در این مقاله خواهید دید که چگونه با استفاده از سی شارپ یک ماشین حساب علمی ایجاد می کنیم.
سی شارپ
سی شارپ یک زبان برنامه نویسی شی گرا است که توسط مایکروسافت در سال 2000 برای استفاده از بهترین ویژگی های جاوا و سی پلاس پلاس توسعه یافت. این به دلایل زیادی مورد استفاده قرار می گیرد، اما محبوبیت آن در استفاده از آن برای کارهای زیر است.
- خدمات Back End
- توسعه بازی
- برنامه ویندوز
- توسعه وب
ویژگی های سی شارپ
- کد امن نوع سی شارپ Type-Safe فقط می تواند به مکان حافظه ای که اجازه اجرای آن را دارد دسترسی داشته باشد. بنابراین امنیت برنامه را بهبود می بخشد.
- سی شارپ ساده یک زبان ساده است به این معنا که یک رویکرد ساختاریافته (برای تقسیم مشکل به بخش ها)، مجموعه ای غنی از توابع کتابخانه، انواع داده و غیره ارائه می دهد.
- Rich Libraries C# توابع داخلی زیادی را ارائه می دهد که توسعه را سریع می کند.
- سی شارپ شی گرا یک زبان برنامه نویسی شی گرا است. OOPs توسعه و نگهداری را آسانتر میکند در حالی که در زبان برنامهنویسی Procedure-oriented مدیریت آن آسان نیست اگر کد با افزایش اندازه پروژه بزرگ شود.
چه چیزی سی شارپ را بهتر می کند؟
- این یک زبان برنامه نویسی مدرن و همه منظوره است
- شی گرا است.
- جزء محور است.
- یادگیری آن آسان است.
- این یک زبان ساختار یافته است.
- برنامه های کارآمد تولید می کند.
- می توان آن را بر روی انواع پلتفرم های کامپیوتری کامپایل کرد.
- بخشی از Net Framework است.
.چارچوب خالص
چارچوب دات نت یک پلت فرم انقلابی است که به شما کمک می کند تا انواع برنامه های زیر را بنویسید:
- برنامه های کاربردی ویندوز
- برنامه های کاربردی وب
- خدمات وب
برنامه های کاربردی فریمورک دات نت، برنامه های کاربردی چند پلتفرمی هستند. این فریم ورک به گونه ای طراحی شده است که می توان از هر یک از زبان های زیر C#، C++، Visual Basic، Jscript، COBOL و … استفاده کرد که تمامی این زبان ها می توانند به فریمورک دسترسی داشته باشند و همچنین با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.چارچوب دات نت شامل یک کتابخانه عظیم از کدهایی است که توسط زبان های کلاینت مانند C# استفاده می شود. در زیر برخی از اجزای چارچوب .Net آورده شده است
- زمان اجرا زبان رایج (CLR)
- کتابخانه کلاس Net Framework
- مشخصات زبان مشترک
- سیستم نوع رایج
- فراداده ها و مجموعه ها
- فرم های ویندوز
- ASP.Net و ASP.Net AJAX
- ADO.Net
- Windows Workflow Foundation (WF)
- اساس نمایش ویندوز
- بنیاد ارتباطات ویندوز (WCF)
- LINQ
ماشین حساب چیست و چرا مهم است؟
ماشین حساب ها به سادگی ابزاری هستند که دانش آموزان برای کمک به حل مسائل از آن استفاده می کنند. از آنجایی که آنها محاسبات خسته کننده و دستکاری های جبری را که باعث دلسردی بسیاری از دانش آموزان می شود حذف می کنند، ماشین حساب ها به دانش آموزان بیشتری اجازه می دهد تا مسائل را حل کنند و از قدرت و ارزش ریاضیات در جهان امروز قدردانی کنند.امروزه، ماشین حساب ها در مؤسسات به اندازه رایانه ها به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند. با توجه به این واقعیت که تقریباً چهل سال قبل توسعه یافته است، ماشین حساب الکترونیکی از دستگاهی که ممکن است فقط رویههای چهار کاره ساده را انجام دهد، به دستگاهی تبدیل شده است که میتواند به همین ترتیب دستکاریهای نمادین جبری بسیار تکنولوژیکی را به سرعت و با دقت اجرا کند.
