در این مطلب، ویدئو پایتون در مقابل جاوا اسکریپت | تفاوت پایتون با جاوا اسکریپت: مقایسه | Intellipaat با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:16:56
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,000 –> 00:00:03,090
[موسیقی]
2
00:00:03,199 –> 00:00:05,120
سلام به همه خوش آمدید به intellipad،
3
00:00:05,120 –> 00:00:06,799
بنابراین امروز در این جلسه
4
00:00:06,799 –> 00:00:09,920
در مورد پایتون در مقابل جاوا اسکریپت صحبت خواهیم کرد،
5
00:00:09,920 –> 00:00:11,519
اکنون انتخاب زبان برنامه
6
00:00:11,519 –> 00:00:13,519
نویسی مناسب همیشه مهم است قبل از
7
00:00:13,519 –> 00:00:15,519
شروع به نوشتن اولین خط
8
00:00:15,519 –> 00:00:17,520
کد خود، ممکن است با
9
00:00:17,520 –> 00:00:19,439
دو زبان برنامه نویسی برتر روبرو
10
00:00:19,439 –> 00:00:21,279
شده باشید. پایتون و جاوا اسکریپت
11
00:00:21,279 –> 00:00:22,960
و این دو زبان برنامه نویسی
12
00:00:22,960 –> 00:00:24,960
از جهاتی بسیار محبوب هستند
13
00:00:24,960 –> 00:00:26,960
این دو زبان برنامه نویسی شبیه هم هستند
14
00:00:26,960 –> 00:00:28,000
اما
15
00:00:28,000 –> 00:00:30,480
معمولاً نحو استفاده از موارد و
16
00:00:30,480 –> 00:00:32,079
رویکردهای برنامه نویسی آنها به
17
00:00:32,079 –> 00:00:33,200
طور قابل توجهی متفاوت است
18
00:00:33,200 –> 00:00:34,880
بنابراین در این ویدیو به طور جامع
19
00:00:34,880 –> 00:00:36,960
در مورد تفاوت های پایتون
20
00:00:36,960 –> 00:00:39,680
و جاوا اسکریپت صحبت خواهیم کرد. اما
21
00:00:39,680 –> 00:00:41,120
قبل از شروع جلسه
22
00:00:41,120 –> 00:00:42,640
مطمئن شوید که در کانال یوتیوب ما مشترک شده اید
23
00:00:42,640 –> 00:00:44,559
و همچنین روی
24
00:00:44,559 –> 00:00:46,399
نماد زنگ کلیک کنید تا هیچ یک
25
00:00:46,399 –> 00:00:48,160
از ویدیوهای آینده ما را از دست ندهید،
26
00:00:48,160 –> 00:00:50,480
اکنون اجازه دهید با جلسه
27
00:00:50,480 –> 00:00:52,079
شروع کنیم تا با مقایسه بین
28
00:00:52,079 –> 00:00:54,399
پایتون و جاوا اسکریپت شروع کنیم. بیایید
29
00:00:54,399 –> 00:00:56,559
نگاهی گذرا به پایتون بیاندازیم، همانطور که ممکن است
30
00:00:56,559 –> 00:00:57,840
al اگر روی این ویدیو قدم گذاشته باشید، به
31
00:00:57,840 –> 00:00:59,199
احتمال زیاد
32
00:00:59,199 –> 00:01:01,199
میدانید پایتون چیست و
33
00:01:01,199 –> 00:01:02,399
جاوا اسکریپت چیست،
34
00:01:02,399 –> 00:01:04,159
اما آیا میدانستید این حقایق در مورد
35
00:01:04,159 –> 00:01:06,320
پایتون پایتون یکی
36
00:01:06,320 –> 00:01:08,320
از سریعترین زبانهای برنامهنویسی جهان
37
00:01:08,320 –> 00:01:10,080
است که امروزه
38
00:01:10,080 –> 00:01:12,400
در حال رشد است و به سرعت در حال افزایش است.
