در این مطلب، ویدئو [سخت ترین بازی جهان] | آموزش ساخت بازی با Python & Pygame | توسعه بازی | قسمت 1 با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:11:20
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:01,520 –> 00:00:03,040
سلام به همه خوش آمدید به
2
00:00:03,040 –> 00:00:03,679
کانال
3
00:00:03,679 –> 00:00:06,160
من و به استودیوی جدید من خوش آمدید با این
4
00:00:06,160 –> 00:00:08,240
ویدیو من در حال شروع یک سری جدید در مورد
5
00:00:08,240 –> 00:00:11,519
پایتون هستم و در مورد پای بازی خواهد بود.
6
00:00:11,519 –> 00:00:13,200
7
00:00:13,200 –> 00:00:16,079
8
00:00:16,079 –> 00:00:18,000
حالا
9
00:00:18,000 –> 00:00:19,680
اگر محتوایی را که در این کانال پست می کنم دوست دارید،
10
00:00:19,680 –> 00:00:21,920
مشترک شوید و
11
00:00:21,920 –> 00:00:24,320
فراموش نکنید که
12
00:00:24,320 –> 00:00:26,000
اگر می خواهید وقتی محتوای شگفت انگیز بیشتری را منتشر می کنم به شما اطلاع داده شود، این دکمه
13
00:00:26,000 –> 00:00:27,359
14
00:00:27,359 –> 00:00:30,240
لایک را بشکنید، همچنین نماد زنگ را بررسی کنید اکنون اجازه دهید
15
00:00:30,240 –> 00:00:32,640
با ویدیوی خود شروع کنیم.
16
00:00:32,640 –> 00:00:34,320
اگر
17
00:00:34,320 –> 00:00:36,160
دوران کودکی جالبی داشتهاید یا سنگ را پشت
18
00:00:36,160 –> 00:00:36,800
سر نگذاشتهاید،
19
00:00:36,800 –> 00:00:38,320
احتمالاً در مورد سختترین بازی دنیا شنیدهاید،
20
00:00:38,320 –> 00:00:40,960
این بازی
21
00:00:40,960 –> 00:00:42,640
چند سال پیش واقعاً محبوب بود
22
00:00:42,640 –> 00:00:44,960
و احتمالاً به دلیل سادگی و گیمپلی واقعاً سخت، بسیاری از مردم را دیوانه
23
00:00:44,960 –> 00:00:46,399
کرده است.
24
00:00:46,399 –> 00:00:49,440
به هر
25
00:00:49,440 –> 00:00:50,719
حال این بازی است که امروز می خواهیم
26
00:00:50,719 –> 00:00:53,199
توسعه دهیم اگر سری من
27
00:00:53,199 –> 00:00:55,440
در pyq 5 را در مورد توسعه برنامه های رابط کاربری پایتون تماشا کنید،
28
00:00:55,440 –> 00:00:56,480
29
00:00:56,480 –> 00:00:59,039
این یک ارتقاء خوب خواهد بود، من به
30
00:00:59,039 –> 00:01:00,640
شما پیشنهاد می کنم دانش اولیه در
31
00:01:00,640 –> 00:01:02,239
مورد آن را داشته باشید. ut python یا حداقل
32
00:01:02,239 –> 00:01:04,239
برنامه نویسی به طور کلی قبل از شیرجه زدن
33
00:01:04,239 –> 00:01:06,000
به بازی pi،
34
00:01:06,000 –> 00:01:07,520
من فرض می کنم که شما قبلا
35
00:01:07,520 –> 00:01:09,840
پایتون را نصب کرده اید، اما اگر این کار را نکردید،
36
00:01:09,840 –> 00:01:11,920
می توانید اولین ویدیوی من در سری
37
00:01:11,920 –> 00:01:12,960
picot 5 را ببینید
38
00:01:12,960 –> 00:01:15,600
که در آن به شما نشان می دهم که چگونه آن را نصب
39
00:01:15,600 –> 00:01:17,680
کنید. وارد بخش جالب
40
00:01:17,680 –> 00:01:20,640
اول شوید که ما نیاز داریم این است که pygame را نصب کنیم.
41
00:01:20,640 –> 00:01:22,080
این مرحله باید
42
00:01:22,080 –> 00:01:23,840
بدون توجه به سیستم عاملی که
43
00:01:23,840 –> 00:01:25,600
از
44
00:01:25,600 –> 00:01:28,320
ترمینال باز استفاده می کنید مشابه باشد و اگر
45
00:01:28,320 –> 00:01:31,680
آن را نصب نکرده اید، pip را تایپ کنید. برای دستورالعمل های دقیق، pip 3 را تایپ کنید.
