در این مطلب، ویدئو مدیریت رویدادهای ماوس در ترمینال | مقدمه ای بر نفرین در پایتون (قسمت 4) با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:10:19
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,709 –> 00:00:03,419
سلام بچه ها به چهارمین ویدیوی
2
00:00:03,419 –> 00:00:05,940
سری من در مورد نفرین ها در پایتون خوش آمدید و در
3
00:00:05,940 –> 00:00:08,280
این ویدیو یاد می گیریم که چگونه می توانیم
4
00:00:08,280 –> 00:00:12,030
کلیک ماوس را توسط هر کاربر روی
5
00:00:12,030 –> 00:00:14,880
صفحه ترمینال تشخیص دهیم و سپس می
6
00:00:14,880 –> 00:00:16,800
توانیم مختصاتی را که آنها
7
00:00:16,800 –> 00:00:18,690
روی آنها کلیک کرده اند پیدا کنیم. روی صفحه ما و سپس
8
00:00:18,690 –> 00:00:20,490
می توانیم بر اساس آن اقدامی انجام دهیم، بنابراین
9
00:00:20,490 –> 00:00:21,630
فرض کنید این صفحه ترمینال شما است
10
00:00:21,630 –> 00:00:24,480
و فرض کنید اینجا کلیک می کنم، سپس
11
00:00:24,480 –> 00:00:26,010
باید بتوانم بدانم که من واقعاً
12
00:00:26,010 –> 00:00:28,619
کلیک کرده ام و مختصات آن خاص چیست؟
13
00:00:28,619 –> 00:00:30,660
14
00:00:30,660 –> 00:00:32,880
به صفحه ترمینال خود اشاره کنید، بنابراین اگر بتوانم
15
00:00:32,880 –> 00:00:35,070
آن اطلاعات خاص را به دست بیاورم، در
16
00:00:35,070 –> 00:00:36,840
آن صورت می توانم
17
00:00:36,840 –> 00:00:38,969
برنامه های تعاملی بیشتری درست کنم، بنابراین این همان چیزی است که ما
18
00:00:38,969 –> 00:00:40,260
در این ویدیوی خاص می
19
00:00:40,260 –> 00:00:41,850
بینیم، می خواهیم یک برنامه بسیار کوچک
20
00:00:41,850 –> 00:00:44,460
در اطراف آن بسازیم و بله، این
21
00:00:44,460 –> 00:00:45,809
همان چیزی است که بدون هیچ تأخیری،
22
00:00:45,809 –> 00:00:50,640
بیایید شروع کنیم بسیار خوب، بنابراین اولین
23
00:00:50,640 –> 00:00:52,320
کاری که باید انجام دهید این است که
24
00:00:52,320 –> 00:00:55,320
باید مطمئن شوید که
25
00:00:55,320 –> 00:00:59,820
به برنامه اجازه میدهید تا کلیکهای ماوس را شناسایی کند
26
00:00:59,820 –> 00:01:01,620
. o برای این کار باید
27
00:01:01,620 –> 00:01:04,110
از تابع ماسک ماوس استفاده کنید که در آن
28
00:01:04,110 –> 00:01:06,150
می توانید مقادیر صحیح مختلف را
29
00:01:06,150 –> 00:01:08,130
بسته به نوع کلیکی که می
30
00:01:08,130 –> 00:01:10,530
خواهید تشخیص دهید ارسال کنید، بنابراین برای یک کلیک ساده
31
00:01:10,530 –> 00:01:13,229
باید یکی را اینجا بنویسم
32
00:01:13,229 –> 00:01:15,900
تا هسته اصلی باشد و اکنون کاری که میخواهم انجام دهم این است
33
00:01:15,900 –> 00:01:18,180
که منتظر میمانم تا کاربر
34
00:01:18,180 –> 00:01:20,220
چیزی را فشار دهد، بنابراین بیایید بگوییم ki برابر است با
35
00:01:20,220 –> 00:01:25,380
نقطه استاندارد صفحه نمایش CH اکنون که ki
36
00:01:25,380 –> 00:01:28,770
میتواند یک کلیک ماوس نیز باشد، زیرا
37
00:01:28,770 –> 00:01:31,829
ماسک ماوس را روی 1 تنظیم کردهام. حالا
38
00:01:31,829 –> 00:01:36,000
اگر کلید persist dot ki underscore
39
00:01:36,000 –> 00:01:37,890
Mouse است، به این معنی است که یک کلیک ماوس است،
40
00:01:37,890 –> 00:01:41,610
بنابراین اجازه دهید من فقط سعی کنم صفحه استاندارد را انجام دهم.