39
00:01:12,400 –> 00:01:14,560
از زمانی که راه اندازی شده است و مردم می بینند
40
00:01:14,560 –> 00:01:16,560
که کارایی زیادی ارائه می دهد و
41
00:01:16,560 –> 00:01:18,159
42
00:01:18,159 –> 00:01:20,159
هنگام کار با آن نیز بسیار قدرتمند است و
43
00:01:20,159 –> 00:01:22,240
البته پایتون یک زبان تفسیری است
44
00:01:22,240 –> 00:01:24,080
که از نحو سطح بالایی پشتیبانی می
45
00:01:24,080 –> 00:01:26,080
کند و درک آن را برای شخص بسیار آسان می کند
46
00:01:26,080 –> 00:01:28,400
و یاد بگیرید که دوباره به شدت تایپ شده است،
47
00:01:28,400 –> 00:01:29,920
ما نکاتی را در مورد هر یک از این
48
00:01:29,920 –> 00:01:31,040
طراحی ها خواهیم داشت که
49
00:01:31,040 –> 00:01:32,799
در آن در مورد آن بحث خواهیم کرد و البته
50
00:01:32,799 –> 00:01:35,200
51
00:01:35,200 –> 00:01:36,560
وقتی به تمام پارادایم های برنامه نویسی فکر می کنید،
52
00:01:36,560 –> 00:01:38,479
همه انواع
53
00:01:38,479 –> 00:01:40,240
برنامه نویسی که می توانند از طراحی شی گرا پشتیبانی کنند. پشتیبانی شود و
54
00:01:40,240 –> 00:01:40,960
پایتون،
55
00:01:40,960 –> 00:01:42,799
بنابراین برنامه نویسی ضروری وجود دارد که
56
00:01:42,799 –> 00:01:44,479
57
00:01:44,479 –> 00:01:46,159
نگران این است که نتیجه آن چیست و چگونه می
58
00:01:46,159 –> 00:01:47,520
توانید به آن کار برسید
59
00:01:47,520 –> 00:01:49,200
برنامه نویسی یونی که در آن شما مجموعه خاصی
60
00:01:49,200 –> 00:01:50,799
از ورودی ها مجموعه خاصی از
61
00:01:50,799 –> 00:01:52,880
خروجی ها دارید و توابع خود را می دانید
62
00:01:52,880 –> 00:01:54,640
که می تواند این ورودی ها را به
63
00:01:54,640 –> 00:01:56,560
خروجی تبدیل کند، البته به عنوان
64
00:01:56,560 –> 00:01:58,880
پارادایم oop که در آن می دانید هر
65
00:01:58,880 –> 00:02:00,399
موجودیت منفرد در یک برنامه خاص
66
00:02:00,399 –> 00:02:01,840
به عنوان یک شی در نظر گرفته می شود
67
00:02:01,840 –> 00:02:03,680
و این اشیاء ویژگیهای خاص خود
68
00:02:03,680 –> 00:02:05,040
را خواهند داشت، عملکردهای خاص خود را خواهند داشت
69
00:02:05,040 –> 00:02:06,399
و بسیاری موارد دیگر
70
00:02:06,399 –> 00:02:08,318
و سپس این برنامهنویسی رویهای
71
00:02:08,318 –> 00:02:09,840
که در آن میدانید همه چیز
72
00:02:09,840 –> 00:02:11,520
طبق یک نظم خاص پیش میرود، رویههایی وجود دارد
73
00:02:11,520 –> 00:02:13,760
که برای مجموعه خاصی از
74
00:02:13,760 –> 00:02:16,080
مراحل اجرایی UH در نظر گرفته شدهاند و هر یک از این مراحل
75
00:02:16,080 –> 00:02:17,360
به صورت زیر دنبال
76
00:02:17,360 –> 00:02:19,680
میشوند. بنابراین وقتی پایتون را به
77
00:02:19,680 –> 00:02:21,520
طور کلی نگاه میکنید، بسیار قدرتمند
78
00:02:21,520 –> 00:02:23,680
است، از پارادایمهای زیادی پشتیبانی میکند و
79
00:02:23,680 –> 00:02:25,120
در
80
00:02:25,120 –> 00:02:27,520
تمام زمینههایی که امروزه میبینیم کاربردهایش را دارد و
81
00:02:27,520 –> 00:02:29,440
این یکی از دلایلی است که پایتون در
82
00:02:29,440 –> 00:02:30,400
83
00:02:30,400 –> 00:02:32,800
حال حاضر بسیار محبوب است اگر به جاوا اسکریپت بیاید. جاوا اسکریپت
84
00:02:32,800 –> 00:02:33,440
85
00:02:33,440 –> 00:02:35,120
در چند روز اخیر شتاب زیادی به
86
00:02:35,120 –> 00:02:36,480
دست
87
00:02:36,480 –> 00:02:38,640
میآورد، مخصوصاً وقتی صحبت از طراحی وب توسعه وب به میان میآید.
