:18,339 –> 00:08:19,779
برای انجام این کار مفید است،
211
00:08:19,779 –> 00:08:21,370
بنابراین اولین کاری که انجام می دهیم این است که
212
00:08:21,370 –> 00:08:23,710
یک فایل را وارد می کنیم. چند ماژول از پایتون
213
00:08:23,710 –> 00:08:25,270
اولین ماژول لاک پشت است، بنابراین من می
214
00:08:25,270 –> 00:08:27,460
خواهم از ستاره واردات لاک پشت بنویسم،
215
00:08:27,460 –> 00:08:29,560
یعنی تمام کدها را در آن
216
00:08:29,560 –> 00:08:31,870
ماژول وارد کنید، سپس از
217
00:08:31,870 –> 00:08:35,380
شکل ها می نویسیم، بنابراین همه چیز را
218
00:08:35,380 –> 00:08:39,820
از فایل shapes وارد می کنیم. اکنون ایجاد شده است تا
219
00:08:39,820 –> 00:08:41,620
اکنون که ما آن ماژول
220
00:08:41,620 –> 00:08:43,539
ها را وارد کرده ایم آماده هستند تا کدنویسی مناسب را شروع کنند،
221
00:08:43,539 –> 00:08:45,370
خوب اول از همه، من می خواهم
222
00:08:45,370 –> 00:08:48,339
سرعت کل ما را صفر کنم،
223
00:08:48,339 –> 00:08:50,410
به این ترتیب آدم برفی ما به سرعت ترسیم می شود
224
00:08:50,410 –> 00:08:52,470
و صفر سریع ترین است.
225
00:08:52,470 –> 00:08:54,120
میتوانید با آن بازی کنید و آن
226
00:08:54,120 –> 00:08:55,650
را روی پنج یا ده یا چیزی شبیه به آن تنظیم کنید
227
00:08:55,650 –> 00:08:57,360
و میتوانید ببینید که
228
00:08:57,360 –> 00:08:59,850
آدم برفی را بسیار کندتر میکشد، اما فقط برای اینکه
229
00:08:59,850 –> 00:09:01,170
همه چیز سریع حرکت کند،
230
00:09:01,170 –> 00:09:03,810
سرعت را بعد از اینکه آنها شروع کردند به صفر میرسانیم.
231
00:09:03,810 –> 00:09:06,270
برای تنظیم یک صفحه روی پنجره برای
232
00:09:06,270 –> 00:09:07,770
طراحی خود به طوری که در
233
00:09:07,770 –> 00:09:11,640
پنجره درست برابر با لاک پشت خارج از صفحه با
234
00:09:11,640 –> 00:09:13,680
S بزرگ باشد و سپس یک
235
00:09:13,680 –> 00:09:18,420
پنجره براکت bgcolor را باز و بسته کنید
236
00:09:18,420 –> 00:09:20,130
تا رنگ پسزمینه را برای پنجره ما تنظیم
237
00:09:20,130 –> 00:09:22,650
کند، بله، فکر میکنم به طور
238
00:09:22,650 –> 00:09:24,480
خودکار سفید میشود، اما در صورتی که اینطور
239
00:09:24,480 –> 00:09:27,960
نباشد. می توانید با رنگ سفید بنویسید یا از
240
00:09:27,960 –> 00:09:31,260
کد هگزادسیمال استفاده کنید که F
241
00:09:31,260 –> 00:09:35,880
F F F F F مانند آن است، به طوری که فقط
242
00:09:35,880 –> 00:09:37,650
رنگ پنجره ما را وقتی که ظاهر می شود به
243
00:09:37,650 –> 00:09:39,960
رنگ سفید تنظیم می کند.
244
00:09:39,960 –> 00:09:42,050
در
245
00:09:42,050 –> 00:09:45,180
پشت آدم برفی، بنابراین
246
00:09:45,180 –> 00:09:47,070
ما یک کامنت میگذاریم که میگوید پسزمینه من
247
00:09:47,070 –> 00:09:49,650
یادم میآید نظرات فقط انگلیسی ساده هستند
248
00:09:49,650 –> 00:09:51,240
که وقتی کامپیوتر
249
00:09:51,240 –> 00:09:53,040
کد را میخواند هر بار که من یک
250
00:09:53,040 –> 00:09:55,140
هشتگ را میبینم یا از آن خط عبور میکنم از قلم میافتد
251
00:09:55,140 –> 00:09:57,420
. حتی زحمت خواندن آن را نداشته باشید تا
252
00:09:57,420 –> 00:09:59,640
پردازش نشود، این کد فقط به زبان انگلیسی ساده است
253
00:09:59,640 –> 00:10:02,280
تا به افرادی که کد ما را می خوانند کمک کند
254
00:10:02,280 –> 00:10:05,550
بفهمند چه اتفاقی می افتد خوب است، بنابراین
255
00:10:05,550 –> 00:10:07,590
پس زمینه ما فقط یک دایره آبی است، بنابراین
256
00:10:07,590 –> 00:10:09,360
بیایید تابعی را که قبلا ایجاد کرده بودیم فراخوانی کنیم
257
00:10:09,360 –> 00:10:12,240
تا یک تصویر ترسیم کنیم. حلقه تو ها یک نگاهی به
258
00:10:12,240 –> 00:10:13,710
گذشته در کد اشکالی که
259
00:10:13,710 –> 00:10:15,900
قبلاً ترسیم کردیم این است که تابع ما یک
260
00:10:15,900 –> 00:10:18,510
دایره میکشد، بنابراین به جای نوشتن تمام این
261
00:10:18,510 –> 00:10:20,280
خطوط مختلف کد، تنها چیزی که باید
262
00:10:20,280 –> 00:10:23,220
بنویسیم این است که خط اول مشکلی ندارد و
263
00:10:23,220 –> 00:10:24,840
همه این کدهای دیگر را زیر
264
00:10:24,840 –> 00:1