41
00:01:41,610 –> 00:01:46,229
42
00:01:46,229 –> 00:01:48,570
43
00:01:48,570 –> 00:01:54,470
44
00:01:54,470 –> 00:01:58,619
درست است و بله همینطور است، من به شما اجازه می دهم
45
00:01:58,619 –> 00:02:00,090
منتظر بمانید تا کاربر چیزی را فشار دهد تا
46
00:02:00,090 –> 00:02:02,219
ما بتوانیم آن خروجی را ببینیم،
47
00:02:02,219 –> 00:02:03,990
بنابراین همه چیز در مورد آن است، بنابراین اجازه دهید آن
48
00:02:03,990 –> 00:02:08,758
را امتحان کنیم این مثال آزمایش پایتون 3
49
00:02:08,758 –> 00:02:10,530
حتی نام یک فایل و حالا اجازه دهید
50
00:02:10,530 –> 00:02:14,160
نرم افزار را بردارم پس به آن ok نگاه کنید تا
51
00:02:14,160 –> 00:02:16,530
مشکلی نداشته باشد پس من دارم برای نوشتن
52
00:02:16,530 –> 00:02:19,380
یک رشته تبلیغ نقطه استاندارد روی صفحه، اشتباه احمقانه ای است
53
00:02:19,380 –> 00:02:21,690
که من در آنجا انجام دادم، باید
54
00:02:21,690 –> 00:02:24,150
تابعی را صدا بزنم نه شی پنجره، بنابراین بله
55
00:02:24,150 –> 00:02:25,950
، حالا اجازه دهید جایی کلیک کنم، بنابراین ببینید
56
00:02:25,950 –> 00:02:27,480
که می گوید شما کلیک کردید چون من
57
00:02:27,480 –> 00:02:29,550
کلیک کردم تا بدانم. شما این را نمی
58
00:02:29,550 –> 00:02:31,230
دانید اما می توانید با استفاده از این کد آن را امتحان کنید،
59
00:02:31,230 –> 00:02:33,060
بنابراین بله، بنابراین
60
00:02:33,060 –> 00:02:35,520
وقتی من کلیک می کنم خوب کار می کند، سپس
61
00:02:35,520 –> 00:02:36,990
چیزی می نویسد، به این معنی است که
62
00:02:36,990 –> 00:02:40,170
می تواند یک کلیک را تشخیص دهد، اما حالا در
63
00:02:40,170 –> 00:02:42,090
چه موقعیتی کلیک کردم. بنابراین
64
00:02:42,090 –> 00:02:44,990
برای اینکه بدانید باید از
65
00:02:44,990 –> 00:02:50,850
تابعی به نام curses dot استفاده کنید Mouse بنابراین
66
00:02:50,850 –> 00:02:52,890
curses dot get تابع ماوس اکنون
67
00:02:52,890 –> 00:02:55,680
سعی میکند بفهمد چه چیزی را فشار دادهاید تا
68
00:02:55,680 –> 00:02:57,330
نشانگرها ماوس دریافت نکنند آیا به من
69
00:02:57,330 –> 00:02:59,730
یک تاپلی پنج عنصری میگویید. اجازه دهید به شما نشان دهم
70
00:02:59,730 –> 00:03:01,290
که قسمت بالایی به جای نوشتن شما
71
00:03:01,290 –> 00:03:01,710
بریده شده است،
72
00:03:01,710 –> 00:03:04,920
اجازه دهید فقط آن را چاپ کنم تا این
73
00:03:04,920 –> 00:03:06,870
دوگانه من است.