88
00:02:38,640 –> 00:02:40,480
در مورد
89
00:02:40,480 –> 00:02:41,440
آن یکی از محبوبترین
90
00:02:41,440 –> 00:02:43,519
زبانهای برنامهنویسی است، زیرا چه برنامهنویسی
91
00:02:43,519 –> 00:02:44,959
92
00:02:44,959 –> 00:02:46,800
front-end باشد، چه
93
00:02:46,800 –> 00:02:48,640
در پایان روز در حال توسعه باشد،
94
00:02:48,640 –> 00:02:50,560
اوه میدانید که از توسعه کامل استک پشتیبانی میکند،
95
00:02:50,560 –> 00:02:51,920
میدانید که
96
00:02:51,920 –> 00:02:54,160
gag js وجود ندارد js وجود دارد view js
97
00:02:54,160 –> 00:02:55,599
وقتی به آن فکر میکنید،
98
00:02:55,599 –> 00:02:57,840
فریمورکهای بسیار زیاد و چیزهای زیادی
99
00:02:57,840 –> 00:03:00,000
در دنیای امروزی با
100
00:03:00,000 –> 00:03:01,840
جاوا اسکریپت میدانید که تقریباً میتوانید
101
00:03:01,840 –> 00:03:05,440
کارهای زیادی را با حروف بزرگ انجام دهید، اگر
102
00:03:05,440 –> 00:03:06,400
بخواهم آن را منتشر کنم،
103
00:03:06,400 –> 00:03:08,800
زیرا با جاوا اسکریپت میتوانید به راحتی
104
00:03:08,800 –> 00:03:10,879
صفحات وب و وبسایتهای پویا را
105
00:03:10,879 –> 00:03:11,920
106
00:03:11,920 –> 00:03:14,159
بسازید، میدانید که این
107
00:03:14,159 –> 00:03:16,480
کار دیگر پیچیده نیست، همانطور که
108
00:03:16,480 –> 00:03:17,360
در گذشته
109
00:03:17,360 –> 00:03:19,040
بود، به شما کمک میکند تا
110
00:03:19,040 –> 00:03:20,640
هر زمان که مجبور به
111
00:03:20,640 –> 00:03:22,800
اضافه کردن موارد جدید هستید، عملکرد بسیار خوبی ارائه دهید. ویژگیهای مجموعه ویژگیهای موجود
112
00:03:22,800 –> 00:03:23,680
113
00:03:23,680 –> 00:03:25,920
یا زمانی که باید بدانید
114
00:03:25,920 –> 00:03:28,000
، ویژگیهای خاصی از
115
00:03:28,000 –> 00:03:30,159
آنچه قبلاً وجود دارد را نیز گسترش دهید، بنابراین وقتی
116
00:03:30,159 –> 00:03:32,080
در مورد آن فکر میکنید اینطور
117
00:03:32,080 –> 00:03:34,080
به شما ارائه میدهد، بنابراین وقتی نازک میشوید در این مورد، ساختارهای
118
00:03:34,080 –> 00:03:35,360
119
00:03:35,360 –> 00:03:37,120
پشتیبانی شگفتانگیزی برای توسعهدهندگان
120
00:03:37,120 –> 00:03:38,239
برای ساختن
121
00:03:38,239 –> 00:03:40,319
هر نوع برنامه وب فراهم میکند، بنابراین هر
122
00:03:40,319 –> 00:03:41,519
نوع صفحه وب
123
00:03:41,519 –> 00:03:43,680
و همه اینها با هم ترکیب شدهاند
124
00:03:43,680 –> 00:03:45,440
چیزی است که
125
00:03:45,440 –> 00:03:47,120
شما را تبدیل به محبوبترین
126
00:03:47,120 –> 00:03:48,720
زبان برنامهنویسی جاوا اسکریپت میکند، زیرا بسیار
127
00:03:48,720 –> 00:03:49,599
پویا است.