46
00:01:31,680 –> 00:01:33,840
47
00:01:33,840 –> 00:01:36,000
48
00:01:36,000 –> 00:01:38,840
Pip را در نصب پایتون ما قرار دهید، میتوانید اولین ویدیوی من را در سری pyqt5 تماشا کنید،
49
00:01:38,840 –> 00:01:40,240
50
00:01:40,240 –> 00:01:42,320
زمانی که نظر پیپ کار میکنید،
51
00:01:42,320 –> 00:01:43,439
میتوانید در نهایت
52
00:01:43,439 –> 00:01:47,119
بسته به
53
00:01:47,119 –> 00:01:48,799
نام مستعاری که نصب کردهاید، نوع pygame pip یا pip3 را نصب کنید
54
00:01:48,799 –> 00:01:51,840
و سپس pygame را در حین نصب pygame
55
00:01:51,840 –> 00:01:53,600
نصب کنید، میتوانید به پایین پیمایش کنید.
56
00:01:53,600 –> 00:01:54,079
در ویدیو
57
00:01:54,079 –> 00:01:56,719
و دکمه لایک را بشکنید حالا بیایید
58
00:01:56,719 –> 00:01:58,640
ادامه
59
00:01:58,640 –> 00:02:01,119
دهیم، مطمئن می شویم که pygame را
60
00:02:01,119 –> 00:02:03,119
با اجرای چند نمونه
61
00:02:03,119 –> 00:02:06,320
تایپ کنید python3 dash
62
00:02:06,320 –> 00:02:11,520
m
63
00:02:11,520 –> 00:02:13,840
pygame.examples.aliens همانطور که می بینید باز می شود ns نمونه ای
64
00:02:13,840 –> 00:02:16,160
از بازی از پیش ساخته شده با pygame
65
00:02:16,160 –> 00:02:18,160
اکنون می توانیم با توسعه بازی خودمان شروع کنیم
66
00:02:18,160 –> 00:02:20,000
همانطور که قبلاً ذکر
67
00:02:20,000 –> 00:02:22,480
کردم سخت ترین بازی جهان را می
68
00:02:22,480 –> 00:02:24,160
سازیم و با توضیح
69
00:02:24,160 –> 00:02:26,400
اصول اولیه اجزای pygame شروع می کنیم و
70
00:02:26,400 –> 00:02:27,520
به ایجاد
71
00:02:27,520 –> 00:02:29,280
یک حرکت بازیکن ساده که محدود خواهد بود ادامه می دهیم.
72
00:02:29,280 –> 00:02:31,280
برای
73
00:02:31,280 –> 00:02:32,959
اینکه پخش کننده ما نتواند
74
00:02:32,959 –> 00:02:34,720
صفحه نمایش را
75
00:02:34,720 –> 00:02:37,200
برای برنامه نویسی ترک کند، من از idle پایتون استفاده می کنم
76
00:02:37,200 –> 00:02:38,319
اما شما می توانید از هر
77
00:02:38,319 –> 00:02:41,599
ویرایشگر مناسب شما استفاده
78
00:02:42,400 –> 00:02:45,599
کنید، فایل جدیدی ایجاد می کنم و نام آن را بازی
79
00:02:45,599 –> 00:02:47,840
نقطه
80
00:02:48,840 –> 00:02:50,400
pi
81
00:02:50,400 –> 00:02:52,800
می گذاریم اولین چیزی که نیاز داریم وارد کردن است. بازی pie
82
00:02:52,800 –> 00:02:55,120
83
00:02:56,319 –> 00:03:00,640
سپس باید توسط بازی مقداردهی اولیه
84
00:03:00,959 –> 00:03:03,200
کنیم، همچنین باید عرض و
85
00:03:03,200 –> 00:03:05,040
ارتفاع صفحه
86
00:03:05,040 –> 00:03:08,800
را تنظیم کنیم، عرض را روی 800 و ارتفاع
87
00:03:08,800 –> 00:03:13,760
را روی 600 قرار میدهیم، این بر حسب پیکسل است،
88
00:03:15,120 –> 00:03:19,840
سپس حالت pygame.display.set صفحه نمایش خود را تعریف میکنیم
89
00:03:20,680 –> 00:03:24,080
90
00:03:24,480 –> 00:03:28,000
و سپس به عنوان آرگومان میپردازیم.
91
00:03:28,000 –> 00:03:33,840
92
00:03:34,879 –> 00:03:37,519
اکنون برای پایان بازی خود، چند برابر عرض و ارتفاع صفحه نمایش خود را تنظیم کنید، ما به صورت بازی از آن خارج خواهیم
93
00:03:37,519 –> 00:03:38,640
شد،
94
00:03:38,640 –> 00:03:41,840
بنابراین pygame dot اکنون می توانید بازی خود را ذخیره کرده
95
00:03:41,840 –> 00:03:43,120
و
96
00:03:43,120 –> 00:03:46,319
با فشردن f5 یا رفتن به منوی run
97
00:03:46,319 –> 00:03:49,599
and run اجرا کنیم.