74
00:03:06,870 –> 00:03:10,470
75
00:03:10,470 –> 00:03:13,230
76
00:03:13,230 –> 00:03:14,970
در حال
77
00:03:14,970 –> 00:03:16,530
بازگشت پنج el این یک
78
00:03:16,530 –> 00:03:19,680
پنج نقطه بالایی است و در واقع دومین
79
00:03:19,680 –> 00:03:22,290
مقدار در این بالا، مقدار محور x است
80
00:03:22,290 –> 00:03:24,510
و مقدار سوم در واقع
81
00:03:24,510 –> 00:03:27,000
مقدار محور y است، بنابراین این مختصات واقعی هستند
82
00:03:27,000 –> 00:03:29,940
که من به آن نیاز دارم، بنابراین می توانید
83
00:03:29,940 –> 00:03:37,980
آن را مانند کاما X بنویسید. Y برابر است با آن یا
84
00:03:37,980 –> 00:03:39,900
می توانم به سادگی این کار را انجام دهم، می توانم از زیرخط استفاده کنم
85
00:03:39,900 –> 00:03:41,850
تا مقادیری را
86
00:03:41,850 –> 00:03:44,760
که به آنها نیازی ندارم نادیده بگیرم، بنابراین فقط دو
87
00:03:44,760 –> 00:03:46,260
خط زیرخط را در اینجا قرار دهید، بنابراین بله همینطور است،
88
00:03:46,260 –> 00:03:48,300
بنابراین یک دو سه چهار پنج و من
89
00:03:48,300 –> 00:03:49,380
دومی را خریدم. یا مقدار سوم
90
00:03:49,380 –> 00:03:51,360
که مختصات هستند، بله همینطور است،
91
00:03:51,360 –> 00:03:51,720
92
00:03:51,720 –> 00:03:55,250
بنابراین اجازه دهید من فقط آن مختصات را
93
00:03:55,250 –> 00:04:02,300
مانند فرمت نقطه سمت راست X کاما Y
94
00:04:02,300 –> 00:04:04,800
خوب چاپ کنم در واقع باید از کاما Y X استفاده کنم
95
00:04:04,800 –> 00:04:08,250
زیرا نفرین از کاما Y از کاما X
96
00:04:08,250 –> 00:04:10,980
به عنوان فرمت مختصات استفاده کرده است اما فقط این
97
00:04:10,980 –> 00:04:13,380
آنها از تابع X قبل از Y استفاده
98
00:04:13,380 –> 00:04:15,990
می کنند، بنابراین جالب است، بنابراین حالا اجازه دهید من فقط
99
00:04:15,990 –> 00:04:18,510
سعی کنم ببینم آیا می توانید
100
00:04:18,510 –> 00:04:20,670
چیزی را دریافت کنید یا نه، بنابراین اجازه دهید
101
00:04:20,670 –> 00:04:23,310
اینجا کلیک کنم یا اجازه دهید فقط اینجا را کلیک کنم
102
00:04:23,310 –> 00:04:25,620
مانند این، بنابراین ببینید که کدها به صورت زیر
103
00:04:25,620 –> 00:04:27,270
هستند. 12 کاما 0 به این معنی است که
104
00:04:27,270 –> 00:04:27,810
val
105
00:04:27,810 –> 00:04:31,200
محور ue y 12 است و مقدار محور x در
106
00:04:31,200 –> 00:04:33,540
اینجا 0 بود در این نقطه خاص، بنابراین
107
00:04:33,540 –> 00:04:35,490
به خوبی کار میکند، بنابراین از این طریق میتوانیم
108
00:04:35,490 –> 00:04:38,280
متوجه شویم که میتوانیم کلیک ماوس را
109
00:04:38,280 –> 00:04:40,650
تشخیص دهیم و همچنین میتوانیم
110
00:04:40,650 –> 00:04:43,200
مختصات را در که کاربر
111
00:04:43,200 –> 00:04:46,440
اکنون چیزی خوب فشار داده است فقط برای درک بهتر شما،
112
00:04:46,440 –> 00:04:48,240
اجازه دهید من یک برنامه بسیار زیبا
113
00:04:48,240 –> 00:04:50,190
و ساده برای شما ایجاد کنم،
114
00:04:50,190 –> 00:04:52,410
برنامه به این صورت است که یک
115
00:04:52,410 –> 00:04:55,350
رشته وجود دارد و دو گزینه برای
116
00:04:55,350 –> 00:04:56,790
رنگ آمیزی نقاط قوت وجود دارد، به طوری که قرمز
117
00:04:56,790 –> 00:04:58,710
یا قرمز شوند. سبز، بنابراین اگر کاربر روی قرمز کلیک کند،
118
00:04:58,710 –> 00:05:00,660
رشته من رنگ قرمز دریافت می کند،
119
00