128
00:03:49,599 –> 00:03:51,519
بسیار سریع است و مزایای زیادی را از
129
00:03:51,519 –> 00:03:52,879
نظر
130
00:03:52,879 –> 00:03:55,040
توسعه یک پشته کامل از انتها به انتها در
131
00:03:55,040 –> 00:03:56,480
دنیای امروزی نیز فراهم میکند،
132
00:03:56,480 –> 00:03:58,239
بنابراین با این نگاه سریع
133
00:03:58,239 –> 00:03:59,439
میتوانیم مستقیماً به
134
00:03:59,439 –> 00:04:00,000
مقایسه
135
00:04:00,000 –> 00:04:02,560
بین پایتون و جاوا اسکریپت
136
00:04:02,560 –> 00:04:04,239
برسیم، بنابراین اولین نکته ما بحث در
137
00:04:04,239 –> 00:04:05,840
مورد انواع دادههایی است که در
138
00:04:05,840 –> 00:04:07,200
هر یک از این زبانها پشتیبانی میشوند، زیرا اگر
139
00:04:07,200 –> 00:04:08,720
مایل به یادگیری
140
00:04:08,720 –> 00:04:10,480
پایتون یا جاوا اسکریپت هستید یا اگر
141
00:04:10,480 –> 00:04:12,159
مشتاق هستید آنچه
142
00:04:12,159 –> 00:04:13,840
را که در سطح پایه به ما ارائه میدهد را
143
00:04:13,840 –> 00:04:15,360
درک کنید، باید
144
00:04:15,360 –> 00:04:16,880
انواع دادههایی که
145
00:04:16,880 –> 00:04:18,720
اکنون میتواند با پایتون مدیریت کند،
146
00:04:18,720 –> 00:04:20,320
از استفاده از
147
00:04:20,320 –> 00:04:23,360
انواع دادههای قابل تغییر و تغییرناپذیر پشتیبانی میکند، بنابراین
148
00:04:23,360 –> 00:04:25,120
149
00:04:25,120 –> 00:04:27,120
منظور ما از انواع دادههای متغیر این است که t در زمان اجرا میتوان آن
150
00:04:27,120 –> 00:04:29,280
را تغییر داد و میتوان آن را تغییر داد و میدانید
151
00:04:29,280 –> 00:04:31,040
طبق شرایط مورد نیاز اصلاح میشود،
152
00:04:31,040 –> 00:04:33,360
اما زمانی که تغییرناپذیر است، واقعاً
153
00:04:33,360 –> 00:04:34,160
نمیتوان آن را تغییر
154
00:04:34,160 –> 00:04:35,919
داد، زمانی که واقعاً نمیتوان آن را
155
00:04:35,919 –> 00:04:37,440
تغییر داد، زمانی که برنامه اکنون در حال اجرا
156
00:04:37,440 –> 00:04:39,919
است با مورد یک جاوا اسکریپت
157
00:04:39,919 –> 00:04:41,280
در این جنبه خاص با پایتون تفاوت زیادی
158
00:04:41,280 –> 00:04:42,160
159
00:04:42,160 –> 00:04:44,880
دارد زیرا هیچ
160
00:04:44,880 –> 00:04:46,400
نوع جداسازی ندارد که می گوید می دانید این
161
00:04:46,400 –> 00:04:48,080
نوع داده
162
00:04:48,080 –> 00:04:50,560
تغییرناپذیر است این نوع داده قابل تغییر است و خیلی بیشتر از
163
00:04:50,560 –> 00:04:52,800
این واقعاً چنین خوانایی را به شما نمی دهد.