98
00:03:49,599 –> 00:03:51,840
می بینید که ما توانستیم پنجره بازی خود را فقط
99
00:03:51,840 –> 00:03:53,680
برای کسری از ثانیه
100
00:03:53,680 –> 00:03:55,680
ببینیم و این به این دلیل است که
101
00:03:55,680 –> 00:03:58,239
هنوز حلقه بازی خود را ایجاد نکرده ایم
102
00:03:58,239 –> 00:04:00,959
حلقه بازی بخش اصلی بازی ما است که در آن
103
00:04:00,959 –> 00:04:03,360
تمام شرایط لازم
104
00:04:03,360 –> 00:04:05,840
برای مثال ورودی های کاربر بررسی می شود.
105
00:04:05,840 –> 00:04:07,680
برخورد اشیا و غیره
106
00:04:07,680 –> 00:04:10,000
و همچنین در جایی که قرار است اشیاء بازی خود را ترسیم
107
00:04:10,000 –> 00:04:11,680
108
00:04:11,680 –> 00:04:14,400
کنیم، متغیر جدیدی به نام is running را مقداردهی اولیه می کنیم
109
00:04:14,400 –> 00:04:14,799
110
00:04:14,799 –> 00:04:17,199
که بررسی می کند آیا باز هم می
111
00:04:17,199 –> 00:04:17,918
112
00:04:17,918 –> 00:04:20,160
خواهیم بازی خود را در هر تکرار یک حلقه بازی اجرا
113
00:04:20,160 –> 00:04:22,400
114
00:04:24,080 –> 00:04:26,639
کنیم و حالا حلقه خود را شروع می کنیم. با
115
00:04:26,639 –> 00:04:27,360
while
116
00:04:27,360 –> 00:04:30,240
در حال اجرا است
117
00:04:30,800 –> 00:04:33,040
و سپس در داخل حلقه while خود، رویدادهای بازی pi را حلقه می کنیم،
118
00:04:33,040 –> 00:04:36,880
119
00:04:39,919 –> 00:04:42,000
رویدادی که در حال حاضر به
120
00:04:42,000 –> 00:04:43,280
دنبال آن هستیم خارج
121
00:04:43,280 –> 00:04:45,199
می شود، به این معنی که کاربر می خواهد
122
00:04:45,199 –> 00:04:47,520
بازی
123
00:04:48,560 –> 00:04:50,639
را ببندد اگر این رویداد فعال شود، باید
124
00:04:50,639 –> 00:04:51,840
حلقه بازی خود را با تنظیمات متوقف کنیم.
125
00:04:51,840 –> 00:04:54,840
اکنون یک متغیر روی false اجرا میشود،
126
00:04:54,840 –> 00:04:56,400
127
00:04:56,400 –> 00:05:00,400
ما میتوانیم کد خود را ذخیره کرده و آن را اجرا کنیم،
128
00:05:02,160 –> 00:05:04,400
همانطور که میبینید پنجره بازی اکنون
129
00:05:04,400 –> 00:05:07,199
باز میماند و وقتی آن را میبندیم، خود برنامه
130
00:05:07,199 –> 00:05:08,479
نیز متوقف میشود،
131
00:05:08,479 –> 00:05:10,160
حتی اگر یک صفحه بازی در حال اجرا
132
00:05:10,160 –> 00:05:12,080
داریم، هنوز هم هستیم. از دست دادن قسمت اصلی
133
00:05:12,080 –> 00:05:12,880
134
00:05:12,880 –> 00:05:15,520
بازیکن، ما خوش شانس هستیم که
135
00:05:15,520 –> 00:05:17,440
سخت ترین بازی جهان گرافیک پیچیده ای ندارد،
136
00:05:17,440 –> 00:05:18,240
137
00:05:18,240 –> 00:05:20,320
بنابراین فقط باید چند مربع و
138
00:05:20,320 –> 00:05:21,919
دایره
139
00:05:21,919 –> 00:05:23,919
بکشیم، با کشیدن مربع قرمز ساده شروع می کنیم
140
00:05:23,919 –> 00:05:25,759
که نشان دهنده
141
00:05:25,759 –> 00:05:28,320
ترسیم مربع توسط بازیکن ما با
142
00:05:28,320 –> 00:05:29,680
بازی پای است. باید تایپ کنید
143
00:05:29,680 –> 00:0