ماشین حساب علمی (مهندسی) چیست و چرا مهم است؟
طبق تعریف، ماشین حساب علمی ماشین حسابی است که برای کمک به محاسبه مسائل علوم، مهندسی و ریاضیات طراحی شده است. دکمههای بسیار بیشتری نسبت به ماشینحساب استاندارد شما دارد که به شما امکان میدهد چهار عملیات اساسی حسابی جمع، تفریق، ضرب و تقسیم را انجام دهید.استفاده می کندهمه این دکمه های اضافی به شما امکان می دهند با انواع مختلف اعداد و مشکلاتی مانند این کار کنید
- مشکلات مثلثاتی
- اعداد علمی که ضرب در 10 به توان معینی دارند.
- مشکلات پی
- مسائل لگاریتمی با پایه 10 و پایه طبیعی
- مشکلات احتمالی که از تابع فاکتوریل استفاده می کنند
اکنون می توانید از ماشین حساب خود برای کمک به حل مسائل مثلثاتی شامل سینوس، کسینوس، مماس، معکوس آنها و توابع هذلولی آنها استفاده کنید. هنگام کار با مقادیر مثلثاتی، می توانید محاسبات را بین درجه، رادیان و درجه تغییر دهید. همچنین، اکنون به دکمه ای برای پی و ثابت اویلر، e دسترسی دارید. همچنین دکمه هایی وجود دارد که به شما امکان می دهد به راحتی توان دوم، سوم یا هر توان دیگری را محاسبه کنید.
هنگام کار با اعداد علمی، یک دکمه Exp وجود دارد که به شما امکان می دهد به راحتی و به سرعت اعداد علمی را وارد کنید.مسائل مهندسی از توان، لاگ و اعداد علمی استفاده می کنند.همچنین، همه این نوع مسائل معمولاً عبارات طولانی تری هستند که شامل چندین مرحله برای حل با دست است. اما با استفاده از یک ماشین حساب علمی، اکنون می توانید کل عبارت را وارد کنید، دکمه برابر را فشار دهید و ماشین حساب تمام محاسبات مورد نیاز را به ترتیب درست انجام می دهد. بله، ماشین حساب علمی مشکلات شما را به ترتیب عملیات محاسبه می کند.
دکمه های ویژه برای کمک به نوشتن معادلات، ماشین حساب علمی شما دارای دکمه های خاصی است.برای اعداد علمی، دکمه خاصی دارید که به طور خودکار ضرب در 10 را به یک توان خاص اضافه می کند. این دکمه دکمه Exp است. شما عدد علمی خود را وارد می کنید، سپس دکمه را فشار می دهید و سپس مقدار توان خود را وارد می کنید.
همچنین برای کار با مسائل مهندسی می توانید یک عدد را به هر توان محاسبه کنید و می توانید یک عدد بگیرید و با استفاده از این دکمه ها جذر، ریشه سوم و هر ریشه دیگری را پیدا کنید.
و البته، شما دکمه های مثلثاتی خود را دارید.
پیاده سازی با استفاده از سی شارپ
طرح
جعبه ابزار استفاده شده
جعبه متن جعبه متن برای پذیرش ورودی از کاربر و همچنین نمایش خروجی است. میتواند دادههای رشتهای و عددی را مدیریت کند، اما نه تصاویر یا تصاویر. رشته در یک جعبه متن را می توان با استفاده از تابع Val(text) به داده های عددی تبدیل کرد. کنترل برچسب فقط برای نمایش عنوان/عنوان یا نمایش خروجی است.