164
00:04:52,800 –> 00:04:53,360
165
00:04:53,360 –> 00:04:55,600
حتی از نظر این موضوع بیش
166
00:04:55,600 –> 00:04:57,280
از خوانایی در این نقطه، ما
167
00:04:57,280 –> 00:04:59,040
به قابلیت استفاده می پردازیم زیرا در
168
00:04:59,040 –> 00:04:59,840
پایان
169
00:04:59,840 –> 00:05:01,759
اگر انواع داده های خود را به
170
00:05:01,759 –> 00:05:04,080
متغیرهای قابل تغییر و تغییرناپذیر تفکیک کنید، آن را به
171
00:05:04,080 –> 00:05:06,240
اندازه کافی برای توسعه دهنده و در
172
00:05:06,240 –> 00:05:08,000
واقع برای ردیابی برنامه بسیار ساده می کند. در
173
00:05:08,000 –> 00:05:09,199
پایان روز و
174
00:05:09,199 –> 00:05:11,360
همچنین در این جنبه خاص از نظر
175
00:05:11,360 –> 00:05:13,600
خوانایی و قابلیت استفاده، من فکر می کنم پایتون
176
00:05:13,600 –> 00:05:15,280
177
00:05:15,280 –> 00:05:17,280
اکنون وقتی در مورد اعداد صحبت می کنید، برنده دور نوع داده خواهد شد. n
178
00:05:17,280 –> 00:05:18,639
پایتون وقتی در
179
00:05:18,639 –> 00:05:20,720
مورد تنوع آن صحبت میکنید، پایتون
180
00:05:20,720 –> 00:05:22,880
از اعداد زیادی در مورد
181
00:05:22,880 –> 00:05:23,680
نحوه مدیریت
182
00:05:23,680 –> 00:05:25,759
دادههای اعداد پشتیبانی میکند، بنابراین اساساً
183
00:05:25,759 –> 00:05:27,759
از اعداد صحیح ممیز شناور
184
00:05:27,759 –> 00:05:28,240
185
00:05:28,240 –> 00:05:30,400
اعشار پشتیبانی میکند و اوه وقتی که هستید تنوع زیادی را میدانید
186
00:05:30,400 –> 00:05:31,680
. کار با
187
00:05:31,680 –> 00:05:32,800
دادههای عددی،
188
00:05:32,800 –> 00:05:34,240
بنابراین با جاوا اسکریپت میدانید که
189
00:05:34,240 –> 00:05:36,240
فقط یک نوع داده اعداد دارید که در آن میتوانید
190
00:05:36,240 –> 00:05:38,240
تمام اعداد صحیح شناور
191
00:05:38,240 –> 00:05:39,759
و همه چیزهایی را که
192
00:05:39,759 –> 00:05:40,639
برای مدیریت آن لازم است پردازش کنید،
193
00:05:40,639 –> 00:05:42,880
بنابراین دوباره از نظر جداسازی
194
00:05:42,880 –> 00:05:44,320
از نظر انعطافپذیری بیشتر به کاربر.
195
00:05:44,320 –> 00:05:45,440
196
00:05:45,440 –> 00:05:47,919
میدانید که پایتون این مرحله را پیش میبرد،
197
00:05:47,919 –> 00:05:49,680
البته در پایان روز
198
00:05:49,680 –> 00:05:50,479
میدانید که هر دوی این
199
00:05:50,479 –> 00:05:52,160
زبانهای برنامهنویسی ممکن است راهحلهای بسیار متفاوتی داشته باشند،
200
00:05:52,160 –> 00:05:54,080
اما اکنون
201
00:05:54,080 –> 00:05:55,840
نزدیکتر از هر زمان دیگری است که پایتون میتواند
202
00:05:55,840 –> 00:05:57,440
تقریباً همه چیز را از نظر توسعه وب انجام
203
00:05:57,440 –> 00:05:59,120
دهد، همانطور که جاوا اسکریپت
204
00:05:59,120 –> 00:06:01,280
میتواند انجام دهد. درست انجام دهید، بنابراین این مقایسه از این نظر
205
00:06:01,280 –> 00:06:03,199
بسیار مهم است که
206
00:06:03,199 –> 00:06:04,960
اکنون به نقطه سوم می رسیم،
207
00:06:04,960 –> 00:06:06,639
استفاده از
208
00:06:06,639 –> 00:06:09,199
جداول هش اساساً از جداول هش استفاده می شود. برای ایجاد
209
00:06:09,199 –> 00:06:11,440
جفت مقادیر کلید با یک داده خاص
210
00:06:11,440 –> 00:06:13,600
که به عنوان کلیدی برای دسترسی به
211
00:06:13,600 –> 00:06:15,120
مقادیر خاص استفاده می شود و از این رو
212
00:06:15,120 –> 00:06:16,880
هر زمان که در مورد هر نوع توابع هش صحبت می کنیم صحبت می کنیم
213
00:06:16,880 –> 00:06:18,720
که
214
00:06:18,720 –> 00:06:19,440
215
00:06:19,440 –> 00:06:21,440
این لیست ها یا جداول هش را ایجاد می کنند که در آن
216
00:06:21,440 –> 00:06:23,120
لیست ها به صورت فیزیکی موجود هستند،
217
00:06:23,120 –> 00:06:25,199
پایتون پشتیبانی می کند. استفاده از این
218
00:06:25,199 –> 00:06:27,280
جداول هش کاربرد زیادی دارد
219
00:06:27,280 –> 00:06:27,759
220
00:06:27,759 –> 00:06:30,080
و با گذشت زمان محبوب شده است و همچنین
221
00:06:30,080 –> 00:06:32,080
با جاوا اسکریپت هیچ
222
00:06:32,080 –> 00:06:33,600
پشتیبانی بومی ندارد و هیچ
223
00:06:33,600 –> 00:06:34,000
224
00:06:34,000 –> 00:06:36,560
پشتیبانی داخلی ندارد که به کاربر این امکان را می دهد که
225
00:06:36,560 –> 00:06:38,080
بداند از آن استفاده کند. هر نوع الگوریتم هش کردن
226
00:06:38,080 –> 00:06:40,080
یا استفاده از هر نوع
227
00:06:40,080 –> 00:06:42,400
متدولوژی ایجاد جدول
228
00:06:42,400 –> 00:06:44,639
، بنابراین در این زمان در مقایسه
229
00:06:44,639 –> 00:06:46,319
به نظر می رسد که پایتون است
230
00:06:46,319 –> 00:06:48,720
اوه شما می دانید که کمی
231
00:06:48,720 –> 00:06:50,639
جلوتر از جاوا اسکریپت فاصله
232
00:06:50,639 –> 00:06:51,680
بگیرید و در قسمت جلویی جدا شوید،
233
00:06:51,680 –> 00:06:53,840
اما وقتی نقطه بعدی را مقایسه کنید
234
00:06:53,840 –> 00:06:55,919
که اساساً بلوک های کد است در اینجا
235
00:06:55,919 –> 00:06:58,000
ترجیح داده می شود زیرا دیدن
236
00:06:58,000 –> 00:06:59,520
پایتون در نوع
237
00:06:59,520 –> 00:07:01,360
خود متفاوت است که از
238
00:07:01,360 –> 00:07:03,599
بلوک های تورفتگی برای جداسازی استفاده می کند.