برچسب از این برچسب می توان برای ارائه دستورالعمل ها و راهنماها به کاربر و همچنین نمایش خروجی استفاده کرد. با TextBox متفاوت است زیرا فقط می تواند متن ثابت را نمایش دهد، به این معنی که کاربر نمی تواند متن را تغییر دهد. با استفاده از نحو Label.Text می تواند متن و داده های عددی را نمایش دهد. می توانید متن آن را در پنجره ویژگی ها تغییر دهید یا برنامه ریزی کنید تا در زمان اجرا تغییر کند.
دکمه کنترل دکمه نشان دهنده یک دکمه استاندارد ویندوز است. معمولاً برای ایجاد یک رویداد کلیک با ارائه یک کنترل کننده برای رویداد کلیک استفاده می شود.
کلاس math سی شارپ
در سی شارپ، کلاس Math تحت فضای نام System قرار می گیرد. برای ارائه روش های ثابت و ثابت برای توابع لگاریتمی، مثلثاتی و دیگر توابع ریاضی مفید استفاده می شود. این یک کلاس ثابت است و کلاس شی را به ارث می برد.در زیر لیستی از توابع ریاضی مورد استفاده در این پروژه آمده است
- Math.PI نشان دهنده نسبت محیط دایره به قطر آن است که با ثابت PI(π) مشخص می شود.
- Math.Cos() کسینوس زاویه مشخص شده را برمی گرداند.
- Math.Sin() سینوس زاویه مشخص شده را برمی گرداند.
- Math.Tan() مماس زاویه مشخص شده را برمی گرداند.
- Math.Cosh() کسینوس هذلولی زاویه مشخص شده را برمی گرداند.
- Math.Sinh(): سینوس هایپربولیک زاویه مشخص شده را برمی گرداند.
- Math.Tanh() مماس هذلولی زاویه مشخص شده را برمی گرداند.
- Math.Exp() e را به توان یک عدد خاص برمی گرداند.
- Math.Floor() بزرگترین مقدار انتگرال کمتر یا مساوی با عدد مشخص شده را برمی گرداند.
- Math.Pow() یک عدد مشخص شده را به توان مشخص شده برمی گرداند.
- Math.Sqrt() جذر عدد مشخص شده را برمی گرداند.
- Math.Log() لگاریتم یک عدد مشخص را برمی گرداند.
- Math.Log10() 10 لگاریتم پایه یک عدد مشخص را برمی گرداند.
- Math.Ceiling(): کوچکترین مقدار انتگرال بزرگتر یا مساوی با عدد مشخص شده را برمی گرداند.
پیاده سازی کد
دکمه 0-9
- private void button1_Click(object sender, EventArgs e) {
- if (textBox.Text == “0” || isoptr) {
- textBox.Clear();
- }
- isoptr = false;
- Button button = (Button) sender;
- if (textBox.Text == “.”) {
- if (!textBox.Text.Contains(“.”)) {
- textBox.Text += button.Text;
- }
- } else textBox.Text += button.Text;
- //textBox.Text = button.Text;
- }
اپراتورهای دکمه ها
- private void button39_Click(object sender, EventArgs e) {
- switch (abbb) {
- case “+”
- textBox.Text = (firstdigit + double.Parse(textBox.Text)).ToString();
- break;
- case “-“
- textBox.Text = (firstdigit – double.Parse(textBox.Text)).ToString();
- break;
- case “*”
- textBox.Text = (firstdigit * double.Parse(textBox.Text)).ToString();
- break;
- case “/”
- textBox.Text = (firstdigit / double.Parse(textBox.Text)).ToString();
- break;
- }
- }
دکمه Backspace
- private void button22_Click(object sender, EventArgs e) {
- int index = textBox.Text.Length;
- index–;
- textBox.Text = textBox.Text.Remove(index);
- if (textBox.Text == “”) {
- textBox.Text = “0”;
- }
- }
دکمه پاک کردن