239
00:07:03,599 –> 00:07:05,520
بخشهای کد و زیربخشهای خود را
240
00:07:05,520 –> 00:07:06,479
در برنامه بیرون بیاورید،
241
00:07:06,479 –> 00:07:08,720
بنابراین اگر ساختار حلقهای وجود دارد و
242
00:07:08,720 –> 00:07:10,479
میدانید که ساختار حلقهای
243
00:07:10,479 –> 00:07:12,240
منطق جداگانه یا منطق متفاوتی
244
00:07:12,240 –> 00:07:13,680
نسبت به مراحل قبلی دارد
245
00:07:13,680 –> 00:07:15,599
، آن را به سمت راست
246
00:07:15,599 –> 00:07:17,280
فرو میکنید و اساساً قصد اضافه کردن
247
00:07:17,280 –> 00:07:19,680
یک کمی فضا، اوه، میدانید که با استفاده از تب
248
00:07:19,680 –> 00:07:22,000
تب معمولاً پنج فاصله است، بنابراین تعداد مشخصی فضا را اضافه میکنید
249
00:07:22,000 –> 00:07:23,520
250
00:07:23,520 –> 00:07:25,280
که پایتون بتواند بفهمد که با
251
00:07:25,280 –> 00:07:26,720
بلوک قبلی متفاوت است، بنابراین به
252
00:07:26,720 –> 00:07:28,160
این ترتیب بلوکهای کد
253
00:07:28,160 –> 00:07:30,639
با جاوا اسکریپت متمایز میشوند،
254
00:07:30,639 –> 00:07:32,720
البته ما از curly استفاده میکنیم. بریسها و شما
255
00:07:32,720 –> 00:07:33,039
256
00:07:33,039 –> 00:07:34,720
برای بلوکهای کد میدانید، بنابراین در پایان روز،
257
00:07:34,720 –> 00:07:36,240
حتی اگر مجبور باشید
258
00:07:36,240 –> 00:07:38,080
یک دستور را با استفاده از جاوا اسکریپت خاتمه دهید، عبارت
259
00:07:38,080 –> 00:07:39,680
terminator را دارید که اساساً
260
00:07:39,680 –> 00:07:40,880
نقطه ویرگول است
261
00:07:40,880 –> 00:07:42,560
و از نظر پایتون هیچ پایاندهندهای وجود ندارد،
262
00:07:42,560 –> 00:07:44,639
اما وقتی
263
00:07:44,639 –> 00:07:44,960
264
00:07:44,960 –> 00:07:46,879
کمی نزدیکتر نگاه کنید یک پایاندهنده وجود دارد و
265
00:07:46,879 –> 00:07:49,120
این پایاندهنده یک عملگر خط جدید است
266
00:07:49,120 –> 00:07:50,800
که اساساً یک کلید enter یا
267
00:07:50,800 –> 00:07:51,680
کلید بازگشت
268
00:07:51,680 –> 00:07:55,039
از نظر پایتون است، بنابراین تورفتگی یک d
269
00:07:55,039 –> 00:07:57,919
خط جدید برای تعریف بلوکهای کد و
270
00:07:57,919 –> 00:08:00,000
تعیینکنندهها در مورد پایتون
271
00:08:00,000 –> 00:08:01,840
و در مورد جاوا اسکریپت، پرانتزهای فرفری
272
00:08:01,840 –> 00:08:03,919
برای تعریف بلوکهای کد و
273
00:08:03,919 –> 00:08:06,800
نقطه ویرگول به عنوان پایاندهنده عبارت است،
274
00:08:06,800 –> 00:08:08,560
بنابراین در اینجا به اولویت میرسد
275
00:08:08,560 –> 00:08:09,599
یا میخواهید
276
00:08:09,599 –> 00:08:12,000
روش مدیریت پایتون را انتخاب کنید. روش مدیریت کد یا
277
00:08:12,000 –> 00:08:13,680
جاوا اسکریپت به این
278
00:08:13,680 –> 00:08:14,160
معنا نیست که
279
00:08:14,160 –> 00:08:17,120
هیچکدام از اینها ناکارآمد هستند، اما باز هم
280
00:08:17,120 –> 00:08:19,039
با تورفتگی ممکن است
281
00:08:19,039 –> 00:08:21,039
در نوشتن کد کمی سریعتر عمل کنید، زیرا
282
00:08:21,039 –> 00:08:21,840
283
00:08:21,840 –> 00:08:23,759
نگرانی کمتری در مورد استفاده از
284
00:08:23,759 –> 00:08:25,360
پرانتز یا از نظر از
285
00:08:25,360 –> 00:08:26,960
دست دادن نقطه ویرگول دارید. در حال نوشتن
286
00:08:2